Ga naar inhoud

Problemen met de astra 3 kanalen

Aanbevolen berichten

Gast papacamareo
Geplaatst:

Hoi,

Ik ben in het bezit van een Triple sat schotel van Canal Digital, verder heb ik een Inverto scena 5 ontvanger. een aantal weken geleden kreeg ik problemen met ontvangst van astra 1 en astra 3 kanalen. Ik dacht kan gebeuren misschien is de schotel een beetje van zń plaats. Dit klopte te dele, ik heb de schotel opnieuw uitgericht zelfs met een satfinder. ASTRA 1 en ASTRA 2 kanalen ontvang ik nu goed echter blijft astra 3 problemen geven terwijl het signaal goed is. Het is wel vreemd omdat de twee buitenste satellieten een goede ontvangst geven en dit er tussenin zit niet de astra3.

Astra 1:

Signaalsterkte: 87%

Signaal Kwaliteit: 51%

Astra 3:

Signaalsterkte: 87%

Signaal kwaliteit: 70%

Astra 2:

Signaalsterkte: 91%

Signaal kwaliteit: 67%

De satelieten zijn via het diseqc 1.0 protocol geconfigureerd, het vreemde is als ik bij de astra 3 de bandomschakeling op aan zet in plaats van automatisch springt de signaal kwaliteit de hele tijd van 0% tot 70 % terwijl dit astra 1 en 2 niet hebben?

Problemen zijn het ergste met de HD kanalen blijven kort hangen en blokkerig beeld.

Wie kan mij in deze ligt het aan de schotel de ontvanger, ik weet het niet meer.

Thanks John

Geplaatst:

beste John,zover ik aan de gegevens kan beoordelen staat je schotel niet optimaal uitgericht,het is de signaal kwaliteit die hoog moet zijn signaal sterkte is minder van belang.Dus met de fijnafstelling van je satfinder type??? dus je knopje terug draaien zo dat de meter ongeveer op de helft van de schaal aanduiding staat,vervolgens je schotel op 19,2 zo afstellen dat de meter zover mogelijk uitslaat,dit is mm werk,vervlgens de reciever op de andere satelieten afstemmen ,en dan de LNB voor desbtreffende Sat pos.ook afstellen op max signaal op satfinder.

Geplaatst:

Wat erg vreemd is, dat de schotel zomaar is verdraait ,als hij goed vast zit kan het bijna niet

Ik denk dat er iets stuk is , de switch of een lnb je zou dit kunnen opsporen met

een andere ontvanger .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast papacamareo
Geplaatst:

Hoi Tanks voor de antwoorden,

Het probleem is wel dat Triple sat van Canal digitaal zo moeilijk fijn is af te stellen met namen de LNB's omdat die niet kunt afstellen :-(

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen