Ga naar inhoud


Re:Kerncentrale ramp in japan


Matchless

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: 1664
Dat is het 'groene geneuzel': net doen alsof er alternatieven zijn. (een vegetariër op de fiets)
Hoe heet het geneuzel net doen als of er geen alternatieven zijn dan?
Origineel bericht van: 1664
Er is nog steeds geen enkel 'groen' alternatief wat ook echt werkt.
Die zijn er wel, maar daar moet wel in geïnvesteerd worden.
Als Henry Ford net zo eigenwijs was geweest en niets had willen ontwikkelen hadden we nu nog met paard en wagen gereden.
Het T-Fordje was ook maar een gammel ding, maar wel een aanzet tot de moderne auto.
Origineel bericht van: 1664
Al bouw je 100.000 windmolens, ze kunnen nog geen halve (kern-) centrale vervangen. Behalve als JIJ bereid bent om geen energie te gebruiken als het niet waait.
Nog nooit van netwerken gehoord?
Je wilde toch niet vertellen dat een kerncentrale nooit onderhoudt heeft en nooit stil ligt?
Het waait altijd wel ergens of schijnt de zon wel ergens.
Getijden blijven ook gewoon doorgaan.
Spaarbekken en stuwmeren zijn ook goede manieren om dalen op te vangen.
Origineel bericht van: 1664
Natuurlijk is het een dramatische ramp wat er in Japan gebeurt, maar risicoloze energie bestaat niet. Dat weten we al sinds de eerste oermens z'n vingers brandde aan vuur. Ook voor die oermens was het voordeel van warmte groter dan het risico op brand. De moderne mens kan niet zonder groot energieverbruik en neemt het bijbehorende risico.
Dat is alweer zo'n lucifer vulkaan vergelijking wat in geen verhouding staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 368
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ceesv
Jodium 131 heeft een halveringstijd van 8 dagen....
Dat is dus heel recent ontstaan.
Wat dus aangeeft dat die reaktor(en) zo lek is(zijn) als een zeef.
Ik heb een vermoeden dat er wel meer rommel naar buiten lekt als alleen Jodium131.
Citaat:
132 Teletekst do 31 mrt
***************************************
Lijken rond Fukushima radioactief

***************************************
` Rond de beschadigde kerncentrale in
Fukushima liggen zeker 1000 lichamen
van slachtoffers van de aardbeving en
de tsunami.Ze liggen in een straal van
20 km rond de centrale en zijn aan
grote doses straling blootgesteld.

Ze vormen daardoor een gevaar voor
hulpdiensten,artsen en familieleden die
ze moeten identificeren.Ook als ze
worden begraven of gecremeerd,kan de
radioactiviteit nog gevaar opleveren.

De autoriteiten overleggen nu wat de
beste manier is om de lichamen weg te
halen.Een mogelijkheid is om speciale
teams het gebied in te sturen,om dna-
monsters van de slachtoffers te nemen.
Iemand nog een banaan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@1664

 

Ik denk dat dit topic inderdaad maar weer over Japan moet gaan want je praat het de groene ideologie aanhangers echt niet aan het verstand. Ze zijn heilig van hun groene gelijk overtuigd. En omdat jij niet groen bent, ben je een gevaarlijke tegenstander die de wereld voor het nageslacht wil vergiftigen met tonnen afval die duizenden jaren gevaarlijk blijft.

 

Ik ben er wel voorstander van om de namen op die eerder genoemde lijst te bewaren. Dan kunnen die als eerste van energie afgesloten worden mochten die duurzame oplossingen toch niet werken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: maja
Ik heb gelezen dat deze zomer de centrale van Buggenum tijdelijk stil wordt gelegd omdat er te weinig vraag naar stroom is. Als ik door Duitsland fiets, daar staan heel wat windmolens, dan zie ik dat er veel niet draaien. Ik neem aan dat deze stil staan omdat er teveel energie is. Daar zie je ook dat veel meer gebruik wordt gemaakt van zonnen-energie. Hele daken liggen vol met zonnen-panelen.


Centrale in Buggemum.
Ik lees het volgende:

De stille zomer zal door het energiebedrijf worden gebruikt om de centrale een uitgebreide revisie te laten ondergaan.


Windmolens in Duitsland kunnen gedurende bepaalde delen van de dag, afhankelijk van het seizoen verplicht worden stil te staan.


Dit heeft te maken met de slagschaduw.
Ook bij mij in de huiskamer zie je op bepaalde momenten van de dag het een keer per seconde donker worden.

Het blijkt uit onderzoek, dat mensen met een gevoeligheid voor epilepsie hierdoor last kunnen krijgen van aanvallen.

Verder verstoren windmolens in hoge mate de stabiliteit van het verdeelnet.
Een aantal jaren geleden heeft dit al tot een totaal afschakeling van het verdeelnet tot diep in Frankrijk gevoerd, nadat er in Bremen een windmolenpark zijn energei niet kwijt kon.

Er is altijd een gedeelte van de dag (Nacht) dat er een groot overschot van energie is. Daarom is nachtstroom ook goedkoper.
Dat we dus af en toe energie exporteren is een logisch gevolg van dit gegeven. Met deze energie wordt er bijvoorbeeld in Luxemburg water omhoog gepomt in bergmeertjes, wat overdag bij piekbelasting weer als witte steenkool naar beneden valt.

Dat steeds meer daken in Duitsland met zonnecellen bedekt worden komt doordat men er geld mee kan verdienen.
Ik krijg regelmatig post met de vraag, of ik mijn dak niet wil verhuren.
Daarmee wordt een gesubsudieerde industrie op de been gehouden, die geld van de overheid krijgt om de ze installaties te plaatsen.
Daarvoor betaalt iedereen ondertussen een extra bedrag per kilowatt om dit te financieren.
Het is energie, die nog meer flucteert als windenergie, waardoor er nog steeds conventionele centrales meedraaien, en op dat moment brandstof staan te verkwisten.

Er is ondertussen een bijkomend probleem ontstaan in Duitsland met huizen, waarop het dak een photo-electrische installatie is geplaatst. De brandweer ziet geen mogelijkheden om bij brand deze huizen te blussen. De panelen werken als extra schoorsteen, die branden aanwakkeren, en de hoge spanning op deze panelen, welke niet kan worden uitgeschakeld maken het blussen gevaarlijk.


Om deze bovengenoemde redenen blijven we electriciteits centrales nodig houden, en is ondanks een ongeval t.g.v. een natuurramp kernenergie nog steeds een alternatief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Ik ben er wel voorstander van om de namen op die eerder genoemde lijst te bewaren. Dan kunnen die als eerste van energie afgesloten worden mochten die duurzame oplossingen toch niet werken.
Als we dan jouw adres mogen hebben om het kernafval te dumpen? laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat brandprobleem is echt een broodje aap verhaal.

Je kan alleen een schok krijgen als je jezelf aansluit op een grote serie zonnepanelen die seriegeschakeld zijn.

Je pakt de zwarte draad met je linkerhand vast, de rode met je rechterhand.

O ja, er moet dan wel flink veel zon schijnen.

Lees er maar eens over op de website van Floris Wouterlood.

Die legt dat allemaal heel duidelijk uit, hij is daar veel beter in dat ik, maar daar is hij dan ook een expert in.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Con
Er lekt nu jodium 131 met een overschrijding
van meer dan 4000x de zee in. Volgens mij wordt dit een grotere
ramp dan Tsjernobyl, daar bleef de straling "min of meer" op
het land.

Nu vloeit het als een niet te stoppen olievlek weg . . . . . .

Een onhoudbare ramp voor mens en dier als je het mij vraagt.

HG CC


Jodium 131 heeft een halveringstijd van 8 dagen....



Dan hebben we na 24 dagen nog steeds een overschrijding van
500 xhet toegestane, . . . toch?
Kortom mens en dier (in de zee) kunnen dan allang gesneuveld zijn.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Dat brandprobleem is echt een broodje aap verhaal.


Inderdaad flauwekul. Een PV installatie schakelt zichzelf sowieso uit bij stroomuitval. En al zou dat niet gebeuren dan is dat handmatig niets meer dan een noodschakelaar in de meterkast omzetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Jodium 131 is niet eens zo interessant om naar te kijken. . .

Met een (huidige) overschrijding van 4350 x denk ik dat er al
een behoorlijk slagveld is onder de waterspiegel, van vis tot
plankton en vergeet niet de flora in het water.

Origineel bericht van: ron1872
. . . Wel de plutonium die inmiddels uit reactor 3 aan het lekken is. Halveringstijd slechts 24.000 jaar. Waar hebben we het eigenlijk over?


De halveringstijd van Jodium 131 kan dan 8 dagen zijn, het
blijft wel constant toestromen en de overschrijding wordt
alleen maar méér.

Daarnaast spreekt men over; "De hoeveelheid radioaktiefe
stoffen op het grondwater rond reactor 1 ligt volgens Tepco
10.000 keer hoger dan toegestaan."

Men schrijft alleen niet welke stoffen. . .


HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg de tekst niet meer gewijzigd, dan maar op deze manier.

 

De vorige tekst "en vergeet niet de flora op het water"

 

Te lezen als: "en vergeet niet de flora in het water"

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FalconerThe
Citaat:
Dat is dus heel recent ontstaan.
Nee dan begrijp je halveringtijd niet.
De waarden nemen toe en niet af.
Dus kun je stellen dat het heel recent is gelekt.
Anders legt het even uit hoe het wel zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...