Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dus één schotel met één Rotor. Stel je voor dat ik toch twee boxen wil anasluiten die niet tegelijkertijd gebruikt zullen worden (woonkamer + slaapkamer).

Bestaat dan zoiets als een splitter zodat ik vanaf de schotel één kabeltje naar de woonkamer en één kabeltje naar de slaapkamer kan trekken?

En werkt zo'n oplossing optimaal, dus zonder storingen?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: lujo
Ik heb dus één schotel met één Rotor. Stel je voor dat ik toch twee boxen wil anasluiten die niet tegelijkertijd gebruikt zullen worden (woonkamer + slaapkamer).

Bestaat dan zoiets als een splitter zodat ik vanaf de schotel één kabeltje naar de woonkamer en één kabeltje naar de slaapkamer kan trekken?
En werkt zo'n oplossing optimaal, dus zonder storingen?

Zo werkt dat niet. Wel hebben veel ontvangers een LNB Out aansluiting, waarmee je je kabel verder kunt 'lussen'. Je geeft al aan dat je niet tegelijkertijd gebruik zult maken beneden en boven, dus is dit een uitstekende oplossing.

Je krijgt dan zo'n aansluiting:
1. Kabel van schotel naar woonkamer (dit zul je al hebben)
2. Kabel van woonkamer naar slaapkamer
3. Klaar
Geplaatst:

TWIN LNB = DE opllossing smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: cookie monster
TWIN LNB = DE opllossing smile

Niet helemaal natuurlijk, vergeet niet dat er een rotor tussen zit. De doorlus oplossing is in ieder geval een oplossing zonder verrassingen.
Geplaatst:

ondanks motor:

yep , maar Twin LNB vooordeel ,mochtoch perongeluk beide ontvanger aanstaan ,

kanj toch onafhanhkelijk zenders H & V kijken viazelfde satelliet smile

bij doorlusse kandit helaaas niet , dusenkel H OF V op beide ontvangers ,

waneer beide aanstaaan frown

Ofwat indien waneer beide aanstaaan , bij beideverschillnde satellietaanklikt ,

mochtenbeide geprogrammeed zijn op de motor ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dat is zonder meer waar. Waar ik meer op doelde qua nadeel van een dergelijke oplossing is dat als er beneden gedraaid is naar bv. A2 (28.2E), er boven een situatie ontstaan is die kan betekenen dat je naar beneden moet om bv. Nederland 1 te kunnen kijken (draaien dus).

TS geeft al aan dat ie niet tegelijk beneden en boven wil kijken, wat mijns inziens de doorlus-oplossing de beste maakt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
TS geeft al aan dat ie niet tegelijk beneden en boven wil kijken, wat mijns inziens de doorlus-oplossing de beste maakt.
yep smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Uiteraard kan de situatie veranderen en daarmee is het wel degelijk van belang dat ook andere oplossingen genoemd zijn/worden. Uiteindelijk zal TS de oplossing kiezen die hem het beste uitkomt.

Geplaatst:

Ik maak gebruik van satellietkaartjes welke geen doorlusmogelijkheid hebben.

Ik had gehoopt om een soort van "splitter" buiten te kunnen plaatsen zodat ik twee onafhankelijke kabels naar twee ontvangers kon plaatsen.

Of misschien dat er Rotors bestaan die twee aansluitingen hebben voor twee ontvangers.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Ik had gehoopt om een soort van "splitter" buiten te kunnen plaatsen zodat ik twee onafhankelijke kabels naar twee ontvangers kon plaatsen.

Of misschien dat er Rotors bestaan die twee aansluitingen hebben voor twee ontvangers.

Je bedoelt satelliet-ontvangers toch? Ennuh... Rotors met twee aansluitingen zijn er volgens mij niet, zou niet logisch zijn.
Misschien ligt de oplossing erg voor de hand: scoor een niet al te dure satelliet-tuner, welke je wel kunt doorlussen.
Geplaatst:

En als je met ontvanger B (terwijl ontvanger A uit staat) de rotor laat draaien, hoe moet

ontvanger A als deze weer gebruikt wordt weten op welke positie de rotor staat? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

• Moderator
Geplaatst:

Ja, die bestaan.

Die noemt men Wavefrontier T-90. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: vGnp
En als je met ontvanger B (terwijl ontvanger A uit staat) de rotor laat draaien, hoe moet
ontvanger A als deze weer gebruikt wordt weten op welke positie de rotor staat? confused

vGnp

USALS en als dat niet werkt doordat ontvanger A uit stond dan kan ik alsnog kiezen om satelliet posities in de motor op te slaan. Zo is het geen enkel probleem.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen