Ga naar inhoud


Satellietbeelden via powerline


Gast ed59

Aanbevolen berichten

Ik wil gebruik maken van de powerline-technologie om satelliet-tv op mijn plasma-tv te bekijken. Probleem: mijn TV- heeft geen lan-aansluiting. Hoe kan ik dat het best oplossen?

Tweede vraag: de tv heeft een ci-moduleslot. Kan dat gebruikt worden in combinatie met de sat-receiver?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt een satelietreceiver nodig om te kunnen genieten van satelietbeelden. Daarbij heb je ook nog een goed uitgerchte schotel nodig en "vrij"zicht op het zuiden.

 

Dus dat kan niet via het computer netwerk.

 

Die CI slot op je tv kun je alleen benuten i.c.m. een abonnement op kabel TV. Ik neem tenminste aan, dat je een kabeltuner in je TV hebt.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vroeger een sat freak maar moest door verhuis naar een appartement alles verkopen. Nu woon ik terug in een woning maar mijn TV (Panasonic TX-P42G10E plasma) staat aan de noordzijde van mijn living. Om coaxprobemen te vermijden zou ik bijvoorbeeld een Rebox 8500 met ethernetaansluiting kopen en de DEVELO powerlinetechniek gebruiken om de HD-beelden via het lichtnet door te sturen naar mijn TV. Probeem: mijn TV heeft geen ethernetaansluiting. Hoe los je dat op? Er bestaat een RJ-45 dongle naar HDMI. Zou dat een oplossing kunnen zijn? Wie heeft hier ervaring mee? Mijn vraag over de CI-gleuf heeft betrekking op de satontvanger van DEVELO, maar die heeft geen CI-module, zodat ik mij afvraag als de beelden gedecodeerd zouden worden als ik een Aston CI- met smartcard in de gleuf van de TV zou plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw TV heeft dus een ingebouwde sateliettuner ?

Dan moet je gewoon een coax kabel leggen naar je TV. Zo iets kan nooit via het ethernet.

Een aston module met een smardcard van canal digitaal in het CI slot steken. even de boel instellen en kijken maar.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik druk me beter uit. De satontvanger zou aan de zuidkant van mijn living staan. Hij zou via ethernet verbonden worden met het lichtnet (adapter DEVELO). Aan de zuidzijde staat mijn TV en daar zou opnieuw een adapter uit het stopcontact komen met daaraan terug een ethernetkabeltje. Mijn TV heeft geen ethernetaansluiting maar wel HDMI. Hoe kan dat overbrugd worden? De TV heeft geen S-tuner maar kan wel extern HDMI-beelden ontvangen en hij bezit ook een standaard CI-gleuf. Is die te gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Devolo heeft zelf ook een oplossing: dLAN® TV Sat 1300-HD

Via google kan je de volledige installatie vinden. Het toestel is echter niet echt bestemd voor iemand met een hobby. De receiver heeft bijvoorbeeld al geen ci-gleuf, de kanaalplaatsen zijn beperkt,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of je koopt een HDMI wireless link.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ed59
Ik druk me beter uit. De satontvanger zou aan de zuidkant van mijn living staan. Hij zou via ethernet verbonden worden met het lichtnet (adapter DEVELO). Aan de zuidzijde staat mijn TV en daar zou opnieuw een adapter uit het stopcontact komen met daaraan terug een ethernetkabeltje. Mijn TV heeft geen ethernetaansluiting maar wel HDMI. Hoe kan dat overbrugd worden? De TV heeft geen S-tuner maar kan wel extern HDMI-beelden ontvangen en hij bezit ook een standaard CI-gleuf. Is die te gebruiken?

Er bestaat een HDMI Extenderset over UTP. Probleem is dat deze twee x Cat 5E/6 kabels (of dus 2 Develo adapters) nodig heeft. Ik twijfel zelfs of het wel werkt met een Develo adapter.
Persoonlijk zou ik toch ook liever proberen een echte kabel te leggen.

2010101301719204.jpg

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...