Tonskidutch Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 klopt die heeft allang een linux pc feedback geven zou wel prettig zijn, maar we weten niet al op voorhand wat de topic starter aan doen is of zelfs de PC vastgelopen is door partitioneren... maar we schrijven ook voor derden die dit lezen. ciao True North Rebekka Bakken
chellohacker Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Windows is niet het meest schone prgr. Alles staat er 3 keer in, en wel op de meest onmogelijke plekken. Zelfs met downloaden, naar bijv e: wordt het eerst naar een temp gezet, daarna, en dat kost de meeste tijd, pas naar de echte destination drive. e: Ik heb zelf met de registry geprobeerd om eea tekunen verzetten, maar dat gaat niet of heel moeilijk. Het allerergste is dat er geen logica zit in het systeem, die stomme yanken doen maar wat, zelfs fouten in IE van 6 jaar geleden, wat zeg ik uit de WFW 3.11 tijd zitten er nogsteeds in. Bewijst wel dat het voor geen meter deugt, steeds maar nieuwe versies met de oude leem erin. Ja windows is in deze opzet echt een programma wat je volledig vast nagelt, en alles wat erop staat wordt tegen je gebruikt.. Bedank IBM, dat jullie zo stom waren om jullie rechten teverko- pen aan een omhoog gevallen student, die nu de wereld beheerst.
Tonskidutch Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 als je er mee verplicht bent te werken zul je ermee moeten leren omgaan dus de windows eigen "fouten" (is een heftig woord) moet je kennen en pareren alternatieven heb je genoeg het was overigens remmington Oeps foutje in geheugenchip > Xerox die aan Billy boys de muis voor nagenoeg nop leverde en niet IBM (International Business Machines) ciao True North Rebekka Bakken
winwiz Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch schijfopruimen duurt tering lang en "doet maar wat" c:/ wordt door windows zelf volgeplempt -de uninstalls van windows updates zie je staan in c:/windows/ als blauw gekenmerkt -de verborgen system volume information met alle restore-points daarin (enkel zichtbaar en/of toegankelijk in linux) -het virtuele geheugen dat echter na legen en herstart toch weer aangroeit (dynamisch <of> vaste waarde ingesteld) -en natuurlijk alle zooi die in je profiel opgeslagen wordt aan temporaries om je het leven makkelijker te maken je hoeft maar een keer die vier te reinigen en voortaan CCleaner blijven toepassen als ik dat wel eens bij familie doe heb ik snel 5 a 8 GBYTE te pakken restorepoints is voor de kat z'n kat en voornamelijk daar + die uninstalls van windows zelf vreten geheugenplaats. ciao Ahem... restorepoints? in XP? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Origineel bericht van: chelloanarchist Windows is niet het meest schone prgr. Alles staat er 3 keer in, en wel op de meest onmogelijke plekken. Zelfs met downloaden, naar bijv e: wordt het eerst naar een temp gezet, daarna, en dat kost de meeste tijd, pas naar de echte destination drive. e: Ik heb zelf met de registry geprobeerd om eea tekunen verzetten, maar dat gaat niet of heel moeilijk. Het allerergste is dat er geen logica zit in het systeem, die stomme yanken doen maar wat, zelfs fouten in IE van 6 jaar geleden, wat zeg ik uit de WFW 3.11 tijd zitten er nogsteeds in. Bewijst wel dat het voor geen meter deugt, steeds maar nieuwe versies met de oude leem erin. Ja windows is in deze opzet echt een programma wat je volledig vast nagelt, en alles wat erop staat wordt tegen je gebruikt.. Bedank IBM, dat jullie zo stom waren om jullie rechten teverko- pen aan een omhoog gevallen student, die nu de wereld beheerst. Nu geef je Windows de schuld, terwijl dit gedrag is van IE... Firefox bijvoorbeeld zet het meteen in de gewenste directory en niemand hoeft IE in windows te gebruiken, je hebt zelf de keuze gehad om je favoriete browser te kiezen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Pionewbie Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Citaat: Bedank IBM, dat jullie zo stom waren om jullie rechten teverko- pen aan een omhoog gevallen student, die nu de wereld beheerst. IBM heeft geen rechten aan Microsoft verkocht. IBM heeft juist PC-DOS (incl. de rechten) van Microsoft gekocht, waarbij Microsft het recht had om daar een eigen versie van uit te brengen. Het betere en veel bekendere MS-DOS. Wel zorgen dat je de feiten kent.
winwiz Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Heren, we (inclusief ikzelf ) dwalen af van het onderwerp. Zullen we het op schijfruimte op C: houden? Inmiddels ben ik toch ook wel erg benieuwd of Odul iets aan onze wijze raad heeft gehad of misschien nog iets aanvullend te vragen heeft... Helaas is hij niet meer online geweest sinds hij deze vraag gesteld heeft. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
grunnsat Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Origineel bericht van: winwiz Heren, we (inclusief ikzelf ) dwalen af van het onderwerp. Sta mij toe de de hele geschiedenis toch even te vertellen. IBM had de PC ontwikkeld, en ze hebben wel eens verteld hoeveel dat gekost had. De hele industrie vroeg zich toen af waar ze het geld gelaten hadden, want in principe hadden ze gewoon het Intel design handboek voor de 8086 gevolgd. Het probleem was alleen dat ze geen operating systeem hadden. Er zijn toen een paar IBM mensen naar Digital Research gevlogen, want die hadden het toen heel bekende 8 bits CP/M OS. Daar wilden ze dan een 16 bits variant van hebben. Ze kregen echter de betreffende manager niet te spreken (was aan het golfen o.i.d.) en vlogen dus weer terug. Toen dachten ze aan Bill, want die had zo'n prachtige BASIC Rom voor hun gemaakt. Ze vroegen Bill of hij misschien een OS had. Dat had Bill niet, maar hij kende wel een bedrijfje wat zoiets ontwikkeld had. Hij nam contact op met dat bedrijf, en kocht dat OS met alle rechten op. Hij presenteerde dat aan IBM, en ze wilden de meuk nog hebben ook. Dat verbaasde zelfs Bill, want het was echt troep. Zo kwam IBM aan PC-Dos, maar blijkbaar had Bill bedongen dat hij het ook zelf onder een eigen naam mocht uitbrengen. En zo werden we opgescheept met MS-Dos. Bij Windows-NT heeft hij het nog makkelijker gedaan. Het memory management is gebaseerd op dat van VMS, en is letterlijk gestolen van Digital (nu HP). MS is er nooit vies van geweest de spullen gewoon bij elkaar te jatten als dat zo uit kwam.
Tonskidutch Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Origineel bericht van: winwiz Ahem... restorepoints? in XP? uh heb je mijn beeld / attachement gezien? ik begrijp je ahum niet of de "implied question" ciao True North Rebekka Bakken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen