Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik meende ergens gelezen te hebben dat Dream bezig was met een vernieuwde Dream 8000, of heb ik dat zelf gedroomd?

Weet er iemand meer?

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik heb het niet gelezen, wel over de 7020HD. Evenwel lijkt het logisch dat er eens een 8000 gaat komen met oa een HDMI uitgang. Maar ja, het woord 'lijkt' is dan ook zorgvuldig gekozen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zuppelan
Dat heeft 'ie toch al in de vorm van een DVI-stekker? Lijkt me niet dat men daarvoor een nieuw apparaat gaat maken.

Bij de specs van de nieuwe 7020 zie je dat ze daar HDMI gebruiken, en als ze toch al voor die licentie betalen: Waarom niet?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Waarom niet? Omdat DVI beter is om te hebben dan HDMI. Met HDMI loop je het risico dat je ooit tegen HDCP restrictie's aanloopt indien de zender dit activeert. DVI van de 8000 heeft lak aan zulke restrictie's. (Er bestaat wel DVI wat HDCP uit kan voeren maar dit geldt niet voor de Dreamboxen).

Ik vermoed dat de 7020 van HDMI is voorzien onder druk van de contentindustrie in Duitsland. Dream heeft niet voor de lol een licentie gekocht maar is gedwongen. En aangezien de 8000 een reeds bestaand model was hoeft deze niet van HDMI voorzien te worden.

Geplaatst:

Overigens lijkt mij de enige reden om ooit met een nieuwe 8000 op de markt te komen als 1080p/50 een uitzendstandaard gaat worden, of nog verder quad- danwel ultra HD. Er zal dan een model uit moeten komen met een chipset die dit kan ontvangen en afspelen.

Dit lijkt mij echter nog een kwestie van járen. Zenders zijn nog maar net over naar 720p/1080i. Een volgende stap gaat gewoon nog minimaal 5-10 jaar duren.

• Beheerder
Geplaatst:

Volgens mij is HDMI (de connector zelf) inmiddels al licentievrij i.v.m. het vervallen van patenten na 3 jaar.

Dat zal dan ook wel de reden zijn dat het er nu wel op komt.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast georgiosolos
Geplaatst:

HDMI licence fee kost USD0,04 ct per device en een vaste bijdrage van usd 10.000,00 per jaar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen