verkerkbr Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 CAD software van Dassault met de naam DraftSight. Is gratis te downloaden op: http://www.3ds.com/products/draftsight/download-draftsight/ Is er voor Linux in deb en rpm formaat. Groet, Bram
RobbieT Geplaatst: 11 maart 2011 Geplaatst: 11 maart 2011 Wel handig voor onder linux, maar praktisch gezien is dwg en 2D so '90's. Solidworks werkt zoveel handiger en kan zoveel meer. En ik denk dat voor een hoop beginners Solidworks ook makkelijker is. (Ook van Dassault Software, alleen niet gratis). CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Tonskidutch Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 dank je wel verkerkbr, ga ik zeker testen.... was nog met windows als blok aan het been wegens autocad dwg ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Tonskidutch Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 RobbieT, eerst eens testen, dan misschien Solidworks... wat is de straatprijs van dat pakket? uhm maar zoek-opdracht laat wel zien dat solidworks niet loopt onder linux DraftSight echter wel...< ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
RobbieT Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 Solidworks is niet voor Linux en is ook niet geschikt voor dwg files. Het is echt een 3D pakket en draait op Windows. Straatprijs weet ik niet zo, maar net als AutoCad te duur voor thuisgebruik als je het pakket moet kopen. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Tonskidutch Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 DraftSight werkt prima met mijn autocad bestanden. Mooi en vooral nagenoeg identiek interface zoals met autocad-light Maar, tja die is er...> de muis / cursor in het "MODEL" tekenvenster is als een vloeiend rubber... een soort vertraging van de bewegingen die bij verkeerd ingestelde digitizers wel vaker voorkwam kan nergens vinden hoe dat beter in te stellen misschien dat iemand weet wat daaraan te doen is? maar wel prettig proggie voor thuiswerken als je geen autocad licentie hebt. ciao + thanks Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Tonskidutch Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 weet niet... verder ga hem eens voor windows installeren want die muis-versnelling (aanpassing) krijg ik nog niet weg onder opensuse met dit fraai programma mis ik telkens dat punt "in het tekenscherm" dat ik aanpijl. misschien dat het aan mijn muisdrivers ligt in O-suse 11.3 ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Moderator wiz Geplaatst: 14 maart 2011 Moderator Geplaatst: 14 maart 2011 wel weer jammer dat er alleen een i386 versie van beschikbaar is. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 uh maakt hier niets uit, of wil die helemaal niet draaien bij jou? ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Moderator wiz Geplaatst: 14 maart 2011 Moderator Geplaatst: 14 maart 2011 ik heb niet geprobeerd de i386 versie te installeren, dat zou natuurlijk wel moeten kunnen gaan werken, maar dat is natuurlijk niet de essentie van een 64 bits OS om 32 bits spul te draaien VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Tonskidutch Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 alleszins zou je die extra snelheid enkel bij enkel zeer speciale commando's merken, zoals hatch - pick point (boundary zelf laten zoeken) of renderen... geloof niet dat je er in het dagelijks gebruik erg veel van merkt wat me zelf erg tegenvalt is de rubberen muis in het tekenscherm accelleratie en aanpeilen van objecten gaat als een verkeerd ingestelde digitizer, ook na uren lang muisinstellingen optimeren. onder linux dan onder windows moet ik nog testen. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Lamko Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Hij heeft dependencies op alleen i386 pakketten waardoor een installatie faalt op een 64 bit architectuur. Dat is waar Wiz het over heeft. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Moderator wiz Geplaatst: 14 maart 2011 Moderator Geplaatst: 14 maart 2011 Precies. En aangezien in deze pc 16 Gig geheugen zit kan ik niet anders dan 64 bits draaien. Jammer dat men dan niet even de moeite neemt om ook een 64 bits versie te compileren en in een debje of rpm te zetten. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
verkerkbr Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Geplaatst: 14 maart 2011 Zie hier geen probleem op een 64 bits AMD systeem. Het geheel draait prima en snel met de standaard rpm installatie. (Mandriva 2010.2 64bits) van het pakket. Maar ik heb er niet zo veel geheugen. Is dat dan de bottle-neck waarom het niet werkt ? Met minder geheugen wel. Ik heb dit geladen om eens wat ervaring op te doen met een CAD programma. Over de werking en mogelijkheden op zich, kan ik derhalve weinig opmerken. Groet, Bram
Moderator wiz Geplaatst: 14 maart 2011 Moderator Geplaatst: 14 maart 2011 Het zal ongetwijfeld aan de gang te krijgen zijn, mits ik een hele vracht aan 32 bits libraries ga installeren. En daar heb ik niet zo'n trek in, en dan alleen nog om eens te kijken wat het doet VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen