Ga naar inhoud


Re:Kerncentrale ramp in japan


Matchless

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: satcat


Ook snap je blijkbaar niet wat het verschil is tussen een beroepsziekte en aangeboren afwijkingen die nog vele generaties lang door kunnen gaan.



Ik zou haast gaan voorstellen dat alle pro kernenergie mannen zich melden om naar deze kerncentrale te gaan om wat puin te gaan ruimen. Vooruit de gage is 1600 euro per dag als schadeloosstelling voor de verminking van hun eigen genen die ze vervolgens mogen doorgeven aan het nageslacht. Proost wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 368
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ik probeer hier in deze threat in het algemeen feiten weer te geven.

Natuurlijk is kernenergie gevaarlijk... door onbekendheid.

 

Probeer eens de gevolgen te relativeren.

 

Jaarlijks komen in Nederland alleen al 20.000 mensen om t.g.v. roken!!

 

Hoe gaan we daar dan mee om in vergelijking van kernenergie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Het punt lijkt me toch heel erg duidelijk wat stralingsafval veroorzaakt of wil je dat gaan ontkennen? Beetje ziekelijk dat je pro kernenergie bent over de rug van al die slachtoffers en over de rug van al die generaties na ons die hier de gevolgen blijvend aan overhouden.


Als je mijn hele bericht had gelezen had je kunnen zien dat ik weldegelijk besef dat straling serieuze gevolgen heeft op lange termijn en ik kan me niet herinneren dat ik dat goed gepraat heb.

Zowel bij kernenergie als bij fossiele energie spelen er onaanvaardbare risico's, namelijk doden en verhoogd risico op enge ziektes. Alleen bij de een is dat op relatief korte termijn, en bij de ander op relatief lange termijn. Hierbij aangemerkt dat het bij fossiele energie om meer gevallen gaat dan bij kernergie (zie ook de opsomming van enkele posts terug). Dus Fossiele energie = veel doden op korte termijn, kernenergie = iets minder doden op lange termijn.

Blijkbaar hebben de anti kernergie fanaten er helemaal geen moeite mee dat er bij fossiele energie zoveel doden vallen, maar o wee als het om kernergie gaat. Dan moet er ineens een foto (nota bene met de ellende van een ander) geplaatst worden...

Hoezo kortzichtig.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro


Als je mijn hele bericht had gelezen had je kunnen zien dat ik weldegelijk besef dat straling serieuze gevolgen heeft op lange termijn en ik kan me niet herinneren dat ik dat goed gepraat heb.



Inderdaad, je benoemt wel het punt, maar het verminken van het menselijk gen vergeet je dan helaas. De foto is wellicht shockerend, maar geeft precies aan wat de gevolgen op het nageslacht is: misgeboortes en zwaar gehandicapten door wijziging van menselijke genen. Uiteraard zijn de gevolgen van een olieramp desastreus voor het milieu, maar daar kan de natuur zich nog op redelijk korte termijn van herstellen. Gelukkig is er nog amper plutonium uit reactor 3 gelekt, mocht dat wel gebeuren, dan hebben we toch een flink probleem, niet alleen daar maar ook hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv


Jaarlijks komen in Nederland alleen al 20.000 mensen om t.g.v. roken!!

Hoe gaan we daar dan mee om in vergelijking van kernenergie?


Bij doden t.g.v. roken vindt geen verandering en verzwakking van het menselijk gen plaats, bij kernafval wel. Verschil moet nu toch wel duidelijk zijn dat een kernramp een groot lange termijn probleem is en andere doodsoorzaken korte termijn gevolgen heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Uiteraard zijn de gevolgen van een olieramp desastreus voor het milieu, maar daar kan de natuur zich nog op redelijk korte termijn van herstellen. Gelukkig is er nog amper plutonium uit reactor 3 gelekt, mocht dat wel gebeuren, dan hebben we toch een flink probleem, niet alleen daar maar ook hier.


Wat denk je waar (op wereldschaal) dat meer milieuverontreinig door onststaat? Van eens in de zoveel jaar een ongeluk met een kernreactor, of de dagelijkse verbranding van fossiele brandstoffen die we heden ten dage de lucht in pompen?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro


Wat denk je waar (op wereldschaal) dat meer milieuverontreinig door onststaat? Van eens in de zoveel jaar een ongeluk met een kernreactor, of de dagelijkse verbranding van fossiele brandstoffen die we heden ten dage de lucht in pompen?



Is het nou werkelijk zo moeilijk te begrijpen dat afval van fossiele brandstoffen na een aantal jaar wordt opgesoupeerd door ehhh bijvoorbeeld bossen, beplanting en meer en dat straling duizenden jaren aktief blijft? Plutonium halveringstijd is en blijft nog steeds 24.000 jaar en dan is het pas gehalveerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een paar leuke staaltjes doofpot vullen van Tepco:

 

 

Bij Tepco werd uranium in emmers versjouwd

 

In 1999 komen bij een opwerkingsfabriek van Tepco twee werknemers om het leven. Er wordt geprobeerd acht maal de maximaal toegestane hoeveelheid uranium op te wekken. Daardoor ontstaat een ongecontroleerde kettingreactie. De centrale houdt zich al jaren niet aan de veiligheidsvoorschriften, zo wordt er uranium in emmers versjouwd.

 

In 2000 wordt een van de reactoren in de Fukushimacentrale gesloten nadat er door een lek radioactief materiaal was vrijgekomen.

 

In 2002 wordt bekend dat Tepco al jaren inspectierapporten vervalst. Topman Hiroshi Araki en vier mede-bestuurders stappen op. Alle kerncentrales van het bedrijf worden stilgelegd en aan een grondige inspectie onderworpen. Bij een aardbeving in 2007 raakt de grootste kerncentrale in Japan bij Kashiwazaki zwaar beschadigd. De centrale zou niet bestand zijn geweest tegen een dergelijke aardbeving. Tepco verzwijgt dat er radioactief materiaal in zee was gelekt. Ook blijkt dat overheidsinspecties op meerdere punten tekort waren geschoten.

 

 

And the list goes on and on ... In Japan gaan inmiddels stemmen op om Tepco maar eens te nationaliseren en niet een commercieel bedrijf met vuur te laten spelen.

 

Bron: Trouw

Link naar reactie
Delen op andere sites

bron: trouw

 

nu mijn bron, een bekende die er woont.

 

80% van tokio werd door deze energiecentrale voorzien van stroom, tokio zit nu nog steeds vaak zonder stroom.

 

als het waar is wat trouw schrijf, dan hadden ze in 2002 ook een probleem.

 

ik denk dat het om 1 reactor ging en niet dat alle centrales zijn stilgelegd, dit had zeker voor problemen gezorgd.

 

hoe trouw is trouw? en andere media natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Nog een paar leuke staaltjes doofpot vullen van Tepco:


Bij Tepco werd uranium in emmers versjouwd

In 1999 komen bij een opwerkingsfabriek van Tepco twee werknemers om het leven. Er wordt geprobeerd acht maal de maximaal toegestane hoeveelheid uranium op te wekken. Daardoor ontstaat een ongecontroleerde kettingreactie. De centrale houdt zich al jaren niet aan de veiligheidsvoorschriften, zo wordt er uranium in emmers versjouwd.

In 2000 wordt een van de reactoren in de Fukushimacentrale gesloten nadat er door een lek radioactief materiaal was vrijgekomen.

In 2002 wordt bekend dat Tepco al jaren inspectierapporten vervalst. Topman Hiroshi Araki en vier mede-bestuurders stappen op. Alle kerncentrales van het bedrijf worden stilgelegd en aan een grondige inspectie onderworpen. Bij een aardbeving in 2007 raakt de grootste kerncentrale in Japan bij Kashiwazaki zwaar beschadigd. De centrale zou niet bestand zijn geweest tegen een dergelijke aardbeving. Tepco verzwijgt dat er radioactief materiaal in zee was gelekt. Ook blijkt dat overheidsinspecties op meerdere punten tekort waren geschoten.


And the list goes on and on ... In Japan gaan inmiddels stemmen op om Tepco maar eens te nationaliseren en niet een commercieel bedrijf met vuur te laten spelen.

Bron: Trouw


Zal ik eens een lijstje maken over laten we zeggen een gerenomeerd bedrijf als Shell?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tritium


misselijkmakende foto, en niet direkt de schuld van radiostraling maar van een genetisch defect wat door van alles en nogwat veroorzaakt kan worden/zijn.



Tuurlijk, dat jongetje op de foto is vast een marsmannetje wink

Blijf het maar goedpraten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen,laten we on topic blijven

en ons niet teveel door emoties laten leiden.

 

Dit onderwerp ligt erg gevoelig bij velen.

 

Laten we elkaars mening blijven respecteren...

 

Ik haal de foto wel weg,

deze diende alleen ter motivatie van een mening

die ook duidelijk is zonder foto.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tritium


80% van tokio werd door deze energiecentrale voorzien van stroom, tokio zit nu nog steeds vaak zonder stroom.

als het waar is wat trouw schrijf, dan hadden ze in 2002 ook een probleem.

ik denk dat het om 1 reactor ging en niet dat alle centrales zijn stilgelegd, dit had zeker voor problemen gezorgd.



Het probleem van toen is negen jaar geleden en ongetwijfeld is het elektriciteitsverbruik in die periode gestegen. Als we ervoor kiezen om niets te doen, dan zal het elektriciteitsverbruik groter worden dan de produktie, vooral tijdens piekuren. Dan zullen, net als in Japan, beurtelings bepaalde gebieden zonder stroom komen te zitten (rolling blackouts). Deze afsluitingen moeten zeer zorgvuldig gepland worden: je wilt geen essentiële bedrijven (waterleiding, gasleveranciers, voedselproduktie enz.) schade berokkenen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: tritium


80% van tokio werd door deze energiecentrale voorzien van stroom, tokio zit nu nog steeds vaak zonder stroom.

als het waar is wat trouw schrijf, dan hadden ze in 2002 ook een probleem.

ik denk dat het om 1 reactor ging en niet dat alle centrales zijn stilgelegd, dit had zeker voor problemen gezorgd.



Het probleem van toen is negen jaar geleden en ongetwijfeld is het elektriciteitsverbruik in die periode gestegen. Als we ervoor kiezen om niets te doen, dan zal het elektriciteitsverbruik groter worden dan de produktie, vooral tijdens piekuren. Dan zullen, net als in Japan, beurtelings bepaalde gebieden zonder stroom komen te zitten (rolling blackouts). Deze afsluitingen moeten zeer zorgvuldig gepland worden: je wilt geen essentiële bedrijven (waterleiding, gasleveranciers, voedselproduktie enz.) schade berokkenen.



klopt helemaal, en daarom geloof ik er niks van dat er in 2002 de centrales stil gelegd zijn. de centrales groeien mee met het verbruik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...