Ga naar inhoud


Oproep Echostar voor aanpassingen van software


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds enige weken de versie 6.00 EchoNav 2.11 op mein Receiver.

 

Nu heb ik een klein problem met het installen van de SKEWs (Mijn Schotel is een Gregorian Dish met een SMW Mag. Polarizer en een Cal. Amp LNB met een wwarde van 0.6db

 

Als ik mijn instellingen optimeer voor Premiere heb ik bijvoorbeeld een SKEW van +54H. Voor de Hollandse zender moet ik terug op +32H.

 

Ik neem nu provisorisch een waarde in het midden maar dit is niet het optimum. Mijn schotel heeft een veel grotere richtgevoeligheid dan mening andere Schotel.

 

Al jaren heb ik bij Echostar mails gestuurd voor het optimieren van het de SKEW funktie. Ik ben nog steeds van mening dat in een HighEnd Receiver een Optimizer voor de SKEW minimaal per Hor en Ver transponder per Satelliet dient te zijn. (of dit zelfs per Satelliet in een Bundel dient te zijn is een luxe), echter sinds 4 jaren is op mijn wens nooit ingegaan.

 

De gebruiker van een AD3600IP heeft geen 60cm Schotel met een klere LNB, waar het niet viel uitmaakt. Mijn Schotel is veel richtgevoeliger en ik kan mij zelfs voorstellen dat ik voor elke Astra A, B, C, D etc of Hotbirds 1,2,3,4,5 zelfs een eigen positie ga ingeven. Die Satelliten staan toch een paar honderd kilometer van elkaar verwijderd.

 

De Echostar heeft sinds enige tijd een advanced optie maar die werkt niet naar behoren daar ik niet weet wat er me te bereiken is. E is geen nieuwe versie van het handboek zodat ik niet eens kan nakijken wat ik daarmee aanvangen kan.

 

Graag zou ik veel input krijgen!!!!!!! en natuurlijk suggesties!

 

mvg

Gerard

 

ps. Ik hoop dat wij als gebruiker van een HighEnd Receiver nu eens macht kunnen bundelen om onze wensen duidelijk te maken. De Firmware is aanwezig maar de programmeurs zijn een beetje aan het pillen met de software. Ik vraag mij daadwerkelijk af of er bij Echostar Nederland een professioneel gevoerde software divisie is. Sind 4 jaar zijn die aan het stoeien. Als ik kijk wat die oude LT8700 allemaal al kon vraag ik mij af wat er in die bijna 8 jaar eigenlijk aan techonologie nieuw is.

Die Digifuncties kan elke goedkope receiver van een paar honderd euro ook. maar als het op HighEnd DX ontvang aankomt bestaat er voor de firma Echostar geen klantenkring meer

 

Soms vraag ik mij af of ik met een Nokia DVB2000 van 1997 en een geschikte Motor meer uit mijn schotel kan halen dan met deze Uptodate AD3600IP

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Gerard,

Is de handigste optie niet een universele lnb op je schotel te zetten, of gaat dat niet. voor je ontvanger zal het niet veel uitmaken, de meeste uni lnb's zijn niet zo kieskeurig als een lnb met magnetische polarizer.

 

ik weet niet of de mogelijkheid bestaat de lnb van de feedhorn los te nemen bij jouw schotel, maar ik neem aan van wel. als je nu met een boor of frees de polarizer eruithaalt en een uni lnb monteert zou het moeten werken.

 

Ik heb dit ooit gedaan bij een echostar feedhorn waar een quattro band lnb op zat geschroefd. Omdat mijn Nokia 9500 geen magnetische polarizer aan kon sturen heb ik de polarizer eruit laten frezen door een motorenrevisiebedrijf. zij hebben ook de golfpijp gepolijst, en met een goedkoop philips lnb'tje werkt dat nog steeds goed.

 

Misschien zijn er ook wel nieuwere typen feedhorns voor jouw schotel te vinden waarin helemaal geen polarizer meer zit. probeer het eens bij de betere vakhandelaar, of bij de fabrikant van je schotel (als deze nog bestaat)

 

succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,

 

Ik wil mijn schotel niet kastreren omdat echostar niet programeren kan. Ik ben van plan om binnenkort zelf een C-Band LNB parallel eraan te hangen. Zo ik kan niet zonder Polarizer.

 

Het zou ongeveer te vergelijken zijn met het rijden in mijn BMW750i echter onder invloed van de slechte wegen de elektronische schokbrekers te vervangen door standaard koni's en de banden 225/60ZR15 te vervangen door 145/65SR13.

 

Sorry. Ik denk dat hier iemand anders zijn huiswerk opnieuw moet maken.

ps. ik heb hier een Nokia 8500 DVB2000 met een vaste schotel en een Uni LNB. Deze heeft echter alleen de functie dat ik 's-morgens in de Badkamer de nederlandse radiozender kan luisteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een C band lnb erbij wilt hangen zal je inderdaad een polarizer nodig hebben, al heb ik geen ervaring met C band in combinatie met een magnetische polarizer. Ik heb altijd een mechanische gehad omdat ik dacht dat je met een magnetische polarizer op de C band nogal wat verliezen had.

 

Ik denk dat Echostar geen prioriteiten meer stelt tov. magnetische polarizers. het is ondertussen niet meer mogelijk deze dingen nieuw te kopen dus de support neemt ook af. dat is ook de reden dat ik dat ding eruitgesloopt heb. bij de LT8700 kon je de polarizer per transponder een instelling meegeven maar bij latere modellen heb ik dat bij geen enkele ontvanger meer gezien.

 

succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet zijn er voor de C band alleen mechanische polarizers te krijgen.

Ik ben trouwens reuze benieuwd hoe je en C band lnb in een gregorian schotel wil hangen.

Ik ben het met jou eens dat de nieuwe echstars niet meer de echte DX ontvangers zijn zoals hun vroegere 8700.

Zelfs mijn 7 jaar oude analoge philips verslaat de 3000 in bedienings gemak.

(met die oude ontvanger kan ik overigens wel de scew per transponder instellen.)

Met de 3600 kan ik niet vergelijken want die ken ik niet en echonav ook niet.

Ik ben nogal enthousiast geraakt over de 2040 van satcruiser en heb nu 1 in bestelling.

Ik zou hem qua mogelijkheden wel eens willen vergelijken met de 3600.

Dus als je je geroepen voelt....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...