Ga naar inhoud


Laptop aansluiten op WiFi draadloos UPC


Gast oxy

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een laptop en wil deze graag aansluiten op mijn UPC draadloos internet. Router is een netgear WNR2000 en is op desktop aangesloten met Push N connect en WPA2 security.

 

Hoe kan ik mijn laptop via WiFi aansluiten op hetzelfde UPC netwerk?? Heb wel geprobeerd maar raak dan de internetconnectie op mijn desktop kwijt.

 

Graag jullie advies..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst kijken met de laptop als je je netwerk kan zien.

 

Indien je geen netwerk met sterke ontvangst ziet, dan moet je in de router het wifi gedeelte gaan inschakelen.

Vergeet je netwerk niet te beveiligen.

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop herkent het netwerk en is er ook al op ingelogd geweest, maar op dat moment ben ik de internetconnectie op mijn desktop computer kwijt.

 

Ik wil allebei tegelijk kunnen gebruiken op dezelfde router...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Dat zou kunnen betekenen dat je laptop en pc hetzelfde ip-adres gebruiken. Staat ie op DHCP of is het IP als vast ingevuld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Dat zou kunnen betekenen dat je laptop en pc hetzelfde ip-adres gebruiken. Staat ie op DHCP of is het IP als vast ingevuld?


Indien DHCP ook even het bereik van ip adressen bekijken die de router kan uitdelen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat nu op DHCP en niet op een vast IP adres.

Kortom, zou goed kunnen dat ze hetzelfde adres gebruiken.

Ben zoals jullie waarschijnlijk wel merken een leek op dit gebied - maar wat er gebeurd als we laptop aan de router koppelen dat de SSID wordt aangepast en dan dus de desktop die via push N connect is gekoppeld de verbinding niet meer kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon resetten die handel.

 

Achteraan op de router zie ergens een reset knop.

Die druk je in +/- 30 seconden.

De router zal herstarten en alles staat terug in fabrieksinstellingen.

 

Daarna alles op nieuw instellen.

 

Dit zal de eenvoudigste manier zijn en lange zoektochten voorkomen.

 

btw, die push N connect werkt ook niet altijd goed hoor.

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik toen ook gedaan met gevolg dat het internet op mijn desktop computer nu weer gewoon werkt.

 

Maar nu heb ik nog altijd het probleem dat de laptop niet is aangesloten op het draadloze netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sende115

Wat je zou kunnen proberen is in windows je SSID aan te klikken, en dan handmatig je wpa password invoeren., Want als je ssid veranderd, kan je andere pc het netwerk niet identificeren.,

Ook raad ik je aan om zelf een SSID te maken, want dan is de kans kleiner dat je per ongeluk op het verkeerde netwerk zit.

De SSID kun je wijzigen door met computer die met een draad is aangesloten op je router naar de volgende pagina te gaan : www.routerlogin.net (standaard adres van Netgear), en in te loggen met de gegevens op de onderkant van je router.

 

Als het goed is, krijg je aan de linkerkant een menu te zien,

Hierin klik je op Wireless Settings, en dan staat er "Name (SSID)" en dat veld moet je wijzigen in je eigen naam. Wat je dan zou kunnen doen is de standaard SSID "NETGEAR" te wijzigen in "Netgear" , of in je eigen bedachte naam.

Ook kun je op deze pagina je wachtwoord wijzigen en beveiligingstype.

 

VERGEET NIET OP TE SLAAN! (DOE DIT NOOIT OP EEN PC MET DRAADLOZE VERBINDING, WANT DE VERBINDING WORDT VERBROKEN ALS JE OP OPSLAAN KLIKT!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...