Ga naar inhoud


Re:Kerncentrale ramp in japan


Matchless

Aanbevolen berichten

Ach dat probleem van het opslaan van kernafval, zal zich de komende 50 jaar wel oplossen.

Wie weet, wordt het dan gewoon naar een of andere planeet gebracht, en daar gedumt.

Zij wij er mooi vanaf, en de aliens die daar dan komen, geven mooi licht af, zodat wij de buiten aardse gemakkelijk kunnen herkennen.

 

Voor alles zal wel een oplossing worden gevonden in de toekomst.

Dus ook voor dit probleem.

En anders zal de menselijke evolutie zich wel aanpassen, aan dit probleem.

Want als er nu een oermens die duizende jaren leefde naar deze tijd zou worden gebracht, zou hij ter plekke dood neervallen, van de huidige vervuilingen die hij inademd, of zou eten.

 

Dus een beetje optimistisch moet je wel zijn.

Tenslotte werkt iedereen mee aan die vervuiling, in welke vorm dan ook.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 368
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Juist wèl windenergie, en nog beter, heel veel zonne-energie!

Als alle daken in Nederland voorzien zouden zijn van zonnepanelen, dan is er meer electriciteit beschikbaar dan dat we kunnen verbruiken.

Natuurlijk zou dit wereldwijd moeten gebeuren, met gekoppelde smart grids, zodat de stroom daarheen kan gaan waar hij nodig is.

Zonnestroom zal rond 2015 al iets goedkoper zijn dan gewone stroom, en terwijl de gewone brandstoffen uitgeput beginnen te raken en daardoor fors duurder gaan worden, lachen alle zonnepaneelbezitters in hun vuistje.

Want die weten al lang, dat zij gelijk hebben gehad met hun investering in zonnepanelen.

En terwijl steeds meer mensen zonnepanelen nemen, worden de panelen ook nog eens steeds beter.

Er bestaan zelfs al ramen die electriciteit uit daglicht halen.

Nogmaals, kijk eens op de website van Floris Wouterlood, dan kom je heel veel aan de weet.

En verder kan ik het niet genoeg herhalen, we moeten zuiniger omgaan met wat er nu nog is.

Onlangs las ik dat een auto bij een snelheid van 120 al 47% meer brandstof verbruikt dan bij 90, en bij 140 zelfs 74% meer.

Ik begrijp dat gejakker op de snelwegen dan ook niet, met die korte afstanden is de tijdswinst minimaal, laten we het eens zo bekijken:

 

Je kan in een supermarkt een boodschappenkar vol met luxe levensmiddelen krijgen voor 174 euro en je bent dan meteen aan de beurt.

Maar je kan diezelfde hoeveelheid ook krijgen voor 100 euro, maar nu moet je in de rij bij de kassa 10 minuten wachten.

Ga jij 74 euro meer uitgeven om vervolgens 10 minuten tijd te winnen?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Zonnestroom zal rond 2015 al iets goedkoper zijn dan gewone stroom, en terwijl de gewone brandstoffen uitgeput beginnen te raken en daardoor fors duurder gaan worden, lachen alle zonnepaneelbezitters in hun vuistje.


Als jij de prijzen voor fossiele energie 4 jaar vooruit weet hoef JIJ de in elk geval nergens meer zorgen over te maken. Je kennis is zoveel waard dat jij alles zal kunnen betalen. Als je het al voor 10 dagen weet te voorspellen hoef je je de rest van je leven nergens meer zorgen over te maken.

En ja, ik heb 12 meter voor stroom en 9 meter voor warm water op het dak liggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien de panelen voor zonne energie nog steeds heel veel (atoom) energie nodig hebben om geproduceerd te worden, gaat dit hem de eerste 5 jaar niet worden.

 

De kostprijs van zonnepanelen is voor het grootste gedeelte energie. Het duurt jaren, voordat ze dat teruggewonnen hebben, en pas een positieve bijdrage aan de energie balans gaan geven.

 

Ik vraag mij trouwens af, hoe ze dat in de winter in Scandinavie gaan doen met zonnecellen, met gemiddeld 4 uur zon per dag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: tritium


weet iemand waar ik uranium/plutonium kan kopen :D



Nee, maar wel alvast een adresje voor een centrale:

http://www.nextenergynews.com/news1/next-energy-news-toshiba-micro-nuclear-12.17b.html
Alleen jammer dat het een hoax is. Of kan jij mij wijzen naar de press-release van Toshiba?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Onlangs las ik dat een auto bij een snelheid van 120 al 47% meer brandstof verbruikt dan bij 90, en bij 140 zelfs 74% meer.

Wat een onzin zeg, waar heb je dat gelezen?
Als jij op de snelweg 90 gaat rijden, zal dat juist meer brandstof kosten, door de grote file die achter je ontstaat.


Je kan in een supermarkt een boodschappenkar vol met luxe levensmiddelen krijgen voor 174 euro en je bent dan meteen aan de beurt.
Maar je kan diezelfde hoeveelheid ook krijgen voor 100 euro, maar nu moet je in de rij bij de kassa 10 minuten wachten.
Ga jij 74 euro meer uitgeven om vervolgens 10 minuten tijd te winnen?

Ik weet niet in welke supemarkt jij boodschappen gaat doen, maar bij ons maakt het niets uit, of je nu voor 10 euro, of voor 200 euro boodschappen doet, je moet gewoon op je beurd wachten en afrekenen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Ik vraag mij trouwens af, hoe ze dat in de winter in Scandinavie gaan doen met zonnecellen, met gemiddeld 4 uur zon per dag.


Is niet nodig, hun energie is al duurzaam. En daar is wat over te vertellen. Noorwegen heeft bijna alleen maar waterkracht. Die exporteren ze ook naar Nederland via de Norned-kabel. Dat is echte groene stroom.

Wat de meeste mensen echter niet weten, is dat Noorse stroom ook boekhoudkundig geëxporteerd kan worden. Als jij een contract voor groene stroom hebt, dan kan een exploitant van een kolencentrale zijn stroom heel eenvoudig groen maken. Stel deze exploitant moet 30% groene stroom leveren. Nou, dat gaat als volgt: Hij belt een Noorse waterkrachtcentrale op en vraagt etiketten te ruilen. De Noorse waterkrachtcentrale produceerd dan een deel grijze stroom, en de Nederlandse kolencentrale krijgt er een deel groene stroom bij.

Klaar.

Groene stroom = flessentrekkerij. Onthoudt dat!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pearlpeter
Origineel bericht van: AEO
Onlangs las ik dat een auto bij een snelheid van 120 al 47% meer brandstof verbruikt dan bij 90, en bij 140 zelfs 74% meer.

Wat een onzin zeg, waar heb je dat gelezen?
Als jij op de snelweg 90 gaat rijden, zal dat juist meer brandstof kosten, door de grote file die achter je ontstaat.




Je lacht maar een eind weg, maar deze cijfers zitten toch aardig in de juiste richting. Hier zie ik die getalletjes nog wel eens bevestigd op de boordcomputer van de auto wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FalconerThe


Als jij de prijzen voor fossiele energie 4 jaar vooruit weet hoef JIJ de in elk geval nergens meer zorgen over te maken.


De prijzen van fossiele brandstoffen zullen alleen maar explosief verder gaan stijgen dan ze nu al gedaan hebben de afgelopen jaren. Er komt een tijd dat het zelfs onbetaalbaar wordt voor de gewone man. Iedere investering in zonne energie of andere besparingen worden op den duur heel erg nuttig om de eigen kosten in toom te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO

En terwijl steeds meer mensen zonnepanelen nemen, worden de panelen ook nog eens steeds beter.


Afgezien daarvan zijn de prijzen van panelen de afgelopen jaren flink in prijs gezakt, omdat het gros inmiddels in China geproduceerd wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: pearlpeter
Origineel bericht van: AEO
Onlangs las ik dat een auto bij een snelheid van 120 al 47% meer brandstof verbruikt dan bij 90, en bij 140 zelfs 74% meer.

Wat een onzin zeg, waar heb je dat gelezen?
Als jij op de snelweg 90 gaat rijden, zal dat juist meer brandstof kosten, door de grote file die achter je ontstaat.




Je lacht maar een eind weg, maar deze cijfers zitten toch aardig in de juiste richting. Hier zie ik die getalletjes nog wel eens bevestigd op de boordcomputer van de auto wink


Nou ik weet niet in welke auto jij rijd, maar de boardcomputer van mijn auto, geeft echt geen 47% meer brandstof verbruik aan als ik gewoon 120 km rij in de 6de versnelling.

OK hij verbruikt wel iets meer als bij 90km, maar geen 47%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Percentages weet ik niet, maar hier zijn de verschillen echt aanzienlijk met een Opel Astra. Gemeten met een boordcomputer die de momentele waarden laat zien i.c.m. een cruise control zodat de snelheid vast is in te stellen. Die auto heb ik nu bijna tien jaar en ben er gewoon blij mee, omdat je goed inzicht in je verbruik hebt. Het verbruik schiet echt fors omhoog als je van 120 naar 140 gaat of fors omlaag als je van 120 naar 90 gaat. Geen broodje aap, maar gewoon een feit. Gaat er een aanhanger achter, dan worden de verschillen nog groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...