Gast Thuur Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Mijn oude @sat 4 4 vaste LNB's op de schotel heeft naar 10 jaar het begeven. Een leverancier heeft mij een aanbieding gedaan met nieuwe schotel, rotor motor (Moteck SG-2100) en geeft de keuze uit 2 receivers Rebox RE-4000 HD PVR of Topfield 7700 HSCI Ik heb twee vragen: - Zijn dit inderdaad de "juiste" recievers in dit prijssegment - is Rotor beter dan vast LNB's Mocht ik niet juist gepost hebben, mijn excuses....
aaannk Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Origineel bericht van: Thuur Mijn oude @sat 4 4 vaste LNB's op de schotel heeft naar 10 jaar het begeven. Een leverancier heeft mij een aanbieding gedaan met nieuwe schotel, rotor motor (Moteck SG-2100) en geeft de keuze uit 2 receivers Rebox RE-4000 HD PVR of Topfield 7700 HSCI Ik heb twee vragen: - Zijn dit inderdaad de "juiste" recievers in dit prijssegment - is Rotor beter dan vast LNB's Wat betreft de receivers daar kan ik zinnig antwoord op geven, waarschijnlijk anderen die deze receiver in hun bezit hebben. Vraag aan de leverancier (of ga het zelf proberen) om een vaste multifeed- opstelling in combinatie met draaibare opstelling. Met alleen een draaibare installatie, kun je maar op een satelliet tegelijk kijken, of indien mogelijk apart een vaste multifeedopstelling en een draaibare schotel.
satencom Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Als jij denkt het met 4 sats te kunnen doen zou je ook voor een vaste op stelling kunnen kiezen dan moet hier even kijken klik Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Thuur Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Origineel bericht van: satencom Als jij denkt het met 4 sats te kunnen doen zou je ook voor een vaste op stelling kunnen kiezen dan moet hier even kijken klik Dank voor de link, dit was (eigenlijk is) nu mijn opstelling alleen heb ik er 1 staan op sirius....
Gast bobelen Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 en een tip koop een vu duo of dreambox 500 hd\of 800 hd se in iedergeval advies een linux ontvanger
Tonskidutch Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Origineel bericht van: Thuur Rebox RE-4000 HD PVR of Topfield 7700 HSCI Ik heb twee vragen: - Zijn dit inderdaad de "juiste" recievers in dit prijssegment - is Rotor beter dan vast LNB's Mocht ik niet juist gepost hebben, mijn excuses.... het prijssegment is wel met degene die jezelf suggereert redelijk ruim. dan is de ruimte misschien aanwezig voor andere alternatieven. je bent echter niet de eerste die dit als satelliet gebruiker aankaart en een zulk advies vraagt leesvoer genoeg dus als ik echter al gevraagd wordt advies te geven neem een vu+ solo wil je tegelijkertijd opnemen en wat anders kijken dan de VU+ DUO of de clarke tech et9000 (iets nieuwer) en als je helemaal niets met enigma2 en/of zelf configureren zoekt, zogenaamd probleemloos tv kijkene neem je de canalDIGITAAL gecertificeerde philips True North Rebekka Bakken
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Origineel bericht van: Thuur - is Rotor beter dan vast LNB's Twee antwoorden: 1. Ja, je kunt naar alle satellieten kijken die voor jou vanuit jouw positie zichtbaar zijn. Erg uitgebreid dus. 2. Nee, de zap-snelheid van satelliet tot satelliet gaat je vervelen (zappen van bv BBC naar SBS6 duurt zomaar een seconde of 5-6). Een rotor geeft je minder vrijheid als je op meerdere plaatsen in je huis wilt genieten van satelliet tv. Dat zijn in het heel kort de verschillen. Naar mijn mening kun je beter voor een vaste opstelling gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen