Gast Geplaatst: 11 augustus 2001 Geplaatst: 11 augustus 2001 Ik ben van plan om een digitale satelliet te kopen, ik heb me verdiept in CI's, en wafers en dergelijke.<P>Nu is mijn vraag: wat is de beste receiver voor de beste prijs(ie met welke receivers heb jij de beste ervaring) en die voldoet aan de volgende eisen:<P>-kan FTA ontvangen(zijn arabische kanalen FTA? of zijn ze viacces gecodeerd?)<BR>-heeft 1 ingebouwde decoder, liefst omprogrammeerbaar(allcam? is dat wat ik denk dat het is: software voor de receiver die alle decoderingen aankan?)<BR>-kan veel kanalen onthouden(>2000????)<P>De schotel wordt een 90-100CM schotel(is er verschil in de merken of kan ik de goedkoopste nemen?).<P>En dit punt is het meest onduidelijk voor mij: beweegbare satelliet.Wat heb je daar voor nodig?<P>Er wordt gesproken over receivers die disecq aankunnen en er zijn ook receivers met "ingebouwde motor". Wat is hier het verschil? betekent dit dat er met disecq een extra kast nodig is tussen de motor onder de schotel en de receiver(zo'n apparaat waar je een nummer intoetst en vervolgens draait de schotel naar de richting die geprogrammeerd staat voor die positie)?<P>Het liefst heb ik een volautomatische set, dus een schotel die automatisch draait zodra ik naar een kanaal overschakel die op een andere satelliet wordt uitgezonden. zonder dat gezeik dat ik eerst op die externe motor de goede positie moet kiezen.
goto Geplaatst: 11 augustus 2001 Geplaatst: 11 augustus 2001 Pfffff,veel vragen maar hier een paar antwoorden:Humax 5400 heeft alles in zich wat je nodig hebt fta,irdeto embedded,2 keer ci slot.<P>Schotel maakt wel degelijk uit heb een Visiosat 90 cm. en ontvangs is prima van 42 oost tot 30 west. <P>Voor het draaibare is er de stabmotor die kan door de Hummie bestuurt worden dus zodra je naar een zender gaat zoekt de Hummie er de satelliet bij.<P> greetings goto. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
goto Geplaatst: 11 augustus 2001 Geplaatst: 11 augustus 2001 aanvulling:ga eens naar <A HREF="http://www.lyngsat.com" TARGET=_blank>www.lyngsat.com</A> daar kun je opzoeken welke kanalen gecodeert zijn of niet.<P> greetings goto. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
Gast Geplaatst: 11 augustus 2001 Geplaatst: 11 augustus 2001 Als schotel kun je ook een Triax 88 cm overwegen, is goedkoper en heeft de zelfde mogelijkheden.<P><BR>ciao
Aanbevolen berichten