Ga naar inhoud


Re:Kerncentrale ramp in japan


Matchless

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Matchless
Door een explosie is de omhulling van reaktor 2 beschadigd waardoor de reaktor waarschijnlijk droog staat en er een smelting bezig is.

Maar ook reaktor 4 heeft een klap gekregen door de explosie van reaktor 3.

reaktor4 staat nu in brand en de stralingswaarden zijn nu levensgevaarlijk hoog.

Er wordt nu gevraagt om kalmte en in een straal van 30km binnen te blijven.
Ze hebben duidelijk de strijd verloren met deze kerncentrale want alle 4 reaktoren beginnen(of zijn al ) te smelten.


Hier in Nederland zouden zeggen "Maar er is geen gevaar voor de volksgezondheid..."

Tsjonge jonge, dit ziet er echt niet best uit daar. Tot in Tokyo al verhoogde straling gemeten en dan moet de echte meltdown nog komen. Tokyo ligt ongeveer 300km van die centrales en straling kan zich over vele honderden km's uitstrekken (zie tsjernobyl waar ook oost europa last had van straling) Als het daar echt mis gaat met die overlandse wind erbij dan moeten bijna alle Japanners er aan geloven. En dat zijn er nogal wat...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 368
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

vraagje >Wanneer wordt de hoofdstad Tokyo ontruimd!!!

nooit dus en onmogelijk,35 miljoen mensen.......hoe doe je dat, als dat moet gebeuren waar moeten deze mensen wonen en leven.

 

dit lees ik op het net>

Maar het gevaar breidt zich nu veel verder uit dan een straal van enkele tientallen kilometers rond de nucleaire site. Dinsdagochtend waait er een noord-, noordoostenwind in Fukushima. Het risico bestaat dat een radioactieve wolk afdrijft naar Tokio. Daar wonen zo'n 35 miljoen mensen, meteen de grootste stedelijke agglomeratie ter wereld.

 

Vanmorgen werd al een hogere straling vastgesteld in de buurt van Tokio.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zijn daar alle controle kwijt. Iedereen is ge-evacueerd, op 50 personen na, en wat kunnen die nu doen tegen 5 kernreactoren die op hol geslagen zijn ?

de straling is er nu zo hoog dat men al na 7 minuten boven het jaarlijks maximale toegelaten dosis straling zit. Na 20 minuten treedt er stalingsziekte op, en na 45 minuten heb je een dodelijke dosis opgelopen.

het is voor ons gelukkig aan de andere kant van de aardbol, maar wij zullen wel degelijk de gevolgen ondervinden van deze ramp.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Duitse regering heeft besloten om alle kerncentrales in hun eigen land stop te zetten.

 

 

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pionewbie
Er zijn nu ook problemen met de koeling van reactoren 5 en 6.
Er komt geen einde aan de problemen.


Oef het gaat maar door. Op wiki las ik van het weekend dat nummer 4, 5 en 6 al een tijdje stillagen voor onderhoud. Dat blijkt dus niet te kloppen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Japan In een gebied net ten zuiden van de Japanse hoofdstad Tokio heeft dinsdag een aardbeving plaats gevonden van 6,2 op de Schaal van Richter.

 

 

Bron nu.nl

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het allerlaatste nieuws geeft aan dat het drama eigenlijk

compleet is, men weet alleen nog niet wanneer "de bom" barst.

 

Met een helikopter koelen schijnt het laatste hopeloze

gebaar te kunnen zijn . . . .

 

Verschrikkelijk wat daar plaatsvindt.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar

Die satellieten is niet waar ik aan denk met deze 10cm verschuiving. Ik vraag mij af welke gevolgen dit heeft bv de aantrekkingskracht van de maan. Nu trekt deze onder een andere hoek en wat heeft dit voor gevolgen.

De aardas verschuift elke dag een paar cm onder invloed van tal van factoren dus die 10cm maakt geen verschil.
Een paar jaar geleden hebben ze met een nauwkeurige GPS deze verschuiving in kaart gebracht:

track-wobble-gps-399.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleyoop

De aardas verschuift elke dag een paar cm onder invloed van tal van factoren dus die 10cm maakt geen verschil.
Een paar jaar geleden hebben ze met een nauwkeurige GPS deze verschuiving in kaart gebracht:



't schijnt dat een Japans eiland inmiddels 2,5 METER is
verschoven . . . .

Wat daar gebeurd is echt ongelofelijk en het ergste moet nog plaatsvinden
dan heb ik het nog niet over de gevolgen op lange termijn.

Wat ik al eerder memoreerde, een compleet drama, het is alleen
nog niet voltrokken. Het lont is al aangestoken, nu nog wachten
op de . . . . ik durf het niet meer te zeggen.

Uit ode aan de japanners zal ik me verder niet uitlaten in een
ander topic, ik ben best wel in rouw.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de uitzending van Brandpunt 13 maart hebt gezien dan weet je waar de volgende groote klap gaat vallen.

teminste als je de deskundige moet geloven.

Gelukig hebben ze daar geen kerncentrale

 

 

Ik hoop dat ze ongelijk hebben.

 

voorde rest wat er in japan gebeurt ja dat is eigenlijk met geen pen te beschrijven.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...