Lutz Geplaatst: 9 maart 2011 Geplaatst: 9 maart 2011 Ik heb een schotel met een duo LNB voor Astra 1 en 3. Nu is de schotel bij dakwerkzamheden niet meer optimaal gejusteed. In welke volgorde moet ik opnieuw afstellen: eerst een station op 23,5 pakken (b.v. TV Rijnmond) en dan een op 19,2 graad pakken (b.v. SBS6) of net anders om? Ik heb nu Bit Errors en sommige stations kan ik niet meer ontvangen. Op welke stations kan ik het beste afstellen? De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 9 maart 2011 Geplaatst: 9 maart 2011 Precies zoals je omschrijft is een prima volgorde om af te stellen. Is je schotel alleen een beetje gedraaid, of is er iets met de LNB gebeurd? In het eerste geval hoef je alleen je schotel maar terug te draaien en alles zal zijn zoals het was.
satencom Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Als je nu beeld hebt op beide satellieten, dan moet je de schotel een klein beetje naar links draaien en kijken of het of het beter is geworden ,zo niet dan naar rechts draaien. Staat de schotel op een tegel voet ,dan moet je er even om denken dat hij wel waterpas staat. Als het goed is, zit de lnb zo op de schotel Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Lutz Geplaatst: 11 maart 2011 Auteur Geplaatst: 11 maart 2011 Het probleem was laasteindelijk niet het afstellen van de schotel maar de LNB was gedraaid. Nu werkt het weer. Bedankt voor de hulp! De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen