Ga naar inhoud


Hoe "groot" is een Big Bisat nou eigenlijk?


Ferr

Aanbevolen berichten

De afmeting weet ik, 91x70...

 

Maar hoe groot denken de verschillende LNB´s eigenlijk dat de schotel is?

Is het te vergelijken met een 90cm schotel, of kleiner?

 

Want bij de wavefrontier staat er vermeld dat elke LNB de schotel als een 90cm schotel ziet.. Kan hier niks van vinden over de Bisat.

 

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Golfdiesel
Is het van belang hoe groot de LNB "denkt" dat de schotel is?
Je hoeft toch nergens in te stellen hoe groot de wok is?


Ik denk niet dat de LNB denkt.

Zolang die in het brandpunt staat van je ""wok"" is het altijd goed,
ongeacht de afmetingen.

Het enige wat van belang zou kunnen zijn, is de energie, die gebundelt door de wok, op de LNB instraalt, die zal dat moeten kunnen verwerken.
Denk aan zoiets als een antenne, destemeer vermogen, des tegroter de antenne. Dat is het in principe ook, maar dan met golfpijpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zolang die in het brandpunt staat van je ""wok"" is het altijd goed,
ongeacht de afmetingen.

Dat is dus niet zo.
De in de LNC ingebouwde feedhoorn past de LNB aan aan de vorm en grootte van de schotel.
Bij middenmaat huis tuin en keuken schotels à la Triax en Co. past dit wel, maar kom je bij de wat betere (grotere)schotel is het aan te raden een losse feedhoorn te gebruiken die op de schotel is aangepast.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Visiosat geeft, over eenbereik van 40 graden, een gain/versterking van 36 dBi op. Is vergelijkbaar met een singlefocus schotel van 65-70 cm.

 

Wavefrontier zegt een gain van 39,65 dBi over het bereik van schotel te halen, lijkt mij optimistisch. Komt overeen met een singlefocus schotel van 90-95 cm.

 

Maar beide bedrijven geven geen grafiek met de preciese gain afhankelijk de graden, jammer.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chelloanarchist
Ik denk niet dat de LNB denkt.

Nee tuurlijk denkt een LNB niet, maar ik kon het even niet anders omschrijven :P
Misschien had ik het denken even tussen "" moeten zetten..

Origineel bericht van: Golfdiesel
Is het van belang hoe groot de LNB "denkt" dat de schotel is?
Je hoeft toch nergens in te stellen hoe groot de wok is?


Als je in NL zit is het idd niet zo heel belangrijk, omdat je voor de meeste ruim voldoende signaal te ontvangen hebt..

Maar ik zit aan de Costa Blanca, waar we voor de 19.2 genoeg hebben aan een kleine schotel, maar minimaal een 80cm schotel nodig hebben voor 23.5, 80/90cm om uberhaupt iets van 28.5 te kunnen zien en 2.4m voor 28.2 (!)

Dus ja, de grote van de schotel is wel degelijk belangrijk wink

Origineel bericht van: moonchild
Visiosat geeft, over eenbereik van 40 graden, een gain/versterking van 36 dBi op. Is vergelijkbaar met een singlefocus schotel van 65-70 cm.

Wavefrontier zegt een gain van 39,65 dBi over het bereik van schotel te halen, lijkt mij optimistisch. Komt overeen met een singlefocus schotel van 90-95 cm.

Maar beide bedrijven geven geen grafiek met de preciese gain afhankelijk de graden, jammer.

Kijk, hier heb ik wat aan! Bedankt!

Ziet er dus naar uit dat er tóch een T90 tegen de gevel moet...
Naja, iig goedkoper! Maar wat een apparaat zeg shocked

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...