Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het lijkt misschien een beetje lui, maar het duizelt mij.

Kan ik 2 schtotels aansluiten met een Disecq switch, waarvan 1 schotel een Motec HtH heeft, of om het nog wat ingewikkelder te maken: de "vaste" schotel ook nog eens een dual LNB (bv astra en hotbird).

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Geplaatst:

nee, dat gaat niet. Je moet in de tuner configuratie kiezen voor ofwel disecq 1.1 (multi-lnb) of 1.2 (draaibaar).

een combinatie van beiden op 1 disecq zal niet werken.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Ik had al zo'n vermoeden, maar wilde het even zeker weten, voordat ik spullen ga kopen waar ik niets mee kan.

Geplaatst:

Maar als je er nu een switch tussen zet die of de dual LNB (input 1) aanstuurt of de disecq motor (input 2), dat moet toch kunnen??

B.V. Spaun SUR 420

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

het probleem zit in de TUNER configuratie : die moet voor de ene van LNB switchen en voor de andere naar een bepaalde positie gaan draaien. En stel dat je er een switch tussensteekt : hoe ga je die switch bedienen, met de hand ? en hoe weet de tuner welke schotel er aan zijn input hangt ?

de enige manier om dit werkend te krijgen is 2 tuners, de ene gekoppeld aan de dual-lnb met disecq 1.1 en de tweede aan de draaibare schotel met disecq 1.2

zo heb ik het hier ook bij mij staan : 1 vaste opstellig met 6 lnb's en een draaibare opstelling via 2 tuners - werkt perfect.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Heb nu ff geen tijd, maar ik dacht dat je de switch eerst liet schakelen om daarna het disecq commando the geven.

Ik heb hier 2 (4 in 1) disecq switches achter mijn spaun SUR hangen, en dat werkt ook.

HCO.

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:
Origineel bericht van: waterstofcyanide
Heb nu ff geen tijd, maar ik dacht dat je de switch eerst liet schakelen om daarna het disecq commando the geven.
Ik heb hier 2 (4 in 1) disecq switches achter mijn spaun SUR hangen, en dat werkt ook.

HCO.

Vandaar mijn vraag, want ik hoopte dat zoiets kon. Dat kan misschien ook wel, maar is er software voor...
Theoretisch moet het mogelijk zijn, maar die software kan ik zelf niet schrijven.

Geplaatst:

Ik dacht iets zoals hier:

screenshot1.jpg

screenshot2.jpg

Bij commando volgorde kies je eerst de switch en dan in dit geval bv de dual LNB (diseqc mode 1.1) of de diseqc motor (diseqc mode 1.2).

Of denk ik hier te simpel over, en mis ik iets??

(heb geen ervaring met diseqc motors..)

HCO.

Geplaatst:

Hmmm, zoiets had ik inderdaad in gedachten.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Geplaatst:

Dit was inderdaad wat ik ook in gedachte had. smile

HCO.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen