Vriendje Stokvis Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 Hallo allemaal Ik heb wat problemen met bestanden delen tussen twee computers de hoofdpc heeft windows 7 als besturingssysteem pc 2 heeft windows xp professsional als besturingssysteem. Maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar dat ze elkaar zien en ik bestanden tussen beide pc's uit kan wisselen Wat heb ik zef al gedaan Heb uiteraard op de xp computer de map gedeeld gezet bij netwerkverbindingen heb ik bestand en printerdeling ingeschakeld op beiden pc's De werkgroep naam is op beiden pc's inmiddels WORKGROUP Op mijn windows 7 pc heb ik bij machtigingen voor een bepaalde schijf voledig beheer ingeschakeld. Gekke is beneden op de xp computer zie ik de mappen op mijn windows 7 computer ik kan ze ook aanklikken maar op het moment dat ik iets wil kopieren naar de windows 7 computer krijg ik de melding dat ik geen machtiging heb om dit te doen terwijl ik wel bij de desbetreffende map schijf voledig beheer heb toegestaan De windows 7 pc ziet overigens de xp computer niet wat ik ook al erg vreemd vind MIjn vraag is dus wat gaat hier fout en wat zie ik over het hoofd Vriendelijke groeten en alvast bedankt voor het meedenken Vriendje Stokvis
Poetsdoekje Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 Heb je Teamviewer al eens geprobeerd? ies graties En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
bellejt Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 op beide pc's een account maken als administrator met identiek dezelfde inloggegevens.Heb dit ook eens moeten doen op de Pc's van de camping omdat ze dan hun foto's en muziek konden bereiken vanop beide pc's.ook je mappen delen hé. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
quattro Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 Zitten beide PC's ook in dezelfde IP range? Dus bijv. 192.168.1.x ? Probeer ook je firewall / virusscanners eens uit te zetten. Grote kans dat die het tegenhoudt. VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
Vriendje Stokvis Geplaatst: 11 maart 2011 Auteur Geplaatst: 11 maart 2011 Hoe controleer ik dat quatro of ze in dezelfde range zitten het is echt om gek van te worden wat ik ook probeer zie diverse mappen heb op de pc waar windows 7 op staat voledige machtiging gegeven (voledig beheer dus) ook bij beveiliging bij alle namen die daar stonden voledig beheer gegeven zijn allemaal eigen gebruikers maar blijf elke keer een melding krijgen geen machtiging. Hoop dat nog meer mensen iets weten Net antivirus beveiliging ook uitgeschakeld en nog kan ik niet naar de windows 7 pc schrijven. Mensen alvast bedankt voor alle hulp en hoop op meer meedenkers Allemaal vast een goed weekend doctor evil
Tonskidutch Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 start > uitvoeren > cmd > ipconfig /all en nbtstat -a authentificatie tussen PC's + gebruikers is kritisch want rudimentair delen van netwerk bronnen en protocollen levert problemen inzake hackers en malware en wegens alle gaten in "die emmer windows" wordt steeds beter beveiligd hetgeen zelfs simpel thuis (thuisnetwerk= LAN) delen lastig configureren maakt. je moet meerder zaken regelen naast het delen van bestanden en printers de gebruikers met naam en paswoord zijn liefst gelijk op beide pc's de pc's in 't netwerk zijn als "hosts" bekend, dus moeten toestemming hebben in: lanmanager - NTLM en NTLM2 internet options > trusted network IP-adressen toevoegen firewall uitzonderingen > IP-adressen toevoegen + ping en echo toestaan netwerk adapter/ settings / eigenschappen / TCP-IP / netbios via TCP toestaan (nbtstat -a) dns= router > zodra dns extern is kan het al mis gaan extra firewall als security software bovenop windows ook de IP adressen en hosts bekend maken en als vertrouwd netwerk toevoegen zoek dan naar PC //192.168.x.x in je verkenner of via netwerk omgeving microsoft netwerk bovendien zijn mappen op de w7 PC ook nog eens per gebruiker afgeschermd en dus is het aanmaken van mappen en de eigenschappen inzake delen per gebruiker in te stellen. ciao True North Rebekka Bakken
Vriendje Stokvis Geplaatst: 11 maart 2011 Auteur Geplaatst: 11 maart 2011 Oke Tonskidutch dat kan ik begrijpen Maar als ik per map voledig beheer geef dan moet ik toch op een andere pc een bestand naar de windows 7 pc kunnen kopieeren of zie ik dat nou weer verkeerd Weet wel dat het tussen windows 7 pc's een stuk makkelijker gaat.
Puch Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 op je win7 machine Netwerkcentrum -> Geavanceerde instellngen voor delen: Daar moet aan staan: Netwerkdetectie inschakelen Bestands- en printerdeling inschakelen iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Vriendje Stokvis Geplaatst: 12 maart 2011 Auteur Geplaatst: 12 maart 2011 Hoi Puch Deze dingen staan allemaal aangevinkt op de windows 7 machine Ook de machtigingen heb ik voor alle mappen die ik wou delen op voledig beheer gezet, en nog zit de xp machine de windows 7 pc niet. Zelfs kreeg ik de tip dat de xp machine dezelfde werkgroepnaam moet krijgen, ook dat heb ik gedaan maar ook geen resultaat Wachtwoorden gebruik ik niet voor de acounts Het kan toch niet zo zijn dat de computernaam ook overal hetzelfde moet zijn, maar mocht dat wel het geval zijn hoe stel ik dat dan in ? Hbe zelfs de firewall compleet uitgeschakeld voor even maar ook daar zat het probleem niet. IK heb echt geen benul wat hier mis gaat Groeten Doctor Evil
bellejt Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 lees je topic nog eens door want mss staat de oplossing er wel in. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Vriendje Stokvis Geplaatst: 12 maart 2011 Auteur Geplaatst: 12 maart 2011 Alles nog eens nagelopen nu en ook de tip van belit toegepast door beide pc's de naam workgroup te geven maar helaas zonder resultaat op de windows 7 machine blijft de xp machine onzichtbaar, en op de xp machine zie ik diverse gedeelde mappen en heb op de windows 7 machine voledig beheer daarvoor gegeven voor iedereen maar telkens een melding geen machtiging tot kopieren. 1 vraagje nog bij eigenschappen van tcp ip heb ik ip6 protocol uitgevinkt op de windows 7 machine kan dit er iets mee te maken hebben ???? Groeten Vriendje Stokvis
Puch Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 Origineel bericht van: Vriendje Stokvis Wachtwoorden gebruik ik niet voor de acounts Dat is je probleem. Je MOET een wachtwoord gebruiken op de accounts. Zoals @bellejt al zei, maak op beide pc een account aan met Administrator rechten. Beiden accounts dezelfde login EN hetzelfde wachtwoord. Daarna zal je de share mappen kunnen zien. Succes iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Penthe Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 Dan zou een simpele mediaspeler dus nooit op je windows 7 kunnen komen om een file af te spelen, ik gebruik ook geen wachtwoorden met 3x win 7, 2x win xp, en 3 mediaspelers. Enkel heb ik wel het register aangepast om dit voorelkaar te krijgen. Ik heb alle windows versies in het engels, dus het vervolg hieronder zal dus engels zijn. Het aanpassen van het register: 1) Start the registry editor (Start -> Run -> Regedit) 2) Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Lsa \ 3) Change the key EveryoneIncludesAnonymous from 0 to 1 4) Change the key NoLmHash from 1 to 0 5) Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ LanmanServer \ Parameters 6) Change the key RestrictNullSessAccess 1 to 0 7) Do not try to save your changes, the backup is automatic! 8) Restart your PC 9) Remember to reset your shares if needed Als dit niet mocht lukken kan ik je niet verder helpen, bij mij werkt dit prima en zonder wachtwoorden.
Tonskidutch Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 ook een methode maar slim bedacht. laat staan dat je driedubbeldik ijsje krijgt van windows maar als je nu wederom geen wachtwoorden en login namen gebruikt ben je ook deels zelf schuld aan de ellende zoals ik al schreef wil microsoft al JAREN die gaten in haar beveiliging dichten dus implementeert men in de nieuwere versies allerlei extra veiligheidsvoorzieningen dan moet je ook conform die methodiek installeren en user accounts aanmaken. een PC die zonder aanmelding doorstart is nog steeds een die open staat voor GUESTs en aanval-gevoelig is maak user-accounts aan en lees de informatie inzake rechten en toegang alles dat van microschoft workarounds hier herhalen is teveel van het goede. ciao True North Rebekka Bakken
Penthe Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 Hier werkt het al meer dan een jaar probleemloos, dus waarom niet probleemloos de komende tijd? En tegenwoordig heb je toch ook allemaal een full stealth firewall in je modem/router. Daarnaast is het netwerk sharing configureren makkelijker in Linux dan in Windows 7 enne heb ik nog nooit 1 password gebruikt in mijn lokale netwerk en ben ook niet van plan dat te gaan doen hoe graag M$ dit ook zou willen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen