Ga naar inhoud


Re:Kerncentrale ramp in japan


Matchless

Aanbevolen berichten

HET DUURDE 25 JAAR MAAR DAAR KOMT IE WEER!

 

Een rookwolk van de geplaagde Japanse kerncentrale Fukushima I is over Noord-Amerika getrokken en hangt nu boven het noordelijke deel van de Atlantische Oceaan. De wolk bereikt woensdag of donderdag Europa. Dat heeft de Franse overheidsdienst IRSN, die gaat over nucleaire veiligheid, zaterdag laten weten.

 

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 368
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: sattools
De wolk bereikt woensdag of donderdag Europa.

Ook wordt gemeld dat de hoeveelheid nucleaire deeltjes in die wolk nihil is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang moet ik volgens jou in mijn met lood bedekte ondergrondse bunker blijven zitten ?

 

Ik heb voor minimaal 4 weken drinkwater ( onbesmet ) en voedsel ingeslagen,zou dat voldoende zijn ?

 

Kom op Sattools....hou eens op met je paniekzaaierij, is nu niet leuk meer !!

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Les concentrations attendues à terme, d’après cette modélisation, pourraient être de l’ordre de 0,001 Bq/m3 en France métropolitaine et dans les départements d’outre-mer de l’hémisphère nord. Comme attendu, l’hémisphère sud n’est pas significativement affecté par cette dispersion à grande échelle.

 

Bron ISRN.

 

Vertaling:

 

Volgens het rekenmodel zijn de concentraties verwaarloosbaar klein/ bijna niet aantoonbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Les concentrations attendues à terme, d’après cette modélisation, pourraient être de l’ordre de 0,001 Bq/m3 en France métropolitaine et dans les départements d’outre-mer de l’hémisphère nord. Comme attendu, l’hémisphère sud n’est pas significativement affecté par cette dispersion à grande échelle.


Citaat:
De verwachte hoeveelheden op termijn, zijn volgens dit model in de orde grootte van 0,001 Bq/m³ in het hoofdstedelijk deel van Frankrijk en in de noordelijke kustgebieden. Zoals verwacht wordt er in het zuidelijk deel geen verspreiding op grote schaal verwacht.


Je mag minimaliseren, maar zo wordt het wel echt héééél klein :D :D :D

Eddy Vl
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ter leering ende vermaek.

 

In de buitenlucht verdwijnt radon snel in de atmosfeer. Daarom is radon in de buitenlucht niet gevaarlijk. Meestal is de bodem onder de woning de belangrijkste bron van radon in woningen. In België is er afhankelijk van de streek een groot verschil in het soort ondergrond. In het Vlaanderen overheersen losse bodemsoorten, met zand- en kleilagen. In Wallonië domineren harde gesteenten, zoals kalk- , zand- en leisteen. Deze gesteenten bevatten meer uranium en vertonen meer barsten.

In Vlaanderen is er een gemiddelde concentratie van 35 tot 44 Bq/m³ in binnenhuislucht van woningen aanwezig. In Wallonië wordt er gemiddeld rond de 77 Bq/m³ gemeten. De hoogste radonconcentraties (> 400 Bq/m³) worden het vaakst, maar niet uitsluitend, waargenomen in de arrondissementen Bastenaken, Neufchâteau en Verviers. In probleemwoningen kan de concentratie veel hoger liggen. In Wallonië zijn 10.000 woningen waar het radongehalte hoger is dan 400 Bq/m³. In de buitenlucht komt tussen de 1 en de 10 Bq/m³ voor.

 

Ik denk, dat we ons geen zorgen hoeven te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Kom op Sattools....hou eens op met je paniekzaaierij, is nu niet leuk meer !!


Inderdaad, schreeuwen kunnen ze als de beste.

Ik zag gisteren nog iets van de KRO voorbijkomen. Zaten ook wat oude beelden bij. Als je dan dat alternatieve tuig op de barricades ziet staan. Je vraagt je dan af wie dat allemaal betaalt? Dan begin ik toch voorstander van preventief ruimen te worden.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we inderdaad het kernafval maar opslaan voor het nageslacht, zolang we zelf maar in luxe kunnen blijven leven is het allemaal geoorloofd wink

 

Vooralsnog zullen de 6 reactoren niet meer in gebruik worden genomen:

 

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110320_010&subsection=157

 

Japan houdt er dan nog 12 over. Het is te hopen dat er snel nieuwe bijgebouwd gaan worden, want over 30 jaar is het uranium schoon op, tenminste bij het huidige aantal kerncentrales van 500 wereldwijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op nu.nl ook weer zo'n heerlijk bangmakerij bericht met als kop: "Helft anonieme helden zal sterven"

 

Het eerste wat in mij opkomt is en de andere helft dan? Sterft die dan niet?

 

Natuurlijk geeft deze ramp de gevaren aan wat kan gebeuren als het mis gaat. Maar dat zie je ook bij iedere vliegtuigramp, chemische brand of ontplofte gasleiding b.v.

 

Ik slaap er echt niet minder om, zelfs niet met de gedachte dat ik op hemelsbreed zo'n 45 km van een kerncentrale woon.

 

Tegenwoordig is alles slecht voor je, ben je nergens veilig en probeer ik dus maar het beste er van te maken in het leven.

Tijdens mijn werk stel ik me al volledig bloot aan het gevaar wat verkeer heet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

want over 30 jaar is het uranium schoon op

Uranium is ook zo 20e eeuws smile Uraniumtekort zal de ontwikkeling van kerncentrales op andere brandstoffen tot gevolg hebben. Er is genoeg brandstof voor enkele eeuwen kernsplijting. Misschien dat we tegen die tijd ook kernfusie kunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit eens ergens gezien dat de warmte van de aarde (Thermische energie???) 500x meer per dag produceert dan dat we nu gebruiken, onuitputtelijk is en 100% schoon?

 

Je kan er misschien geen auto op laten rijden, maar een lampje mee laten branden moet wel lukken geloof ik?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is wel zo en de zon levert in principe ook voldoende. Alleen nog niet bruikbaar. Dus de komende 100 jaar vullen we gewoon op met kernenergie en wie weet wat we dan allemaal kunnen. Misschien wel kernfusie want dat lijkt mij toch het eenvoudigste.

 

Dus niet mekkeren over "het nageslacht". Allemaal onzin, over 200 jaar is daar een nette oplossing voor.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Ik heb ooit eens ergens gezien dat de warmte van de aarde (Thermische energie???) 500x meer per dag produceert dan dat we nu gebruiken, onuitputtelijk is en 100% schoon?

Je kan er misschien geen auto op laten rijden, maar een lampje mee laten branden moet wel lukken geloof ik?


nu vraag ik me af wat er gebeurd als we met zn allen de energie uit de aarde gaan gebruiken, en dus de aarde afkoelen.... global cooling?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...