Ga naar inhoud


[Pioneer] Help


Gast sneeky

Aanbevolen berichten

Sorry als het al eerder in een onderwerp staat, maar ik kan het echt niet meer vinden en ben een soort van radeloos.

Ik heb een 120, een goed werkende j-tag, maar ik weet gewoon niet meer hoe ik hem aan de praat krijg. (is vergelijkbaar met een 210). kan iemand me stapsgewijs uitleggen hoe en waarmee ik hem weer aan de praat krijg ?

Mijn dank zal verpletterend zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een update.

 

Sneeky heeft een 120NL die hij wil patchen. Hij gebruikt daarbij een pc met een lookerflash/JTAG interface. Als hij de CPU code opvraagt krijgt hij keurig de info van de deco-processor terug.

 

Nav de discussies hier op het board zijn we er van uit gegaan dat een 120 tot de BCT15xx familie behoorde. Reden daarvoor was dat het boardnummer ook voorkwam BNP1354-I ook voorkwam in de Pionero lijsten.

De eerste patch die Sneeky uitgevoerd heeft was dan ook alsog het een 110/120/BCT15xx compatible was. Als resultaat van de uograde kreeg hij toen 'Error-Retrying-Upgrade' in de display. Een aantal 110/210/BCTxx gebruikers zullen de kreet herkennen en dat was dan ook geen reden voor paniek. Meestal komt dit omdat de flash de eerste keer niet (volledig) gewist wordt door Pionero. De volgende logische stap was dus om met jatg-operator de upgrade te herhalen. Dit resulteerde in dezelfde boodschap.

Hierna zijn we gaan kijken welke chips op het moederboard zaten en tot onze verrassing zat er maar 1 flash ic op ipv 2 en wel de LE28DW162IT-80T. Na overleg met Salvador bleek dat we te maken hadden met een 220/BCT16xx compatible. We moeten dus praten over 120/220/BCT16xx comaptble. Een vergissing kan niet groter zijn, want de BCT16xx heeft 1 chip, waarin zowel de firmware als de kanalenlijst geladen wordt. Daarbij is het adres van de firmware anders dan bij de 110/210/15xx en natuurlijk is er ook ander firmware.

We hebben de 4.37 voor de 120/220/BCT16xx opgehaald bij Dynamit en geladen met het adres voor de 120/220/BCT16xx. Toen ook dit niet wilde werken hebben we JTAG operator gebruikt om dit te herhalen (met het goede adres.).

 

Het laatste resultaat is een NIET werkende deco waarbij nu de tijd in de display staat en dat de deco niet meer in service mode wil.

 

Dat de deco niet in service mode wil is voor het flashen via de jtag geen probleem. Na een snel overleg met Salvador, bleek hij ook wel eens een deco in deze situatie gehad te hebben. We denken dus dat we er nog wel uitkomen, maar dan moeten we nog even volhouden.

 

In overleg met Sneeky hebben we besloten om deze update nu alvast te geven zodat anderen, die een upgrade op 120NL willen doen, de kans te geven nog even te wachten zodat zij gebruik kunnen maken van de hier opgedane kennis.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Satori,

 

Zoals je misschien hebt kunnen lezen over mijn probleem met het patchen van mijn DBRS110NL, kreeg ik ook de melding: 'Error-Retrying-Upgrade' .

Deze melding heb ik er op gegeven moment er uit gekregen en ook alleen de tijd in beeld.

 

Wat ik heb gedaan is chip wissen op 600000 / 20000.

 

later de meldeing van anderen gekregen dat dit verkeerd af kon lopen, maar heb er alles op gekregen. Dit is mij gisteren ook nog weer overkomen ook met een 110NL van een kennis. Deze melding (error) krijg ik als ik de kanalenlijst ga laden op de plek van de FW. Dus vandaar dat ik heb aangegeven van chip wissen.

 

let wel ik praat hier over de DBRS 110 NL.

 

Misschien dat je hieruit een conclussie kunt trekken, met het probleem tot de 120.

 

 

groetjes Paddy.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paddy,

 

Bedankt voor het meedenken. Elke suggestie wordt op prijs gesteld. We hebben inderdaad geprobeerd om de flash te erasen. Zowel met Pionero als Jtag-operator. Tot nu toe hadden we geen succes.

Bij de 120/220/16xx zit de Firmware en kanalenlijst in hetzelfde flash geheugen. Als je de hele chip wist, dan wis je beiden.

Ik heb nog niet opgegeven.

 

Wordt vervolgd.

Satori

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Satori,

 

Ik weet niet of je het volgende al hebt geprobeerd, maar ik doe toch maar een gooi.

 

N.a.v. dit probleem heb ik bij Dynamit zitten snuffelen, bij het 220I onderdeel.

Hier is een loader bestand te downloaden voor de 220I. In de tekstfile staat dat je deze bestanden nodig kan hebben als je deco "dood" is. Misschien dat deze files met uitleg uitkomst kunnen bieden in Sneeky zijn probleem.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je info. De kans bestaat inderdaad dat de loader gewist is. En dan kun je niet meer upgraden. Ik ben blij dat jij hem gevonden hebt. Dat scheelt weer een hoop zoekewerk! Ik ga hem meteen ophalen.

 

[TOEVOEGING ON]

En wat nog beter is: Er staat bij hoe ik de gehele chip opnieuw kan laden. Alleen ontbreekt de system loader nog. En die heb ik maar meteen aan Dynamit gevraagd.

{TOEVOEGING OFF]

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt opnieuw. Ik had de bootloader al gedownload, maar nog niet uitgepakt en hij zi er inderdaad bij.

Ik ga nu de firmware samenvoegen met system-loader en bootloader opgevuld met 0xff waar geen soft zit en an proberen deze te laden met jtag operator 0.4.

Het gaat niet met Pionero, omdat die alleen maar werkt als de bootloader aanwezig is. (De trap.bin communiceert met de bootlaoder.)

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een hoop uitzoekwerk ben ik nu zo ver dat ik denk dat we er niet op een eenvoudig manier uitkomen. Ik zal eerst het principe dat gebruikt wordt uitleggen.

 

Via je JTAG operator kan ik rechtstreeks in de ram van de deco schrijven.

Programma's als Pionero en Jtag operator maken daar gebuik van. Die schrijven een klein progje in de ram van de deco. Daarna zorgt Pionero/Jtag-operator ervoor dat de deco dit progje gaat uitvoeren. Dit progje gaat nu communiceren met Pionero/jtag-operator. Alle gegevens worden ontvangen en in ram opgeslagen. Daarna zorgt dit progje ervoor dat de gegeven van ram in de flash geschreven wordt.

 

De moeilijkheid die we nu hebben zit hem in de hievoor gebruikte zin: "Daarna zorgt Pionero/Jtag-operator ervoor dat de deco dit progje gaat uitvoeren". De processor in de deco weet niet wat hij uit moet voeren, omdat de bootloader er niet meer is. Maw. Op de plek waar de eerste instructie/opdracht staat, staat niets. Als er uberhaupt geen controle is, kun je dat ook niet overdragen aan een progje als trap.bin.

 

Dat betekent dat de enige oplossing er in bestaat om de flash buiten de deco te programmeren. Daar heb je de bijbehorende programmer voor nodig.

 

Voel je vrij om hier op het board naar details te vragen als je eea niet helemaal begrijpt.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil Satori bedanken voor alle hulp die hij geboden heeft. Helaas staat de 120 even in de ijskast te wchten op betere tijden. Mensen als Satori maken het leuk om met een hobby bezig te zijn.

Inmiddels ga ik het opnieuw proberen met een 110.

 

Satori, echt ontzettend bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...