Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: MagicOnline
Volgens mij is het een (Ralink) RT2870.

Hmmm .. Ralink, niet de meest betrouwbare chipsets.
Veel laptopjes aan me voorbij zien gaan, die met ralink problemen gaven. Meestal door slechte drivers.

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Toch een andere usb-stick wlan proberen.

Zelf werkt bij mij de DLink DW-131 goed. Een andere stick MSI met ZD1211b chip krijg ik niet aan de praat.

Geplaatst:

Is er geen andere manier. Het is toch een Linux gebaseerde ontvanger. Ik zou hier toch de drivers op kunnen zetten op een of andere manier zodat het toch gaat werken?

Ik heb de driver voor Linux gedownload, in de naam van dit bestand staat o.a. RT2870

Ik ben trouwens maar een leek op dit gebied.

Geplaatst:

Nu ben ik een beetje aan het zoeken geweest en ik zie een driver directory staan op de ET9000 voor de RT2870

Deze is te vinden in:

sys/bus/usb/drivers/rt2870

Hoe kan ik deze nu activeren?

Nogmaals ik ben een newbie in Linux en deze ontvangen. Waarschijnlijk met een beetje hulp kom ik er wel uit.

Geplaatst:

Een driver is 1 maar de koppeling naar de software is 2.

Ik zou als ik jouw was gewoon een stick kopen welke supported is in de image.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

Ik heb er nu een Linksys WUSB54GC v3 802.11g Adapter aangehangen die volgens het bericht op pagina 2 zou moeten werk. Ik krijg nu helemaal niets meer te zien op het menu voor de instellingen van het netwerk. Bij de andere kaart kreeg ik hier wel de keuze tussen wlan kaart of de geintergreerde.

Wie o wie weet hoe ik verder moet.

Geplaatst:

Nog maar eens een subtiel kickje, na een week aan het knoeien te zijn geweest ben ik nog niet verder.

Graag zou ik willen weten hoe ik het werkend krijg met één van deze adapters. Lukt het niet met deze zou ik graag willen weten welke ik dan moet hebben.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb nu de DWA131 er aan hangen. De Clarke Tech vind hem en ziet het netwerk. Ik zet hem op een vast ip adres of dhcp. Het maakt niet uit. Ik krijg geen verbinding met het netwerk. Ik heb wel de juiste sleutel ingevoerd.

Als ik weer naar de instellingen ga voor het netwerk geeft ie aan dat de adapter niet actief is. Ik zet hem weer aan en wil de instellingen opslaan. Het zegt dan instellingen opgeslagen en vervolgens maakt hij geen verbinding met het netwerk en bij de instellingen staat ie weer uit.

Wie o wie helpt me verder.

Geplaatst:

koop een wifi bridge. Bridge instellen via je eigen pc. voeding voor de wifi kan extern of via de usb aansluiting. Werkt op alle ontvangers. Bereik ongeveer 30 mtr.

Gr Rob.

Dreambox7000S 100cm schotel Stab Rotor.

Gast georgiosolos
Geplaatst:

Ik installeer voor de ET9000 en de VU+ de Tp link TL-WN321G die al voor minder dan €10,00 te koop is via bekende veilingsites en deze werkt dus echt perfect met deze ontvangers. Ik zou niet teveel experimenteren met Wifi sticks die geen linux ondersteuning hebben, dat kost allemaal veel te veel tijd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen