Ga naar inhoud


[Scena5M] 3 functionele vragen


Gast Boy Menist

Aanbevolen berichten

Gast Boy Menist

Goeiedag.

 

Sinds kort heb ik een Scena 5M. Prima ding. Maar... een drietal vragen.

 

1. Ik heb de zenders in favorietenlijsten ingedeeld. Maar niet allemaal. Hoe kan ik een zender selecteren die niet in een van de lijsten voorkomt?

 

2. Ik kijk naar Astra 2D voor de Engelse zenders. Sinds ongeveer nu is daar Channel 4 HD bijgekomen. Hoe kan ik die toevoegen zonder weer een full scan te doen en de hele boel overhoop te gooien?

 

3. Ik heb de audio-uit op Dolby Digital gezet in het menu. Toch ziet mijn processor alles als pro logic, zelfs als de Scena zegt dat het DD is. Hoe kan ik die handshake beter maken?

 

Alvast bedankt, groeten,

 

Boy.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet alleen de transponder laten scannen waar de zender op zit

Komt de transponder niet in de lijst voor ,dan zal je de

transponder aan de lijst moeten toevoegen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Boy Menist

Hallo.

 

Nou, ik ben weer iets verder.

 

1. Antwoord blijkt te zijn: middels de "TV" toets. Inconsequent en ongedocumenteerd, maar 't werkt.

 

2. Ik moet inderdaad geavanceerd zoeken, en dan de juiste transponder aangeven. Maar hoe je dat doet is niet eenduidig. Ik heb de frequentie, richting (hor/vert), ID en nog wat zaken aangegeven, maar Channel 4 HD vindt-ie niet...

 

3. Men vertelt me dat Astra vaak MPEG weergeeft, zelfs als er een DD code bij zit, en dat de processor daar niet intrapt. Ofwel, er is vrijwel geen DD.

 

Ook heb ik weer een nieuwe vraag. Ik heb vanochtend een 16Gb USB stick in de Scena gestopt, maar nu zegt-ie dat deze te traag is, en opnemen gaat inderdaad niet goed, heel schokkerig. Hoe kan je een goeie USB stick kopen, als de Scena niet zegt hoe snel die moet zijn, en dat bij USB sticks ook niet vermeld wordt?

 

Groeten,

 

Boy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen via deze frequentie kun je hem ontvangen

 

Astra 2A 11798.00H5Astra 2A SouthDVB-S2QPSK29500 3/443.3 Mbps

 

Channel 4 HD United Kingdom General Sky Digital VideoGuard

 

En kijk hier ook even klik

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Boy Menist

Hallo moderator.

 

Bedankt voor je info. Ik heb Channel 4 HD gevonden, alleen versleuteld, niet fta. Gaan ze dat er nog afhalen, of heb ik nog iets verkeerd gedaan?

 

Bedankt alvast weer, groeten,

 

Boy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om deze zender te kunnen zien moet je een Sky ontvanger hebben met een Sky-kaart

De ontvanger is gekoppeld aan de kaart.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Boy Menist
Hallo moderator.

Bedankt voor je info. Ik heb Channel 4 HD gevonden, alleen versleuteld, niet fta. Gaan ze dat er nog afhalen, of heb ik nog iets verkeerd gedaan?


Channel4 HD gaat beschikbaar komen op Freesat - en dus FTA - vanaf april 2011.
Frequentie is momenteel nog niet bekend.

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dat van die USB stick is vreemd, ik heb een stick die in de autoradio (MP3) niet snel genoeg is maar in de Scena5M perfect werkt. Naar mijn ervaring is de HP (dat kleine metalen ding) de snelste (zelf getest) maar voor weinig geld kan je een Emtec kopen, die zijn behoorlijk rap en werken perfect in de Inverto.

Normaal gesproken kan je met 8G aardig vooruit, die kost ergens rond de 10-12 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...