Ga naar inhoud

Help flashen via usb werkt niet meer!!!!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Een probleem, na verwijderen van Pauli kreeg ik een foutmelding en blijft de box hangen, radertjes.

Geprobeerd met nieuwe flash via usb-stick die de eerste keer prima werkte, voor zekerheid usb-stick opnieuw geformatteerd en laatste Openpli.

Echter de box, achterkant uitgezet opnieuw gestart met usbstick er in begint gewoon te booten zonder dat de mogelijkheid geboden wordt om via de usb-stick te flashen!

Wat te doen?

Geplaatst:

Foutje, probleem zelf opgelost.

Eerste keer geprobeerd met USB-stick aan voorkant ingestoken, dacht USB-ingang = USB-ingang.

Nu USB-stick in onderste ingang aan de achterkant en werkt weer perfect.

Geplaatst:

Normaal doe ik het aan de voorkant en dat werkt goed (ik heb hem nu wel 15 keer geflashed)

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Bij mij is het 50/50, dan lukt het wel via de voorkant, dan niet.

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Geplaatst:

Ervaring aan deze kant:

Gebruik een oude kleine USB stick 2Gb of kleiner, deze blijken meestal beter te werken.

Heb meerdere malen gehad, ook met andere apparaten dat grotere sticks blijkbaar tijdens het bootproces niet worden gelezen.

Zijn die kleine sticks ook nog eens ergens goed voor cool

Zijn meestal nog eens de krijgertjes van bedrijven.

• 5 maanden later...
Geplaatst:

ik heb al 16 8 4 2 en 512 mb gebruikt op alle poorten soms komt er pli maar verder niks

soms zwart beeld maar ik kom niet verder wie o wie helpt me uit de brand heb het toestel vandaag aangeschaft

wat ik heb gedaan et5000 map op stick fat32 geformatteerd in de front usb als eerste tot oranje lampje brand dan pijl omhoog

dan herstart op een gegeven moment de box maar of zwart beeld of pli heel afentoe maar kan verder niks instellen

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Geplaatst:

Open die pli file eens op je pc.

Volgens mij staat er geen bootfile in, ik heb het vandaag ook voorgehad.

Download een vroegere pli file- kijk of daar een kegeltje oranje wit boot in staat en flash daar mee.

Je kan daarna nog een upgrade doen via de box zelf.

Geplaatst:

Herstart? Uit zetten, dus spanning er af, en dan aan zetten.

Geplaatst:

Als je OpenPLi 2.1 op je box wil zetten moet je 1x de nieuwe bootloader op je USB-stick zetten bij de andere bestanden.

Ook mag er geen USB-stick of USB-Harddisk achterin je decoder zitten, dan werkt het flashen niet.

Heb je wel een USB-Harddisk en staat daar het OpenPLi backup bestand op, doe dan het volgende:

Decoder uit met de netschakelaar

USB-stick met de OpenPLi 2.1 bestanden in de voorste USB aansluiting

In de USB aansluitingen achter niets

Start de box, zodra het gele ledje brand stop je de HDD in de achterste USB aansluiting, druk nu om te flashen de UP toets aan de voorzijde, de decoder leest nu de USB-stick en de backupfile van je HDD.

Als het flashen klaar is boot de box automatisch.

Grts.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen