SatProfi Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Beste Sat4all leden, Ik wou jullie vragen of het volgende mogelijk is. Ik zou graag 3 Dreamboxen (in 3 verschillende kamers) willen hebben, en deze aansluiten op mijn NAS, een Conceptronic CH3MNAS met 4TB. Dit natuurlijk met een router ertussen. Ik zou dan graag het volgende willen kunnen doen; 1) opnemen met de Dreambox en direct opslaan op de NAS 2) opname van DM 1 kunnen afspelen op DM 2 vanaf de NAS 3) afspelen van Divx, Xvid, etc van de NAS Is dat allemaal mogelijk, en zo ja, welke DM is het beste geschikt hiervoor, en natuurlijk het goedkoopst. Ik kijk uit naar jullie reactie!
patje1 Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Voorbereidend op de toekomst zou ik zeggen een dm500hd voor hd content. Al hetgeen je wilt afspelen is mogelijk. Soms is het wel zo dat een film niet wil spelen. Patje. Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Dit werkt met alle dreamboxen, maar je moet wel bedenken dat een HD opname niet op een SD dreambox zal afspelen. Maar goed, ik neem aan dat je interesse uitgaat naar HD tuners als bv. de DM800HD.
SatProfi Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Geplaatst: 8 maart 2011 Hey bedankt voor de snelle reacties. Blij om te horen dat dit over het algemeen geen probleem is. Ik heb ook nog even nagekeken, en gezien ik een NAS gebruik, zijn de meeste voordelen van de DM 800 (zoals interne HDD, USB) overbodig. Ik geloof dat ik dan inderdaad voor de DM 500 HD ga. Deze is dus zeker "sterk" genoeg om divx/xvid etc af te spelen?
Tonskidutch Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 alle dreamboxen zijn in samenhang met een NAS goed bruikbaar nieuw of oud 3) weet ik niet maar jou Conceptronic CH3MNAS is niet echt een snelle jongen. dus of je een read <> write performance in die NAS hebt die 1) en 2) gelijktijdig mogelijk maakt lijkt me eerder bedenkelijk. ciao uhm sorry de dm100 en dm500s niet Compulsion Röyksopp
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen