Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Al eens gedacht aan een VAP11G??

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Mwoach, dan heb je dus nog wel garantie en kun je een nieuwe vragen.

Geplaatst:

Klopt, maar opsturen naar Letland is natuurlijk niet handig.

Los hiervan blijf ik met de vraag zitten waarom wlan bij de et9000 en openpli niet werkt.

In het menu kom ik nergens de mogelijkheid tegen om de wlan in te stellen, te kiezen of aan te zetten.

Ik wil graag de DW-131 Dlink gebruiken die het in mijn Coolstream Neo tegenwoordig prima doet. In de software van openpli zie ik nergens de drivers staan zoals bv 8192cu.ko of een andere driver.

Ook in het menu instellingen/netwerk kom ik niets tegen van wlan. Ook de te downloaden appl/plugins, nergens iets te zien wat met wlan te maken heeft.

Heeft iemand een idee?

Geplaatst:

Ik heb de OPLOSSING:

de DWA-131 doet het wel als je eerst via telnet de opdracht invoert:

opkg install rtl871x

drivers worden dan geladen via http in de et9000. Daarna is via de instellingen/netwerk de usb wlan te installeren.

Werkt nu perfect.

Nu nog zoeken naar de oplossing voor de zd1211b mad

Geplaatst:

Ik ben nog een beetje een newbie met de ET9000. Nu kreeg ik commentaar van mijn vrouw dat de netwerkkabel maar eens weg moest uit huis.

Ik ben nu een beetje aan het zoeken hoe ik een wifi adapter moet instellen in Openpli maar ik kom er niet uit.

Is er iemand die mij stap voor stap kan vertellen hoe ik dit moet doen?

Kan ik de lijst die een aantal posts hier boven staat ook hanteren voor de aanschaf van een wifi usb dongel?

Geplaatst:

Met een WiFi gameadaptor hoef je helemaal niets in te stellen en het werkt altijd...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ik heb er nu een usb wifi card aan hangen. Ik heb via telnet de driver geinstalleerd. Ik kan nu dus de USB adapter benaderen. Nu zit ik met het volgende ik kan nergens vinden waar ik de WPA code kan instellen en hoe ik het wifi netwerk kan kiezen.

Geplaatst:

Oh ja de wireless adapter is een Eminent EM4554, alles staat op groen tijdens de netwerktest. Echter kan ik tijdens het instellen geen draadloos netwerk vinden.

Geplaatst:

Bij Instellingen/systeem/netwerk moet je kunnen kiezen uit wlan en elan. Als wlan er niet bij staat dan mis je de plugin.

Dat heb ikzelf ook gehad.

In een eerdere post heb ik de oplossing hiervoor gegeven. Via je computer medt telnet contact maken met je et9000 en dan de opdracht in typen: -opkg install rtl871x

Als je dan weer naar de netwerk instellingen gaat zie je de plugin wlan ook staan.

De rest wijst zich dan vanzelf.

Geplaatst:

Klopt. Ik heb dit inderdaad al via Telnet gedaan ik zie de wifi plugin ook staan maar ik kan geen draadloze netwerken vinden via de kaart. Het kan zijn dat mijn usb wifi een andere chipset heeft.

Het is een Eminent EM4554 en ik weet niet wat voor chipset deze heeft.

Geplaatst:

Op Tweakers vond ik, dat er waarschijnlijk de ZD1221-chipset in zit.

Gr

JDJ

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen