Ga naar inhoud

Astra en Hotbird onvangen ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Gamgra,

Ik heb volgens mij alles goed uitgericht. Ik krijg een signaal van Hotbird van ongeveer iets meer dan 4 op m'n signaalmeter door.

Waar kan ik dit FAQ vinden van Redcat.

groeten

Hans

Geplaatst:

Waarschijnlijk is je Diseque verkeerd aangesloten.

Op de site van M_Z staat wel hoe de kanalenlijst is ingesteld (Astra op B en Hotbird op A, of andersom).

Geplaatst:

Hoezo verkeerd aangesloten, ik heb alle draden die ik aangesloten had ook al verwisseld met elkaar, dus daar kan het niet aanliggen.

Ik zit te denken m'n ontvanger is gepatched met welk versie weet ik niet, dit is alweer een tijdje geleden. Kan het niet b.v. aan de versie liggen. Misschien als je b.v. V9.6 of hoger installeerd zou het dan wel lukken om de problemen op te lossen.

groeten

Hans

Geplaatst:

Het lijkt me sterk, ik heb nog nooit van een "verkeerde" versie gehoord. Meestal zijn de LNB-posities verwisseld (A<=>B en B<=>A).

Geplaatst:

Ik had in eerste instantie ook alleen Astra en geen Hotbird.

Veel gewissel etc. Dacht dat Disecq kapot was ....

Niets van dit alles. Gewoon een verkeerde configuratie.

Ik heb een 64cm Triax, twee losse LNB's, een Disecq (Astra op 1, Hotbird op 2)en een Philpis met versie 9.5 (lekker 'oud', but if it ain't broken, don't fix it!).

Heb gespeeld met de instellingen van de LNB's in de receiver configuratie, maar dat heeft voor zover ik dat nu zie geen invloed op het functioneren gehad.

Ik heb een kanalenlijst geladen van M_Z site en die deed het prima.

Ik kan mijn conmplete flash + settings wel uitlezen en mailen, zodat je deze zelf kunt laden en kunt testen, maar dat duurt dan nog even (eind volgende week) voordat ik hieraan toe kom. Laat maar even weten of je geinteresseerd bent.

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Geplaatst:

ik stuur het zsm. naar je op, maar wordt waarschijnlijk niet eerder als vrijdag of zaterdag ...

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Geplaatst:

Als je gewoon even op de site van Marc Zeguers kijkt, dan kan je zo de goeie kanalenlijst downloaden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen