Ga naar inhoud


Re:Kerncentrale ramp in japan


Matchless

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: highlander53
Het probleem kan ook opgelost worden om met meer elektra auto.s te gaan rijden toch!


Op de lange termijn is dat geen oplossing, omdat je toch een fossiele brandstof nodig hebt voor de opwekking. Kernenergie kan daar een beperkte bijdrage aan leveren, net als olie, gas en steenkolen die net als uranium ook een keer opraken. Het gaat sneller dan we beseffen. Alternatieve energie is mogelijk, maar zal altijd een beperkte rol blijven spelen. Blijft zo ongeveer als enige optie over: duimen dat kernfusie het ei van Columbus is.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 368
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: highlander53
Het probleem kan ook opgelost worden om met meer elektra auto.s te gaan rijden toch!


Op de lange termijn is dat geen oplossing, omdat je toch een fossiele brandstof nodig hebt voor de opwekking. Kernenergie kan daar een beperkte bijdrage aan leveren, net als olie, gas en steenkolen die net als uranium ook een keer opraken. Het gaat sneller dan we beseffen. Alternatieve energie is mogelijk, maar zal altijd een beperkte rol blijven spelen. Blijft zo ongeveer als enige optie over: duimen dat kernfusie het ei van Columbus is.


Je hebt geen andere keuze meer straks want OP is OP of wil je straks meer 4 a 5 euros aan benzine betalen!

CERN is het andere EITje van Tim Berners-Lee en de Belg Robert Cailliau. hier duim ik wel voor.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: highlander53


Je hebt geen andere keuze meer straks want OP is OP of wil je straks meer 4 a 5 euros aan benzine betalen!



Die kant zijn we eigenlijk al opgegaan en het zal er inderdaad op neer gaan komen dat de prijzen explosief verder gaan stijgen. Domweg, door schaarste van het goedje. Kernenergie is dan een tussenoplossing om wat tijd te rekken tot er hopenlijk een andere energiebron is gevonden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er inmiddels ernstig uit:

 

Citaat:
Eén van de kernreactoren in de Japanse kerncentrale Fukushima 1 staat volledig droog. Daardoor is de kans op een lek groot. Dat melden de persbureaus Kyodo en Jiji op gezag van de exploitant.

 

Het niveau van het koelwater in reactor 2 is zo ver gedaald dat de brandstofstaven niet meer onder water staan. Er is nu een grote kans op een zogenoemde 'meltdown', die kan leiden tot schade aan het reactorvat en het lekken van radioactiviteit.

 

Bron: NOS Nieuws.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Alternatieve energie is mogelijk, maar zal altijd een beperkte rol blijven spelen.
Hoe kom je daar nou bij? Het moet alleen verder ontwikkeld worden.
Origineel bericht van: ron1872
Kernenergie is dan een tussenoplossing om wat tijd te rekken tot er hopenlijk een andere energiebron is gevonden.
Tussen oplossing?Voor wat?
In Nederland is binnenkort een capaciteits-overschot van hier tot Tokio.
De kerncentrale wordt alleen gebouwd voor de export.
Een paar grote jongens verdienen veel geld en wij blijven met de rotzooi zitten.
Er wordt al gebouwd aan, en er zijn vergunningen uit gegeven voor, kolencentrales waarvan men de CO2 wil afvangen.

Aardige bijkomstigheid is dat deze co2 ergens de bodem in moet. Men heeft het al op 2 plaatsen geprobeerd, maar niemand wil het onder zijn huis en tuin hebben.
Tevens moet binnenkort besloten worden waar het kernafval definitief opgeslagen moet worden.
Als CO2 al zo'n probleem is wat zal kernafval dan wel niet zijn?

Wat bij mij tevens de vraag opwekt waar is Japan zijn kernafval nu?
In Japan is het kernafval ook niet definitief opgeborgen.
Als dat afval net zoals hier in de nabijheid van de kerncentrale is gestapeld, staat dat nu dan nog op zijn plaats of is dat ook weggespoeld, net zoals de rest van alle spullen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me nog steeds af waarom de smurrie die achterblijft roodbruin tot zwart is. Daar heb ik nog niets over gehoord.

Alsof er voordat de Tsunami kwam er een olieramp aan de Japanse kust heeft plaatsgevonden.

Weet iemand daar iets over?

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of dit filmpje op het nieuws geweest is maar ziet er wel spectaculair uit:

 

Park Tokio loopt onder water

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Ik vraag me nog steeds af waarom de smurrie die achterblijft roodbruin tot zwart is. Daar heb ik nog niets over gehoord.

Alsof er voordat de Tsunami kwam er een olieramp aan de Japanse kust heeft plaatsgevonden.

Weet iemand daar iets over?

 

Roodbruin zal de modder en aarde zijn. Het zwarte lijkt mij idd olie die uit de voertuigen, boten en dergelijke komt.

 

Wat ik me afvraag is of die verschuiving van de aard-as met 10cm blijvend is en of wij dat hier gaan merken in het weer en ontvangst van de satelieten.

 

Als het blijvend is lijkt mij dat we dan warmere zomers of koudere winters krijgen.

Want nederland ligt dan op een andere hoek tov de zon dan voor die 10cm verschuiving.

En ook de satellieten liggen nu op een andere positie??

Of maak ik ergens een denkfout?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless
Citaat:
Ik vraag me nog steeds af waarom de smurrie die achterblijft roodbruin tot zwart is. Daar heb ik nog niets over gehoord.
Alsof er voordat de Tsunami kwam er een olieramp aan de Japanse kust heeft plaatsgevonden.
Weet iemand daar iets over?


Roodbruin zal de modder en aarde zijn. Het zwarte lijkt mij idd olie die uit de voertuigen, boten en dergelijke komt.

Wat ik me afvraag is of die verschuiving van de aard-as met 10cm blijvend is en of wij dat hier gaan merken in het weer en ontvangst van de satelieten.

Als het blijvend is lijkt mij dat we dan warmere zomers of koudere winters krijgen.
Want nederland ligt dan op een andere hoek tov de zon dan voor die 10cm verschuiving.
En ook de satellieten liggen nu op een andere positie??
Of maak ik ergens een denkfout?


Nou die 19,2 graden positie zal wezelijk niet veranderen. Een groep satellieten beweegt zich in een kwadrant van ongeveer 100 kilometer.
Die hoekverschuiving is niet zo heel groot m.b.t. het klimaat. Bereken maar eens 10 cm t.o.v. de evenaar.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat geloof je toch niet..

 

Door een explosie is de omhulling van reaktor 2 beschadigd waardoor de reaktor waarschijnlijk droog staat en er een smelting bezig is.

 

Maar ook reaktor 4 heeft een klap gekregen door de explosie van reaktor 3.

 

reaktor4 staat nu in brand en de stralingswaarden zijn nu levensgevaarlijk hoog.

 

Er wordt nu gevraagt om kalmte en in een straal van 30km binnen te blijven.

Ze hebben duidelijk de strijd verloren met deze kerncentrale want alle 4 reaktoren beginnen(of zijn al ) te smelten.

 

Maar ze weten niet of ze nog verder moeten evacueren en willen dit nog bespreken met de regering. Ik was iig al weg geweest..

 

Er wordt al door de fransen verteld dat de straling tot in tokio zal komen .Daarom werd al eerder afgeraden om naar japan te reizen.

 

 

Hier een url met meerdere videostreams

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

windrichtingen op dit moment:

 

klik

 

De nikkei beurs valt 13% en is nog steeds vallend..

 

De straling in tokio is nu 40x hoger dan normaal..

 

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless
Citaat:
Ik vraag me nog steeds af waarom de smurrie die achterblijft roodbruin tot zwart is. Daar heb ik nog niets over gehoord.
Alsof er voordat de Tsunami kwam er een olieramp aan de Japanse kust heeft plaatsgevonden.
Weet iemand daar iets over?


Roodbruin zal de modder en aarde zijn. Het zwarte lijkt mij idd olie die uit de voertuigen, boten en dergelijke komt.

Wat ik me afvraag is of die verschuiving van de aard-as met 10cm blijvend is en of wij dat hier gaan merken in het weer en ontvangst van de satelieten.

Als het blijvend is lijkt mij dat we dan warmere zomers of koudere winters krijgen.
Want nederland ligt dan op een andere hoek tov de zon dan voor die 10cm verschuiving.
En ook de satellieten liggen nu op een andere positie??
Of maak ik ergens een denkfout?


Die satellieten is niet waar ik aan denk met deze 10cm verschuiving. Ik vraag mij af welke gevolgen dit heeft bv de aantrekkingskracht van de maan. Nu trekt deze onder een andere hoek en wat heeft dit voor gevolgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...