odul Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Allen , ik heb windows xp op mijn computer.Heb deze in een c en d drive gedeeld.op mijn d drive is nog meer beschikbaar dan gebruikt.Het is namelijk mijn c-drive waarbij 9.32 GB is gebruikt en slechts 39.7MB beschikbaar is.Het systeem zegt om ongebruikte progs te verwijderen.Dit doe ik liever niet.Ik was eens aan het zien in logboek op de cdrive:bij toepassingen zag ik 2910 gebeurtenissen en bij systeem zag ik 2482 gebeurtenissen.Mijn vraag zou ik die kunnen deleten en zou hierdoor ruimte vrijkomen ? Dank voor jullie antwoord. Geel , Stad in de Kempen.
vGnp Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Die logboekvermeldingen nemen KiloBytes in beslag, geen MegaBytes. Beter kun je alle downloads van reeds geinstalleerde updates opruimen, en je Temp map eens opschonen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
winwiz Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Dat zal je niet echt helpen.... Afhankelijk van je kennis zou je kunnen overwegen: [#]Schijfopruiming (dit zeker doen) [#]temp directory naar andere schijf [#]Virtual geheugen naar andere schijf. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
HD_freak Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Origineel bericht van: odul Allen , ik heb windows xp op mijn computer.Heb deze in een c en d drive gedeeld.op mijn d drive is nog meer beschikbaar dan gebruikt.Het is namelijk mijn c-drive waarbij 9.32 GB is gebruikt en slechts 39.7MB beschikbaar is.Het systeem zegt om ongebruikte progs te verwijderen.Dit doe ik liever niet.Ik was eens aan het zien in logboek op de cdrive:bij toepassingen zag ik 2910 gebeurtenissen en bij systeem zag ik 2482 gebeurtenissen.Mijn vraag zou ik die kunnen deleten en zou hierdoor ruimte vrijkomen ? Dank voor jullie antwoord. Handig programmaatje hiervoor is bijv. WashandGo van Abelsoft, kun je zelf aangeven wat er verwijderd moet worden en je kunt altijd voor de zekerheid een backup maken van de verwijderde zaken zodat je deze terug kunt zetten in geval van. Daarna kun je nog schijfcompressie toepassen... geeft sowieso meer lucht aan je XP. Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.
Puch Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Je C partitie uitbreiden. Met programma's als Partition magic of partition manager kan je dergelijke dingen uitvoeren. Verklein je D partitie en voeg dat gedeelte bij je C partitie Wel eerst een back-up nemen voor je hieraan begint, want dit is niet zonder risico. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Psychosammie Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Effe rekenen. Een C partitie van 10GB is echt veel te weinig. Ik zeg: koop er een nieuwe schijf bij voor je data en zet XP op de C schijf zonder dat gedonder met partities. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Puch Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Origineel bericht van: Psychosammie Effe rekenen. Een C partitie van 10GB is echt veel te weinig. Ik zeg: koop er een nieuwe schijf bij voor je data en zet XP op de C schijf zonder dat gedonder met partities. Dat is totaal overbodig vermits de TS zegt dat meer dan de helft van zijn D schijf nog leeg is. Waarom kosten maken als er nog voldoende plaats is. Het enige wat moet gebeuren is de C partitie wat groter maken. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Psychosammie Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Wie kiest voor een 10GB C partitie doet dat uit zuinigheidsoverwegingen. Ik gok dus dat die schijf behoorlijk oud (lees klein) is. En daarom zeg ik dat hij met maximaal 50 euries weer een tijdje leuk aan de gang kan. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
jacobus Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 je kunt ook overwegen om je program files te verplaatsen. Dan moet je wel per toepassing uninstallen en vervolgens weer installeren op de D schijf in een map op die schijf die je bv program files 2 noemt
winwiz Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 Houden we er wel rekening mee dat voor de een "een partitie groter maken" gesneden koek is en met de ogen dicht doet, maar voor het gros van de gebruikers dit een bijna onmogelijke taak is? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
quattro Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 Hoe groot is de inhoud van de gehele map "mijn documenten"? (incl mijn afbeeldingen, video's etc.) Deze zou je ook naar de D partitie kunnen verplaatsen. Evt. downloads (en temp files daarvan) uiteraard ook D: opslaan. Pragramma's un-installen, en weer opnieuw installeren in D: ipv C: programfiles. VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
dutchandrew Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Met EASEUS Partition Master heb ik goede ervaring om de d: schijf te verkleinen en c: te vergroten.
chellohacker Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Origineel bericht van: winwiz Dat zal je niet echt helpen.... Afhankelijk van je kennis zou je kunnen overwegen: [#]Schijfopruiming (dit zeker doen) [#]temp directory naar andere schijf [#]Virtual geheugen naar andere schijf. Denk dat dit de beste, makkelijkste optie is van de anderen, In system vind je waar je temp staat, deze komt nl. 2 x voor. Bij beide van c:/%system% oid TMP TEMP d:/temp maken en je virtuele geheugen ipv temporary een permanente maken, die is aan eenstuk en verbetert daardoor de toegang, bove 3 GB heeft een swap weinig zin, heb ik gelezen ergens. Om opteschonen ccleaner, even goegelen, die kan afhankelijk van het moment wel 400MB of meer vrijmaken, en regelmatig updates.
Tonskidutch Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 schijfopruimen duurt tering lang en "doet maar wat" c:/ wordt door windows zelf volgeplempt -de uninstalls van windows updates zie je staan in c:/windows/ als blauw gekenmerkt -de verborgen system volume information met alle restore-points daarin (enkel zichtbaar en/of toegankelijk in linux) -het virtuele geheugen dat echter na legen en herstart toch weer aangroeit (dynamisch <of> vaste waarde ingesteld) -en natuurlijk alle zooi die in je profiel opgeslagen wordt aan temporaries om je het leven makkelijker te maken je hoeft maar een keer die vier te reinigen en voortaan CCleaner blijven toepassen als ik dat wel eens bij familie doe heb ik snel 5 a 8 GBYTE te pakken restorepoints is voor de kat z'n kat en voornamelijk daar + die uninstalls van windows zelf vreten geheugenplaats. ciao True North Rebekka Bakken
vGnp Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 En zo kunnen we nog heel lang oplossingen aan blijven dragen, feit is dat TS nog niet 1 keer heeft gereageerd in deze thread. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen