Ga naar inhoud


Programma om rotor met een DVB-S2 kaartje uit te richten?


lujo

Aanbevolen berichten

Tot voor kort heb ik Dreambox 500+ gebruikt om mijn rotor uit te richten. Dit deed ik door USALS te gebruiken. Omdta mijn installatie toch redelijk is gelukt kreeg ik met USALS goed ontvangst. Echter, met sommige transponders op de zwakkere satellieten is het nodig dat ik Diseqc 1.2 gebruik en zo schotel toch ene beetje naar links of rechts beweeg zodat signaal ook op die transponders optimaal is.

 

Nu ik als een tijdje gebruik maak van mijn HTPC wil ik dreambox als ontvanger tussenuit halen en die alleen gebruiken als CCcam server voor in de huis.

 

Daarom wil ik aan jullie vragen wat is de beste programma die ik zou kunnen gebruiken om mijn schotel nog preciezer uit te richten.

 

Eisen voor dat programma:

- USALS ondersteuning

- Diseqc 1.2 (links, rechts aansturen van rotor)

- Opslaan van de positie in de ontvanger.

 

Een ideale uitkomst is dat ik straks volgende situatie heb:

 

Positie 1 = Hotbird 13,0E

Positie 2 = Eutelsat 15,8E

Positie 3 = Astra 19,2E

Positie 4 = Astra 23,5E

enz. = enz.

 

 

Belangrijkste is dus dat dat programma SNR (signal noise ratio) juist weergeeft zodat ik een weerheidsgetrouw beeld heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

 

Hoi,

 

Ik denk dat het niet zo eenvoudig zal zijn om een rotor testuren als de kaart geen diseq ondersteund.

 

Wat wel kan is zelf een interface bouwen die de motor aanstuurt

en via de LPT werkt. heb een schema ervoor en sourcode in C, is eigenlijk een dos prgr maar zal niet moeilijk zijn om het voor windoos geschikt temaken.

 

Maar waarom zo moeilijk als je het je al gemakkelijk heb gemaakt??

 

 

Goegel even, geef dan je kaart type erbij met rotor of diseq en programma oid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaart wat ik heb TBS 6921 ondersteunt diseqc. Enige wat ik wil is ervaring van mensen weten welke programma correcte SNR waardes weergeeft en welke programma zij gebruiken om met behulp van een DVB-S2 rotor aan te sturen.

 

Ik heb nu even DVBViewer gepakt en daar kan ik Angulat Position aangeven maar ik zie geen mogelijkheid om daarna rotor paar stappen links of rechts te bewegen om zo optimaal beeld te krijgen. En daarna die positie in rotor op te slaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak(k), ik krijg het niet beter afgesteld dan dit. Het gaat om zeer kleine afwijkingen die ik alleen heb op zwakke satelliet zoals Eutelsat 15,8E. Op die zwakke transponder is het (met dreambox) alleen nodig dat ik 2 tot 4 stappen naar links of rechts ga dan heb ik die transponder ook goed te pakken.

 

Op Astra en Hotbird heb ik geen enkele probleem met ontvangst.

 

Ik heb inmiddels programma zoals ProgDVB gevonden die zulke dit voor mij zou kunnen doen.

 

Zijn er betere alternatieven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een simpele Triax 78 cm met daaraan een Moteck Sg-1200A. LNB is eentje van Edison.

 

Of heeft het misschien met LNB-skew te maken? Maar bij een Rotor kan ik toch onmogelijk voor elke satelliet juiste LNB-skew toepassen, toch?

 

Probleem is dat ik geen enkele satellietmeter heb. Ik heb het ingesteld door Rotor op null te houden en dan 4,8E satelliet pakken aangezien ik zelf op 4,8E zit.

 

Wat zou ene goede satellietmeter zijn voor iemand die het eenmalig gaat gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lujo

 

Simpel neem het programma DVBDream en hierin kan je dit.

ANders de SG2100 extra voedings draad naar boven deze kan je door middel van een H Brug laten draaien en die stand opslaan.

Kan je meteen de beveiligings kring voor de 350mA veranderen zodat de motor wat meer kracht heeft.

Als je het orginele schema van deze motor wilt hoort ik het wel.

 

Suc6

 

Of je koopt een "mag ik niet zeggen is reclame Box haha"

post-19640-1318261862,5286_thumb.jpg

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuffer,

 

Bedankt, ik heb DVBDream geprobeerd maar vreemde is dat die niet met mijn TeVii S660 wil werken terwijl DVBViewer zonder problemen werkt.

 

Krijg gelijk volgende foutmelding:

 

Problem Event Name: BEX

Application Name: dvbdream.exe

Application Version: 1.5.5.0

Application Timestamp: 2a425e19

Fault Module Name: bda.dev

Fault Module Version: 0.0.0.0

Fault Module Timestamp: 4c82e6ea

Exception Offset: 0000cbd3

Exception Code: c0000417

Exception Data: 00000000

OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.1

Locale ID: 1043

Additional Information 1: 14a0

Additional Information 2: 14a04c284fe09a8e0cda86930d6392dd

Additional Information 3: 516f

Additional Information 4: 516fc2c6bab9a9b1308bf77169993299

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...