Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Beschikbaarheid EPG, een zaak van geduld


Jürgen

Aanbevolen berichten

Zoals al regelmatig vermeld ben ik best tevreden over mijn RE-8000 en RE-9000.

Één ding blijft me echter wel irriteren en dat is het gebruik van de EPG.

Omdat ik de optie 'diepe slaap' gebruik duurt het na het aanzetten van de ontvanger een eeuwigheid voordat de EPG weer voor alle zenders beschikbaar is.

 

Wat ik me nu afvraag, is dit een probleem die alleen bij de Rebox'en optreedt of duurt dit ook bij de andere merken ontvangers zo lang?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij het spelen met andere firmware viel me iets op. Ik ben aan het experimenteren met de firmware V1.08.83 voor de Icecrypt S4000 vanwege de 7-daagse EPG op de Engelse zenders. Deze versie gedraagt zich voor de Nederlandse en Duitse EPG als volgt als je in het EPG-scherm zit.

 

Nederland 1 HD: de voortgangsbalk loopt in een tergend langzaam tempo vol; als je de hele week compleet wilt hebben moet je soms wel 5 minuten geduld hebben.

 

ARD/ZDF: Na aankiezen in het EPG-scherm van deze zenders is de EPG over 5 dagen binnen 5 seconden compleet binnen.

 

Het lijkt er dus op dat de trage EPG op Reboxen niet zozeer aan de box ligt, maar eerder aan de aanleverende partij, respectievelijk de methode van dataoverdracht.

 

De Icecrypt-firmware haalt overigens alleen de EPG van de afgestemde zender op; de Rebox-firmware probeert kennelijk de EPG-data van een hele vracht zenders tegelijk naar binnen te lepelen.

De 7-daagse Engelse EPG moet je via de blauwe toets in het EPG-scherm opvragen en is in circa 10 seconden binnen (inclusief opnieuw afstemmen op een andere transponder en terug naar de bekeken zender).

 

Het vergeten van de EPG-data na deep sleep is een doorn in het oog van velen. Er schijnt overigens een plugin te zijn die dat verhelpt. Alleen heb je daar op een gemiddelde Rebox niets aan...

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De snelheid waarmee de EPG ingelezen wordt hang af van de "bandbreedte" welke er in de stream gereserveerd wordt voor de EPG informatie.

Op een volle transponder gaat snellere EPG ten koste van beeldkwaliteit of bijvoorbeeld geen Dolby digitaal.

 

Kennelijk wordt de EPG informatie opgeslagen in een deel van het geheugen, wat in deep sleep mode niet bewaard blijft.

 

Hier moet je voor jezelf de keuze maken, of je gaat voor energiebesparing, of de luxe van het snel beschikbaar hebben van de EPG informatie.

 

Opname tijden die via EPG geprogrammeerd zijn blijven volgens mij wel bewaard.

 

Ik merk wel, dat wanneer ik van alle zenders de EPG inlees, ergens bij programma plaats 130 de Box vastloopt.

Of er een bovengrens is aan in te lezen informatie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek

Het vergeten van de EPG-data na deep sleep is een doorn in het oog van velen.

Bedankt voor de heldere uitleg.
Inderdaad, bij die 'velen' sluit ik mij ook bij aan.
Het lijkt mij doch geen al te groot probleem om de eenmaal binnengehaalde EPG-data tijdelijk op de interne HDD op te slaan.

Natuurlijk zal dit geen sinecure zijn maar er zijn toch wel grotere problemen opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Kennelijk wordt de EPG informatie opgeslagen in een deel van het geheugen, wat in deep sleep mode niet bewaard blijft.

Hier moet je voor jezelf de keuze maken, of je gaat voor energiebesparing, of de luxe van het snel beschikbaar hebben van de EPG informatie.

 

Dan schrijf je die data toch even in een bestandje? Of zie ik het nu even verkeerd? En anders in het flashgeheugen?

 

Citaat: Opname tijden die via EPG geprogrammeerd zijn blijven volgens mij wel bewaard.

 

Dus dat kan wel. De andere handmatige timers blijven ook na deep sleep bewaard. Dus waarom de EPG-data niet?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek

Dan schrijf je die data toch even in een bestandje? Of zie ik het nu even verkeerd?

Inderdaad, dit werd al 2 jaar geleden bij de Topfield TF77xxHDPVR toegepast.
Niet dat het daar perfect functioneerde maar af en toe het betreffende EPG-bestandje handmatig verwijderen en het probleem was opgelost.

Overigens nog een aanvullende opmerking.
Ik heb maar weer eens de gecodeerde CD SD kanalen in gebruik genomen en daar blijkt dat de EPG veel sneller dan bij de HD kanalen in beeld verschijnt.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...