KlmYYZ Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Heb last van blokvorming op de Engelse zenders(HD)de eerste 5 a 10 min loopt het beeld soepel daarna veel freezes en blokvorming, weet iemand hier misschien een oplossing voor? Tnx!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Kun je controleren of je signaal uberhaupt wel goed (genoeg) is?
KlmYYZ Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Geplaatst: 14 maart 2011 Als ik bij signaal sterkte kijk,krijg ik geen vaste waarde hij blijft schommelen, weet niet precies wat de ideale setting is
kistedu Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Indien een DECT tel in de buurd van je Dreambox staat, proberen deze te verplatsen. DECT tels geven vaak storing op DM's. Groetjes
Tonskidutch Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 vreemd hoor de BBC-HD gaat hier super welke HD zenders betreft het? ciao Compulsion Röyksopp
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Origineel bericht van: KlmYYZ Als ik bij signaal sterkte kijk,krijg ik geen vaste waarde hij blijft schommelen, weet niet precies wat de ideale setting is Misschien niet ideaal uitgericht? Krijg je ook BER waardes? En niet onbelangrijk, gaat het wel goed met de SD kanalen van de BBC (of anderen op betreffende satellietpositie)?
KlmYYZ Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Geplaatst: 14 maart 2011 Ja de BBC zenders no problem, het gaat om vooral ITV zenders en Eden HD.
KlmYYZ Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Geplaatst: 14 maart 2011 Ja met SD geen probleem, ook de ITV zenders en Eden zender in SD heb ik nergens last van.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Dan denk ik toch dat je nog iets te doen hebt met de afstelling van je schotel/LNB.
Jean-Claude Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 ITV HD en Eden HD ? je hebt toch wel een HD abonnement lopen bij sky ? Een SD-abonnement geeft géén toegang tot die HD zenders (itv1 hd uitgezonderd). DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
theparasol Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Krijg je van dat WAN cardsharing. De ITV HD is gecodeerd en dient binnen circa 500 ms een new controlword te hebben. Als die te laat binnenkomt krijg je blokvorming en blijft beeld haken. ITV SD heb je dat niet omdat die FTA zijn.
KlmYYZ Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 Idd als ik de kaart eruit haal heb ik alleen doorgifte van ITV1,alle andere HD zenders vallen weg.
Jean-Claude Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 dus via kaart mét abbo. dan moet je toch eens naar de fijnafstelling van je installatie gaan kijken, blokvorming wil bijna altijd zeggen te weinig signaal, dus de schotel niet optimaal afgesteld of verlies in de aansluitingen. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
KlmYYZ Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 Heb nu ook op ITV2(SD) BBC HD en ITV1 HD hetzelfde probleem,donderdag as komt het bedrijf waar ik mijn DM 8000 gekocht heb kijken of mijn schotel goed is afgesteld. We wachten af!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen