lujo Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 Ik heb dus één schotel met één Rotor. Stel je voor dat ik toch twee boxen wil anasluiten die niet tegelijkertijd gebruikt zullen worden (woonkamer + slaapkamer). Bestaat dan zoiets als een splitter zodat ik vanaf de schotel één kabeltje naar de woonkamer en één kabeltje naar de slaapkamer kan trekken? En werkt zo'n oplossing optimaal, dus zonder storingen?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 Origineel bericht van: lujo Ik heb dus één schotel met één Rotor. Stel je voor dat ik toch twee boxen wil anasluiten die niet tegelijkertijd gebruikt zullen worden (woonkamer + slaapkamer). Bestaat dan zoiets als een splitter zodat ik vanaf de schotel één kabeltje naar de woonkamer en één kabeltje naar de slaapkamer kan trekken? En werkt zo'n oplossing optimaal, dus zonder storingen? Zo werkt dat niet. Wel hebben veel ontvangers een LNB Out aansluiting, waarmee je je kabel verder kunt 'lussen'. Je geeft al aan dat je niet tegelijkertijd gebruik zult maken beneden en boven, dus is dit een uitstekende oplossing. Je krijgt dan zo'n aansluiting: 1. Kabel van schotel naar woonkamer (dit zul je al hebben) 2. Kabel van woonkamer naar slaapkamer 3. Klaar
cookie monster Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 TWIN LNB = DE opllossing C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 Origineel bericht van: cookie monster TWIN LNB = DE opllossing Niet helemaal natuurlijk, vergeet niet dat er een rotor tussen zit. De doorlus oplossing is in ieder geval een oplossing zonder verrassingen.
cookie monster Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 ondanks motor: yep , maar Twin LNB vooordeel ,mochtoch perongeluk beide ontvanger aanstaan , kanj toch onafhanhkelijk zenders H & V kijken viazelfde satelliet bij doorlusse kandit helaaas niet , dusenkel H OF V op beide ontvangers , waneer beide aanstaaan Ofwat indien waneer beide aanstaaan , bij beideverschillnde satellietaanklikt , mochtenbeide geprogrammeed zijn op de motor ?? C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 Dat is zonder meer waar. Waar ik meer op doelde qua nadeel van een dergelijke oplossing is dat als er beneden gedraaid is naar bv. A2 (28.2E), er boven een situatie ontstaan is die kan betekenen dat je naar beneden moet om bv. Nederland 1 te kunnen kijken (draaien dus). TS geeft al aan dat ie niet tegelijk beneden en boven wil kijken, wat mijns inziens de doorlus-oplossing de beste maakt.
cookie monster Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac TS geeft al aan dat ie niet tegelijk beneden en boven wil kijken, wat mijns inziens de doorlus-oplossing de beste maakt. yep C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 Uiteraard kan de situatie veranderen en daarmee is het wel degelijk van belang dat ook andere oplossingen genoemd zijn/worden. Uiteindelijk zal TS de oplossing kiezen die hem het beste uitkomt.
cookie monster Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 absoluut C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
lujo Geplaatst: 12 maart 2011 Auteur Geplaatst: 12 maart 2011 Ik maak gebruik van satellietkaartjes welke geen doorlusmogelijkheid hebben. Ik had gehoopt om een soort van "splitter" buiten te kunnen plaatsen zodat ik twee onafhankelijke kabels naar twee ontvangers kon plaatsen. Of misschien dat er Rotors bestaan die twee aansluitingen hebben voor twee ontvangers.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 Origineel bericht van: lujo Ik maak gebruik van satellietkaartjes welke geen doorlusmogelijkheid hebben. Ik had gehoopt om een soort van "splitter" buiten te kunnen plaatsen zodat ik twee onafhankelijke kabels naar twee ontvangers kon plaatsen. Of misschien dat er Rotors bestaan die twee aansluitingen hebben voor twee ontvangers. Je bedoelt satelliet-ontvangers toch? Ennuh... Rotors met twee aansluitingen zijn er volgens mij niet, zou niet logisch zijn. Misschien ligt de oplossing erg voor de hand: scoor een niet al te dure satelliet-tuner, welke je wel kunt doorlussen.
vGnp Geplaatst: 12 maart 2011 Geplaatst: 12 maart 2011 En als je met ontvanger B (terwijl ontvanger A uit staat) de rotor laat draaien, hoe moet ontvanger A als deze weer gebruikt wordt weten op welke positie de rotor staat? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Moderator ceesv Geplaatst: 12 maart 2011 Moderator Geplaatst: 12 maart 2011 Origineel bericht van: lujo Ik maak gebruik van satellietkaartjes welke geen doorlusmogelijkheid hebben. Ik had gehoopt om een soort van "splitter" buiten te kunnen plaatsen zodat ik twee onafhankelijke kabels naar twee ontvangers kon plaatsen. Of misschien dat er Rotors bestaan die twee aansluitingen hebben voor twee ontvangers. Ja, die bestaan. Die noemt men Wavefrontier T-90. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
lujo Geplaatst: 12 maart 2011 Auteur Geplaatst: 12 maart 2011 Origineel bericht van: vGnp En als je met ontvanger B (terwijl ontvanger A uit staat) de rotor laat draaien, hoe moet ontvanger A als deze weer gebruikt wordt weten op welke positie de rotor staat? vGnp USALS en als dat niet werkt doordat ontvanger A uit stond dan kan ik alsnog kiezen om satelliet posities in de motor op te slaan. Zo is het geen enkel probleem.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen