Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast georgiosolos
Geplaatst:

Maar jouw review is juist de lekkermaker voor lezers die Sat4all niet kennen. Je laat het nu geheel onvermeld. Dat je er niet diep over hoeft in te gaan lijkt mij wel duidelijk.

Als er een faq moet komen dan lijkt mij dat wel mogelijk. Er is echter al een uitgebreid USB tuner topic in het VU+ forum.

• Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Daar is NIET simpel iets aan te doen want dat is alleen met externe door andere aangeleverde drivers mogelijk en dan ook alleen voor DVB-C en DVB-T.
Het is, voor zover ik weet, inderdaad (nog?) niet voor DVB-s. Maar het is wel heel simpel: kies het geschikte image, plug de tuner in en: klaar!

VU+ levert inderdaad niet de drivers voor de USB-tuners, maar hun drivers ondersteunen wel het gebruik ervan. Het enige "lastige" is nog, dat je bij het gewenste image moet controleren welke tuners worden ondersteund, alvorens een stickie te kopen.
Geplaatst:

De Vu+Duo kan (of kon ??) echt wel waarvoor ik dat beestje heb gekocht hoor .

Op papier en officieel ondersteund wat ik ervan verwachte, en al de rest is echt maar gewoon meegenomen .

En dat aan een prijs zonder harde schijf al veel meer dan ik aan TV wil geven .Maar ik ben nadien natuurlijk allen maar meer tevreden dan dat ik één of ander log of onstabiel balkje had gekocht .

Ik wensen , Dual tuner (geen 4 of zo, en geen C of T tuner)opnemen , en TV kijken op de meest confortabele manier en uitgebreid .

Als gewone TV kijker en een iets meer dan gewone decoder koper kreeg ik wel een beetje het gevoel van wat een Dream box 8000 in dit verhaal te maken had natuurlijk (revieuw)

Dacht effe dat ik een sleur gekocht had (het gevoel kreeg ik) , Tot ik eens even gaan kijken ben wat een DB 8000 is en kan natuurlijk .

In ieder geval bedankt voor de mooie revieuw , (en beslist een van de veel te weinige )

PS : mediaspeler en blu-ray speler heb ik apart , men VU+duo voldoet echt aan de rest hoor als sat ontvanger .

• 2 weken later...
Gast Jeroensky
Geplaatst:
Origineel bericht van: Zuppelan
Laten we zeggen dat er voor zowel de DM8000 als de VU+ een mogelijkheid is tuners bij te prikken. Bij de DM8000 via interne poorten, bij de VU+ via USB. Bij de DM8000 is het echter een officiële feature, wat voor de consument betekent dat er meer garantie is dat het ook daadwerkelijk werkt.

DM8000 ondersteund ook dmv USB (immers Vu+ en DM8000 kunnen zelfde Enigma2 image draaien, bv openpli2.0 beta). Alleen ga je niet met usb rommelen, omdat je twee tunerkaarten(dvb-t/s(2)/c(2)) kan inprikken in het moederbord.
dm8000_scr5.jpg
DDDR1025_DreamBox-DM-8000-7025-800-600-D
Geplaatst:

Overigens heeft PLi gisteren een update uitgebracht waardoor de DvD-speler aanzienlijk beter draait.

Zoals gezegd: het is meer een test van (een bepaalde beta-versie) van PLi dan van de DUO. Dat blijkt nu maar weer eens duidelijk.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Moet met de review het eens zijn.

De afstandsbediening is al gauw vervangen door een harmony hier.

Voor de rest een supperstabiele box

Geplaatst:
Origineel bericht van: Compy
De afstandsbediening is al gauw vervangen door een harmony hier.

Dat is sowieso de betere keuze, ongeacht de kwaliteit van de originele AB.
Gast georgiosolos
Geplaatst:

En inmiddels is een vier tuner ondersteuning op de VU+ met de laatste blackhole image. Naast de DM8000HD is er voorlopig geen alternatief die stabiel 4 tuners ondersteund.

Geplaatst:
Origineel bericht van: georgiosolos
En inmiddels is een vier tuner ondersteuning op de VU+ met de laatste blackhole image. Naast de DM8000HD is er voorlopig geen alternatief die stabiel 4 tuners ondersteund.

Pli image werkt ook gewoon met 4 tuners. Tevens de ET modellen werken ook gewoon met 4 tuner.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Gast georgiosolos
Geplaatst:

@linkey,

Zie mijn reactie in het VU+ forum hierover, heb mijn twijfels over de combinatie van andere ontvangers en andere images.

In ieder geval werkt de ET-9000 en USB tuners niet perfect, zap-tijden zijn minder en tuning problemen. Dit heb ik al kunnen testen. Het blijkt dat met name Blackhole juist de linux drives toch aanpast, terwjl ik het idee heb dat bij de andere images de linux drivers alleen gerecompileerd worden.

Dit is geen garantie voor een stabiele werking.

Op de DM series heb ik de meest recente DM800HD mogen testen en heb ook goede ervaringen met de USB tuners op de Dream Elite image icm USB of een in Multi-boot lopende Black hole images. Andere combinaties heb ik niet getest.

En de vraag waarom het overkill is in een DM8000HD. Het is heel simpel, voor Euro 10,00 heb je al een USB tuner die door Linux ondersteund wordt en alleen voor de gratis ontvangst van regionale zenders is dit dan voldoende, waarom dan daarvoor €90,00 uitgeven voor een interne tuner.

Geplaatst:

Michel,

wat heeft het eigenlijk voor zin, om een review te maken en daarna eindeloos te discussiëren over de waarde en validiteit van zo'n review, erger nog een eigen thema er in te openen.

is dat nieuw Nederlands besef van open en eerlijk?

levert sat4all nu reviews die met meerderheid van stemmen als geldig worden bestempeld? of een review van ervaren mannen die het eens onder de loep hebben genomen.

??

ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

• Beheerder
Geplaatst:

Het interesseert mij eerlijk gezegd vrij weinig wat iemand van de review vind.

De mensen die er wat aan hebben, mooi.

De personen die de review liever als virtueel pleepapier gebruiken, ook prima!

Van mij hoeft de discussie ook niet, maar zolang het netjes en beleefd blijft, wie ben ik dan om er dan een slot op te gooien?

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• 1 maand later...
Gast Yspriem
Geplaatst:

Ik zou het fijn vinden als bij de grote test de vantage 8000s ook meegenomen wordt. Ik zou niet alleen tv kananlen willen zien zappen maar ook radiozenders. Dat gaat bij de vantage 8000s namelijk heel erg traag. Wilt u bij de grote test ook kijken of er bij dubbele opname (waarbij min. 1x NL1 of NL2 wordt opgenomen) beeldbevriezing ontstaat bij het afspelen? Ik heb dat wel met de vantage dat af en toe het beeld hapert of bevriest en daarna weer verder gaat.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...