Ga naar inhoud


Editie 02 - VU+ DUO (HD Twin Tuner PVR Enigma II)


Michel

Aanbevolen berichten

Nog geen tijd gehad het filmpje te bekijken, enkel reacties gelezen hier.. In het begin was ik niet echt tevreden over de beeld kwaliteit op SD maar dit is tegenwoordig een stuk beter geworden op open-pli. Het probleem met de afstandbediening van dat als je hem blind pakt en m dan vaak achterstevoren op de VU richt en dat ie dan ook nog werkt en je verkeerde knoppen in drukt was in het begin vooral erg irritant maar na een tijdje voel je het wel wanneer je m verkeerd om oppakt in het donker. De layout van de AB was in het begin ook erg irritant voor gebruik in het donker maar tegenwoordig geen last meer van. Ik las dat bij sommige de kleurtjes van de knoppen al waren verdwenen maar heb hier nog nergens last van en gebruik de AB vrij intensief voor de laatste 8 - 9 maanden schat ik

 

Ook veel threads gelezen over de fan en HDD die veel geluid maken. Hier hoor ik echter geen enkel geluid uit de VU komen. Ik weet niet precies welk type HDD hier in zit maar wel weet ik dat het een Samsung 500 GIG is. Er is alleen een click the horen en een zoemend geluid wanneer de hdd op toeren komt wanneer de HDD ingeschakeld wordt maar dit is normaal.

 

Mijn sitecom usb wifi key heeft nooit gewerkt al heb ik dit het laatste half jaar al niet meer geprobeerd dus misschien dat tegenwoordig dit probleem is opgelost.

 

Ik ben zeer tevreden met de VU. Een hoop uitgebreide opties en tweak mogelijkheden en een hoop plugins en skins die de Vu er weer als een totaal nieuw apparaat laten uit zien en voelen smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

heel mooi dit soort reviews.

Deze is leuk om te lezen, maar je kan merken dat hij geschreven is door een DM-8000 fan.

 

De VU+ heeft 2 tuners, maar de DM8000 heeft er standaard ook twee. dus precies hetzelfde. Wel is het aantal bij de DM8000 uit te breiden, maar dat is extra.

Om, dan elke twin tuner direct een minpunt te noemen dat er "maar" 2 tuners in zitten, vind ik een beetje onzin.

 

Citaat:
Een Dreambox DM8000HD-DVD is technisch zeer goed vergelijkbaar met een VU+ duo, dus ga je ook vergelijken. Exact dezelfde software, vrijwel dezelfde chipset, vrijwel dezelfde tuners, vrijwel hetzelfde werkingsprincipe.

De prijs van de VU+ is ook minder dan de helft, kan je nagaan!

 

 

Als je 2 stuks VU+ DUO koopt, kan hij meer opnemen dan de DM8000 met de extra tuner, en ben je nog goedkoper uit.

 

Maar verder een prima review!

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55
heel mooi dit soort reviews.
Deze is leuk om te lezen, maar je kan merken dat hij geschreven is door een DM-8000 fan.

En het feit dat je dat zo duidelijk leest in het gehele verhaal, geeft gelijk een idee over de "objectiviteit" van het verslag!
Jammer dat die vergelijkingsaspecten niet bewaard zijn tot de vergelijkingstest, die nog moet komen.

Als je een VW Golf gaat testen, vergelijk je die toch ook niet steeds met een Passat?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: joker55
De VU+ heeft 2 tuners, maar de DM8000 heeft er standaard ook twee. Dus precies hetzelfde. Wel is het aantal bij de DM8000 uit te breiden, maar dat is extra.
Om, dan elke twin tuner direct een minpunt te noemen dat er "maar" 2 tuners in zitten, vind ik een beetje onzin.


Je moet ook de rest die ik geschreven heb dan even vernoemen, want ik schreef ook dat er een extra tuner in geplaatst was omdat ik voor mijzelf 2 tuners niet voldoende vind. Verder schreef ik dat de meeste mensen aan twee tuners genoeg zullen hebben.

Dat je in de VU+ DUO geen extra DVB-S/T/C tuners kunt stoppen zal dus voor mensen die net als ik graag veel opnemen, wel degelijk een minpuntje zijn, dus waarom zou je dat niet opschrijven?

Later schrijf ik immers ook dat de prijs kwaliteitsverhouding uitstekend is. Bij de Dreambox zal ik dat niet schrijven. Dat is dan meteen in mijn ogen ook het enige minpunt van een Dreambox 800SE/8000.

Ik heb de VU+ DUO samen met twee niet Dreambox gebruikers zo objectief mogelijk beoordeeld. Natuurlijk gaan we vergelijken met Dreamboxen, maar die vergelijking is nogmaals geheel valide omdat de VU+ DUO er nu eenmaal voor 95% op gebaseerd is en ik met dit soort receivers nu eenmaal al bijna 10 jaar ervaring heb.

Dat er hier en daar een vergelijking gemaakt is, doet dus niets af aan de objectiviteit. Ik erger mij behoorlijk aan de opmerkingen van Duolist, want hoe wil hij mijn objectiviteit in twijfel trekken zonder zelf ook maar enige ervaring te hebben met het 'vergelijkingsmateriaal'?

Er zou pas sprake kunnen zijn van verlies van objectiviteit als ik bij het aanprijzen van een product voordeel zou kunnen hebben of ik een duidelijk gebrek aan kennis en ervaring zou hebben en daar is geen enkele sprake van.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je hem ook vergelijken met bijv HUMAX iCord HD.......

Deze kan zelfs 4 programmaas opnemen, en naar een vijfde kijken.

Wel met de beperking van max 2 transponders, natuurlijk. Het is en blijft ook een twintuner.

 

Maar goed, nogmaals leuk dit soort reviews, maar mi mag in een produkt review niet vergeleken worden met een ander produkt......puur zakelijk blijven, en de min- en pluspunten noemen en de technische aspekten noemen en bespreken.

 

Een vergelijkingstest is dan meer op zijn plaats om zaken te vergelijken......

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
We hebben de ontvanger zowel met zijn ‘originele’ softw

ook met OpenPli 2.0 getest. In beide gevallen werkt de receiver

bijna probleemloos. Toch konden we zo af en toe eens een software

crash vaststellen. Bij de VU+ DUO in het bijzonder als je de

ondertitelingstoets (links naast Home) gebruikt.

Dit is vast een klein software probleem, maar hinderlijk is het wel als

je een film afspeelt, denkt op de ondertitelingstoets te drukken en de

software en daarmee alle lopende opnames crashen.

 

1.Dit is skin afhankelijk en niet relevant voor box review/beoordeling.

 

2.Hardware kwaliteit van VUDuo is vele malen beter dan dreambox

wat telt is veel minder defecten.

 

3.en wat meest telt is totale kwaliteit/prijs t.o.v dreambox

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

1. Ik schreef ook al dat het waarschijnlijk een klein software foutje was, maar dat maakt het niet minder hinderlijk.

Als je 4 receivers of eigenlijk 5 receivers test en bij 3 receivers met dezelfde skin het probleem niet optreed, is dat wel degelijk relevant.

 

Een receiver is tegenwoordig zo goed (of slecht) als de software die er op draait en die skin maakt deel uit van die software.

 

Veel programmeurs lijken niet te bergijpen dat een ander woord voor bug, een fout is wink

 

2.

Citaat:
2.Hardware kwaliteit van VUDuo is vele malen beter dan dreambox

wat telt is veel minder defecten.

 

Beter dan welke Dreambox, waarop baseer je dat?

 

Wij hebben er een hardware ontwikkelaar naar laten kijken die zelf high end consumenten electronica ontwikkelen en die waren van alle 4 receivers het meest te spreken over de DM8000HD-DVD, terwijl dat ontwerp al weer ruim 2,5 of zelf bijna 3 jaar oud is.

 

Hoogwaardigere componenten, beter ontwerp en een veel betere PCB.

 

Het ontwerp rondom de optische s/pdif uitgang is bij de VU+ DUO een beetje een rommeltje en stoort zeer irritant bij het zappen.

 

Hoe kan je beweren dat er minder defecten zijn? Heb jij inzicht op die feitelijke cijfers? Er zijn een factor 5000 (gokje) meer Dreambox receivers verkocht, dus mag je (in principe) ook een factor 5000 meer defecten verwachten.

 

Ik vind het een waardeloze uitspraak eerlijk gezegd. Je zegt iets zonder eigenlijk iets te zeggen.

Misschien wil je het wat verder onderbouwen?

 

3. Mee eens. Dat is een belangrijk punt, maar niet zonder meer altijd het belangrijkste punt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
1. Ik schreef ook al dat het waarschijnlijk een klein software foutje was, maar dat maakt het niet minder hinderlijk.
Als je 4 receivers of eigenlijk 5 receivers test en bij 3 receivers met dezelfde skin het probleem niet optreed, is dat wel degelijk relevant.

Een receiver is tegenwoordig zo goed (of slecht) als de software die er op draait en die skin maakt deel uit van die software.

Veel programmeurs lijken niet te bergijpen dat een ander woord voor bug, een fout is wink

2.
Citaat:
2.Hardware kwaliteit van VUDuo is vele malen beter dan dreambox
wat telt is veel minder defecten.


Beter dan welke Dreambox, waarop baseer je dat?

Wij hebben er een hardware ontwikkelaar naar laten kijken die zelf high end consumenten electronica ontwikkelen en die waren van alle 4 receivers het meest te spreken over de DM8000HD-DVD, terwijl dat ontwerp al weer ruim 2,5 of zelf bijna 3 jaar oud is.

Hoogwaardigere componenten, beter ontwerp en een veel betere PCB.

Het ontwerp rondom de optische s/pdif uitgang is bij de VU+ DUO een beetje een rommeltje en stoort zeer irritant bij het zappen.

Hoe kan je beweren dat er minder defecten zijn? Heb jij inzicht op die feitelijke cijfers? Er zijn een factor 5000 (gokje) meer Dreambox receivers verkocht, dus mag je (in principe) ook een factor 5000 meer defecten verwachten.

Ik vind het een waardeloze uitspraak eerlijk gezegd. Je zegt iets zonder eigenlijk iets te zeggen.
Misschien wil je het wat verder onderbouwen?

3. Mee eens. Dat is een belangrijk punt, maar niet zonder meer altijd het belangrijkste punt.

Mvg,

Michel


1.Drembox heeft niet subtitles knopje op AB
dus dat is fout van gene welke skin heeft gemaakt.
Fout welke niet aanwezig is in andere skins en images
voor VU .
En kan niet als onderdeel van beoordeling gebruikt worden.

2.a. ik ben zelf 30 jaar electronicus
b. Informaties van verkopers
c. Informaties van gebruikers en SAT forums.

3. vergelijking met alle DMM producten
kwaliteit is minstens zo goed als DM8000


4..AB misschien zijn knopen wat minder maar werkt beter .

5.Enige belangrijke verschil is dat DM8000 heeft 4 tuner mogelijkheden
en paar honderd euro meer kost,
als je dat alles wil inbouwen ben je mooi pak geld kwijt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Miro
1. Fout welke niet aanwezig is in andere skins en images
voor VU .
En kan niet als onderdeel van beoordeling gebruikt worden.

Wie zegt dat dit meegespeeld heeft?

Ik schreef nota bene in de test dat het waarschijnlijk een klein software foutje was (en dat was het dus). Verder niets aan de hand.
Handig dat je aan de andere argumenten (over aantallen) volledig voorbij gaat.

Ik had ook kunnen schrijven dat als je op help drukt de afstandsbediening van een Dreambox te zien krijgt en die helpfunctie dus verder waardeloos is. Dat zou een beetje flauw zijn geweest, dus liet ik dat maar achterwege.

Een discussie bestaat uit argumenten en tegenargumenten en als deelnemers aan die discussie alleen op de punten ingaan waarop ze zelf denken een punt te kunnen maken, wordt het al snel een vrij zinloze discussie.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: Miro
1. Fout welke niet aanwezig is in andere skins en images
voor VU .
En kan niet als onderdeel van beoordeling gebruikt worden.


Wie zegt dat dit meegespeelt heeft?

Ik schreef notabene in de test dat het waarschijnlijk een klein software foutje was (en dat was het dus). Verder niets aan de hand.
Handig dat je aan de andere argumenten (over aantallen) volledig voorbij gaat.

Ik had ook kunnen schrijven dat als je op help drukt de afstandsbediening van een Dreambox te zien krijgt en die helpfunctie dus verder waardeloos is. Dat zou een beetje flauw zijn geweest, dus liet ik dat maar achterwege.

Een discussie bestaat uit argumenten en tegenargumenten en als deelnmeres aan die discussie alleen op de punten ingaan waarop ze zelf denken een punt te kunnen maken, wordt het al snel een vrij zinloze discussie.

Mvg,

Michel



Michel ten eerste bedankt voor jou test,


Ik heb al lang VUduo/en DMM ontvangers en ook mogelijkheid om te vergelijken,
dat is niet mogelijk op de grond van test met een image en een skin
en met pakket van libs en pythons jij hebt gebruikt met een image
te beordelen wat box wel of niet kan.
Als ik op help drukt Ik heb de afstandsbediening van een VUduo.

Daarom heb ik gezegd dat box kan meer or minder alles wat DM8000 kan
Als je alles inbouwt in DM8000 (2 extra tuners) dan ben jij meer dan dubbel geld kwijt t.o.v VUduo en dat is het belangrijkste verschil.
er zijn geen andere essentiële verschillen interesant voor overgrote aantal gebrukers.


2 extra tuners mooi maar dubbel geld.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
@Michel: Je zult altijd kritiek krijgen, hoe je het ook schrijft of verwoordt.

Wen er maar vast aan want dat is nu eenmaal het lot van een review publiceren.


Mijn doel is not kritiek ,
maar objectief test en vergelijking.

Als iets niet werkt met een image/skin/libs/python dat wil niet zegen dat niet werkt met alle images/skins/libs ...Dezelefde is met dreambox en slechte skin ontbrekende files kunnen vergelijkbare problemen veroorzaken ......

Je hebt met dm8000 een top box maar wel veel te duur (overgeprijst),
VU duo is top met prijs/prestatie en daarom interessant.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
@Michel: Je zult altijd kritiek krijgen, hoe je het ook schrijft of verwoordt.

Wen er maar vast aan want dat is nu eenmaal het lot van een review publiceren.


je haalt me de woorden uit de mond smile

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

@Michel.

 

Leuke review...

 

Ik heb de vergelijking ooit ook gemaakt tussen de DM8000 en de VU+Duo uiteindelijk heeft de VU+ gewonnen voor mij van de DM8000

 

De DM8000 heeft mij nooit enig meerwaarde gegeven ten opzichte van de VU+ ik heb namelijk nooit gebruik willen gaan maken van meer als 2 tuners.

 

Toen ik de DM8000 aanschafte was de VU+ nog niet eens leverbaar..Er was helaas geen andere ontvanger voor handen die mij kon geven wat de DM8000 toen wel allemaal had.Enigma2 en een Twin Tuner.

 

Naast het gebruik van de Twin tuner had ik goede hoop dat de DM8000 tevens mijn DVD en BlueRay verzameling kon gaan weergeven!!Helaas één grote flop ook als "volwaardige" mediaplayer flopte de DM8000..

 

Voor afspelen BlueRay's moet je gewoon nog steeds een single speler ernaast hebben...die ook Dvd afspeelt!!Dus wat is de meerwaarde van de DvD player in de DM8000???

 

Mijn single BD / DvD player is geplaatst in een PopCornHour die doet waar het voor gemaakt is...

 

Dus helaas 2 apparaten maar wel de "gouden" combinatie voor mij.Kosten VU+ 389,00 + HD 69,00 + PopCornHour 299,00 + BD/DvD 109,00 totaal € 866,00

 

Ik heb toen ik de VU+ aanschafte niet eens overwogen om de ontvanger te gaan gebruiken als "volwaardige" mediaplayer..

 

Als de ontvangers in de test alleen werden getest op waar ze eigenlijk voor zouden moeten dienen Tv kunnen kijken en verschillende programma's kunnen opnemen..en niet de vergelijking Tv kijken - opnemen - mediaplayer..dan zou het enigste verschil zijn??

 

DM8000 4 tuners mogelijk..met dus de mogelijkheid meerdere TP's op te kunnen nemen.

 

VU+ 2 tuners met mogelijkheid meerdere opnames mogelijk maar met de beperking van de TP's

 

 

 

Mijn huidige ontvanger is helaas nu een DM800HD want dat is de enigste ontvanger die beschikt over een verwisselbare tuner voor DVB-C..en in mijn "tuinhuis" staat nog steeds de VU+Duo die ik voor geen goud zou willen missen.

 

Ik hoop ooit dat er eens een fabrikant een TwinTuner levert waar je wel de beschikking hebt over 2 verwisselbare tuners en die dan ook nog eens Enigma 2 draait!!

 

Dus 2 x DVB-C of DVB-T..

 

Verder keep up the good work.

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...