Ga naar inhoud


[Vantage] HD8000S haperende EPG


sat rulez

Aanbevolen berichten

Ben ik de enige die al maanden beroerde epg heb?

 

Had eerst emu 2.57.01 erop, en ook 2.71T met CD CAM. Maar resultaat is hetzelfde, ternauwernood now & next.

 

Heb 'm al een paar jaar, en heb ergens weleens iets gelezen van iemand die intern op de HDD files weggooide. Weet iemand daar meer van?

 

Of heeft iemand een beschrijving hoe je een nieuwe update erop zet, inclusief terugaan naar fabrieks instellingen? ook wel eens iets over gelezen, maar kan ik ook niet vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: sat rulez

Heb 'm al een paar jaar, en heb ergens weleens iets gelezen van iemand die intern op de HDD files weggooide. Weet iemand daar meer van?



Hoi, daar weet ik zeker meer van........ik was degene die dat hier ooit eens gemeld heeft, na erg veel problemen met de epg heb ik toen maar de hele epg map verwijderd in de veronderstelling dat die dan opnieuw zal worden aangemaakt en die theorie blijkt te kloppen want sindsdien heb ik totaal geen problemen meer gehad met de epg en hij werkt tot op de dag van vandaag voortreffelijk.


Groetjes...............
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Dat komt omdat je de verkeerde software gebruikt, probeer de 2.58.02 maar eens dan werkt alles zoals het moet dus ook de beide interne kaartlezers....de Mediaguard cam heb je dan niet meer nodig en je epg werkt ook naar behoren.

 

Heb de software als bijlage eraan gehangen....is emu software bevat geen sleutels of iets dergelijks....is slechts een cardfix software zodat de interne kaartlezer goed werkt.......

 

Bestand is te groot dus zelf even zoeken op vantage 2.58.02 zip of rar......ook bij de importeur uit Eindhoven te downloaden.

 

 

Groetjes.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb ondertussen een week de EMU 2.58.02 draaien, de EPG doet het inderdaad perfect.

 

Ben dit keer ook terug gegaan naar fabrieksinstellingen. Misschien dat de vorige keer iets van een vorige versie was blijven hangen, en dat daarom ook het geluid het niet goed deed.

 

Nogmaals, alles perfect nu.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Mooi man dat het weer werkt.

 

Bij mij draait die nu al meer dan een jaar perfect na deze radicale methode.

 

Mijn gedachte was dus toen ook dat er nog een paar foute bitjes waren achter gebleven vandaar dat ik op het idee kwam deze map volledig te verwijderen en er vanuit ging dat net als in windows vaak gebeurt deze door de embedded software opnieuw zou worden aangemaakt.

 

Dit blijkt te kloppen en werkt dus perfect.

 

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is op de site van Vantage inmiddels nieuwe software verkrijgbaar voor de HD-8000. De versie is 2.75 (zonder multicrypt) Problemen met EPG en Harddisk zouden aangepast zijn.

 

Wij zelf ondervinden nogal problemen met EPG en Vastlopers op de hd-8000 toestellen die vooral zijn aangeloten met dubbele antenne bekabeling. Tuner 2 staat dan op gelijk zodat onafhankelijk opgenomen/gekeken kan worden.

Zal een test gaan uitvoeren met de 2.75 software en een mediagard module. Tenzij er een Nederlandse .02 versie komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Gast Richi70
Origineel bericht van: grenszuuker
Er is op de site van Vantage inmiddels nieuwe software verkrijgbaar voor de HD-8000. De versie is 2.75 (zonder multicrypt) Problemen met EPG en Harddisk zouden aangepast zijn.

Wij zelf ondervinden nogal problemen met EPG en Vastlopers op de hd-8000 toestellen die vooral zijn aangeloten met dubbele antenne bekabeling. Tuner 2 staat dan op gelijk zodat onafhankelijk opgenomen/gekeken kan worden.
Zal een test gaan uitvoeren met de 2.75 software en een mediagard module. Tenzij er een Nederlandse .02 versie komt.

Hier vergelijkbare problemen met 2.75. Het EPG probleem laat zich (tijdelijk) oplossen door een reset of terugzetten naar de fabrieksinstellingen en daarna de instellingen weer inlezen (wel eerst opslaan natuurlijk).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vergelijkbare problemen met 2.75. Het EPG probleem laat zich (tijdelijk) oplossen door een reset of terugzetten naar de fabrieksinstellingen en daarna de instellingen weer inlezen (wel eerst opslaan natuurlijk).

 

 

Dat komt omdat je de verkeerde software gebruikt, probeer de 2.58.02 maar eens dan werkt alles zoals het moet dus ook de beide interne kaartlezers....de Mediaguard cam heb je dan niet meer nodig en je epg werkt ook naar behoren.

 

Bij problemen met de epg ff naar de hd gaan via het menu de hele epg map verwijderen opnieuw opstarten en dan zie je dat er een nieuwe epg map is aangemaakt en voila alles werkt weer naar behoren.

 

Groetjes...................

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

werken bij de versie 2.58.02 ook de sd zenders van transponder 12344 h in de interne cardreaders

 

gebruik nu de 2.49.02 maar vanaf 19 april zijn via de interne kaartlezers de sd zenders via deze transponder niet meer zichtbaar

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...