Edwin R Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Goedemiddag, Ik heb een nieuwe led televisie gekocht die erg plat tegen de muur kan hangen, twee scart aansluitingen er in, echter maar een aansluiting is bruikbaar wanneer de tv tegen de muur hangt. Deze scart aansluiting gebruik ik voor de DVD speler, echter wil ik de Wii weer aansluiten en die heeft ook een scart aansluiting nodig. Nu zit er op mijn Dreambox 800 HD nog een lege scart aansluiting. Wanneer ik de DVD hierin doe heb ik wel geluid van de Dreambox over de speakers, maar helaas geen beeld op de TV. Er zit in mijn Gemini II menu een optie met DVD speler, maar die kijkt alleen naar mapjes op de External HD. Welke instelling zou ik kunnen veranderen om de DVD via de Dreambox te laten werken? Of is het niet mogelijk, dat kan natuurlijk ook ;-) Alvast bedankt voor de reactie
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Kun je je Wii niet aansluiten middels tulp-stekkers op een IN(gang) op je DVD speler? Dan ben je ook uit de problemen.
Edwin R Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Hallo Great Mac, Helaas zitten dezelfde stekkers van de Wii niet achterop de DVD speler. Maar bedankt voor je antwoord, Gr, Edwin
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Oké, je hebt dus geen ingangen op je DVD speler, jammer. Heb je wel een mogelijkheid tot gebruik van tulp-stekkers op je TV?
Edwin R Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Mmmm, dat moet wel haast he... Ga even kijken, als het lang duurt is de tv uit mijn handen gevallen ;-)
Edwin R Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Weet het alweer. Die aansluitingen zitten er natuurlijk wel op. Maar di zijn zo gemaakt dat je dan de TV niet meer tegen de muur kan hangen. In ieder geval niet in combinatie met deze beugel....
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Je kunt natuurlijk ook even in het boekje van je tv kijken, zonder hem van de muur te halen.
Edwin R Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Weet het alweer. Die aansluitingen zitten er natuurlijk wel op. Maar di zijn zo gemaakt dat je dan de TV niet meer tegen de muur kan hangen. In ieder geval niet in combinatie met deze beugel....
Edwin R Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Maar weet jij dan misschien iets van de DVD speler optie in mijn Dreambox menu?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Ja, die optie moet je niet hebben volgens mij. Die is denk ik bedoeld voor de mogelijkheid van een interne DVD speler aansluiting. Je moet het meer zoeken in iets als 'Scart' of 'Extern' ofzo...
Edwin R Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Ok, bedankt voor je hulp ik ga even verder zoeken. Misschien bestaat er wel een Wii HDMI kabel, daarvan heb ik er nog twee over in de TV.
Gast Mimisiku Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Die DVD optie 'speelt' DVD formaten af die als *bestand* op een aangesloten media staan. Denk aan .IFO, .VOB en M2TS bestanden. Zo speelde ik DVD's af via de Dreambox. Een externe DVD besturen via de DM800 gaat volgens mij helemaal niet...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Origineel bericht van: Mimisiku Een externe DVD besturen via de DM800 gaat volgens mij helemaal niet... Ik doelde op intern en dacht daarbij teveel aan een 70xx/8000... Gaat idd niet.
BeoMaster Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Volgens mij is de scart aansluiting op de DM800 een uitgang en geen ingang voor een externe bron. Ik heb ergens een keer een kleine scartplug gezien met video en geluid kabeltjes eruit. 3 maal female dus. Dan kan je de Wii rechtstreeks op de tv aansluiten. Via de dreambox lijkt me een lastige klus worden, denk ik. Suc6. XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen