Ga naar inhoud


en Bose Lifestyle 235 afstandsbediening?


Bonanza

Aanbevolen berichten

Beste medesatters.

Wie heeft er enig idee van hoe je een dreambox 8000HD kan laten luisteren naar de afstandsbediening van een Bose Lifestyle 235 systeem?

Ik heb de Bose gekocht om van de afstandsbedieningen af te zijn. Helaas werkt dit (noch) niet. Terwijl dat wel beloofd werd door Bose. (in de winkel tenminste)

Na herhaaldelijk bellen met Bose in België en in Nederland is er geen hulp geboden.

Ze weten het blijkbaar ook niet.

Het is voor mij de tweede keer dat ik een Bose toestel heb gekocht, en het is echt de laatste keer.

Ik hoop echt dat er iemand is die met een oplossing komt.

MVG Bonanza

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Allereerst: Maak je onderwerp duidelijker...

 

Kun je aangeven wat voor afstandbediening het betreft? Kun je deze laten leren van een andere? In principe zou je een code moeten ingeven (die van de dreambox) in je Bose AB. Staat vast ergens in het boekje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn Bose lifestyle met actieve ACOUSTIMASS® -module via een optische glasvezel kabel op mijn dreambox 8000 aangesloten en geeft volume, m.u.v. AC3 downmix, via de afstandsbediening van de dreambox weer. hoop dat je hier iets aan hebt?

 

groetjes uit zuid-limbabwe

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst sorry voor de tittel van de vraag, maar ik kon om een of andere reden niet meer invullen dan Dreambox 8000.

Je hebt bij het Bose systeem wel honderden merken die je kan invullen of aangeven wat betreft sat onvangers.

Je moet ook een code ingeven.

Maar als ik bij dreammultiemedia kom staat er al een code ingevuld. De mensen bij Bose hebben mij een andere code gegeven maar ik kan deze op geen enkele manier veranderen.

Ik ga niet veel hulp krijgen van mensen, behalve van diegenen die exact het zelfde Bose toestel hebben als ik. (En dat is niet verkeerd bedoeld.)

Het type van de afstandsbediening weet ik niet, dat staat nergens aangegeven.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Een glasvezekabel heb ik niet in huis, tenminste eentje die lang genoeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bonanza
Allereerst sorry voor de tittel van de vraag, maar ik kon om een of andere reden niet meer invullen dan Dreambox 8000.
Je hebt bij het Bose systeem wel honderden merken die je kan invullen of aangeven wat betreft sat onvangers.
Je moet ook een code ingeven.
Maar als ik bij dreammultiemedia kom staat er al een code ingevuld. De mensen bij Bose hebben mij een andere code gegeven maar ik kan deze op geen enkele manier veranderen.
Ik ga niet veel hulp krijgen van mensen, behalve van diegenen die exact het zelfde Bose toestel hebben als ik. (En dat is niet verkeerd bedoeld.)
Het type van de afstandsbediening weet ik niet, dat staat nergens aangegeven.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Een glasvezekabel heb ik niet in huis, tenminste eentje die lang genoeg is.


heb zelf sinds kort de lifestyle T10, ik krijg de TV (LG) niet eens bediend via de BOSE AB.
Volgens bose moet je de IR oogjes op de apparatuur plakken die buiten de kast staan, heb dit ook gedaan maar zonder resultaat :-(

Heb bij iemand anders de (goedkoopste) Bose 321 gezien, deze AB werkt perfect met alle apparaten (dm800 / pioneer lcd)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mereltje
Stond zeker in de gebruiksaanwijzing wink


slechte reactie!

heb het boekje bijna 10x gelezen, bose (NL) 3x gebeld + locale dealer gebeld: niemand die me kan helpen of de oplossing geven, dit was dus echt een kwestie van experimenteren en geluk hebben.

oow ja.. de t10 en 235 werken het zelfde, zie voorzijde handleiding.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Samsung 3D 55 inch Tv, en deze werkt goed met de ab van de Bose. Het enige wat ik (nog niet) gevonden heb is om op teletekst over te schakelen naar pagina 2. Dan heb ik het over een teletekstpagina die in twee stukken is verdeeld. Mijn afstandsbediening is radio gestuurd en werkt dus door muren en kastdeuren heen. Ik heb ook een Digibox, (een Belgische kabelbox) en ook deze kan ik probleemloos bedienen met de AB van de Bose.

De dream is dus duidelijk een heel ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bonanza
Ik heb zelf een Samsung 3D 55 inch Tv, en deze werkt goed met de ab van de Bose. Het enige wat ik (nog niet) gevonden heb is om op teletekst over te schakelen naar pagina 2. Dan heb ik het over een teletekstpagina die in twee stukken is verdeeld. Mijn afstandsbediening is radio gestuurd en werkt dus door muren en kastdeuren heen. Ik heb ook een Digibox, (een Belgische kabelbox) en ook deze kan ik probleemloos bedienen met de AB van de Bose.
De dream is dus duidelijk een heel ander verhaal.


heb je het externe IR oogje van de bose al geprobeerd op de dreambox te plakken? (rechts naast het display)

bijna alle apparaten werken via een InfraRood (lampje), de bose werkt via FM signaal, omdat het center van bose ook dit IR signaal uitzend kan (/is) dit de reden zijn dat je digibox reageert maar waarschijnlijk ontvangt je dreambox dit signaal niet.

Bij mij werkt de code van dreammultimedia in het setup menu dus daar hoef je het niet te zoeken
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste medesatters.

Eindelijk mijn afstandsbediening aan de praat gekregen. Het werkt nu perfect.

Het probleem lag bij het bedrijf Bose zelf. Ze hebben pas geleden eindelijk de in de winkel beloofde update uitgebracht, zodat de Bose de dreambox herkend.

Ik ben er blij mee. Eindelijk een stuk of drie afstandsbedieningen minder.

PS; Ook alle gekleurde knoppen kan je bedienen.

Groetjes uit Opglabbeek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satdorus,

Je moet gewoon op de site van Bose gaan.

Je kan er gewoon de updates dounloden maar ze moeten op een USB stick.

Die stick moet dan in de Dreambox. Dan kan je aan de Bose een nieuw apparaat toevoegen. De rest wijst zich zelf aan op het TV scherm.

Bij Bose maken ze zeer regelmatig updates. Dat moet je dan ook in de gaten houden.

Vanavond wat meer uitleg.

ps het oogje hoeft nergens opgeplakt te worden. Bij mij ligt het net onder het knipperende blauwe lampje van de Dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...