Ga naar inhoud

[Vu+ Solo] VU+ SOLO Tuner niet stabiel met rotor instellingen of CCcam emulator ??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedeavond satters,

heb vandaag een solo in huis gehaald en heb er een VTI image opgezet, de laatste van februari.

Heb voor simpele rotor instellingen gekozen en de gegevens ingevuld lengtegraad en breedtegraad.

De vorige receiver (relook 400s) had\heeft dus goed signaal en beeld op astra en hotbird, echter de VU+ laat het afweten op verscheidene zenders waaronder VT4\RTL4-5, blokkerig, schokkend beeld, ben niet alle zenders afgelopen verder maar meerdere zenders geven problemen

Nu vraag ik me af of het ligt aan de receiver of de emulator die ik handmatig erin heb gezet (CCcam 2.1.4, ook 2.2.1 geprobeerd), of een instelling in de rotor die ik gemist hebt en onder de noemer geavanceerd ingesteld dient te worden ??, of de image ???. Of dien ik voor deze receiver een andere LNB aan te schaffen ivm HD signaal ???

Bij de CCcam installatie op de relook heb ik een capmtserver in de /var/bin dir, die ik niet terug heb gevonden bij de handmatige installatie van CCcam2.1.4 voor de VU+

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen dat de relook 400S die ik nu weer geinstalleerd heb wel goed beeld geeft op ALLE zenders en de VU+ solo het laat afweten op verscheidene van deze.

Alle input is welkom

gr

Shotfac

Niet katten maar lekker satten
------------------------------
VU+ SOLO

Geplaatst:

Probeer eens bij de rotorinstellingen of iets om de Oost of West draaien een beter signaal oplevert?

Je hebt geen nieuwe LNB nodig, maar HD kanalen kunnen soms een iets beter signaal nodig hebben; als de schotel er dan een heel klein beetje naast staat, kan dat voledoende zijn om op SD-zenders wel, en op HD zenders geen goed beeld te hebben.

Geplaatst:

Dank voor je antwoord Duolist, ga er vandaag nog eens mee aan de gang en neem je advies mee.

gr

Shotfac

VU+ SOLO

Geplaatst:

Heb alle opties nagelopen, rotor opnieuw getuned, uiteindelijk gekozen voor de Blackhole Image en heb de CCcam 2.1.4.mipsel erin gezet en het werkt PERFECT !!!

Eindelijk vol hd bewonderen en t bevalt goed !!!!

ps: op sommige zenders die minder relevant zijn nog wel enige haperingen in het signaal dit vergeleken met de relook, echter die hebben geen hoge prio.

gr Shotfac

VU+ SOLO

Geplaatst:
Origineel bericht van: Shotfac
Heb alle opties nagelopen, rotor opnieuw getuned, uiteindelijk gekozen voor de Blackhole Image en heb de CCcam 2.1.4.mipsel erin gezet en het werkt bijna PERFECT !!!

Eindelijk vol hd bewonderen en t bevalt goed !!!!

ps: op sommige zenders die minder relevant zijn nog wel enige haperingen in het signaal dit vergeleken met de relook, echter die hebben geen hoge prio.

gr Shotfac

Heb toch nog steeds een vervelende rariteit in de zenderontvangst, rtl4/5/6 hd en nog enkele lopen gewoon niet en de snr springt dan op en neer, zo ook op de astra met verscheidene van deze zenders, echter film premiere en de overige hd zenders ned 1/2/3 en op de astra lopen deze zenders gewoonweg zonder hicken en/of stoten en staat de snr op rond de 80 en stabiel.
Kan dit aan de lnb liggen en zo ja welke lnb is dan het meest geschikt voor sterk/stabiel ontvangst

ps: heb trouwens een monoblock erop zitten

nog ter vermelding: zet ik de relook erop geven alle zenders op de astra 19 een snr van 80 en geen enkele zender heeft problemen, nu heb ik met de vu op rtl4/rtl5/sbs6/veronica blokken in het beeld en regelmatig springt de snr van 0 naar 65 heen en weer....strange

gr
Tellme

VU+ SOLO

Geplaatst:
Citaat:
ps: heb trouwens een monoblock erop zitten

dat zou wel eens het probleem kunnen zijndat die ingebouwde diseqc via rotor dan toch rare instellingen wilt op je VU+

monoblock ( als je de oude ingeburgerde term bedoelde 13 en 19,2)
duoblock ( als je de ingeburgerde nieuwe term bedoeld 19,2 en 23,5)
maar die hebben alle twee een switch die je per diseqc aanstuurt en die loopt ook nog via de diseqc rotor hetgeen mij een rare constellatie lijkt.

als je een single LNB (bijvoorbeeld de black premium van inverto) neemt en dan met dezelfde rotor settings naar rtlxxx HD kijkt
wat dan?

ciao

Second Life

Mungo Parker

• 2 weken later...
Geplaatst:

^$#(^#^^!( wordt echt oud :-)

is geen mono block maar een twin lnb .....

Heb de oude twin lnb vervangen met de nieuwe welke vandaag geariveerd is en VOILA, probleem meteen opgelost, geen enkele zender geeft meer problemen .....gelukkig !!!

Nu kan ik eindelijk..eindelijk..eindelijk gaan genieten van HD tv. Dank voor alle suggesties !!!!!

gr

Shotfac

VU+ SOLO

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen