Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ondervind al sinds aanschaf audio sync (lip sync) problemen op mijn VU+ Duo. Dit was voornamelijk zo op Ned 1,2 en 3. Audio delay voor deze kanalen gezet op -150ms, daarmee was dit aandig ok. Maar verschilde nog weleens per programma/zender. Soms was -200ms beter, soms -130ms. Raar maar waar.

Maar sinds ik gister een online update gedaan heb (draai OpenPLi 2.0), is het weer helemaal in de war. Zag ook, tijdens het updaten, AudioSync voorbij komen. Blijkbaar is hierin weer iets veranderd. Ned 1,2 en 3 doen het nu redelijk goed zonder delay, maar op vele andere kanelen is de audio sync nu juist mis!

Is dit echt zo moeilijk dit goed te krijgen? Hebben meer mensen hier last van? Ook gebruikers van andere images, VTI en/of VIX?

Zou graag zien dat dit opgelost wordt. Bij vrienden met een DM800 zie ik dit niet terug.

Geplaatst:

Ik heb zelf ook een Vu+duo ik heb er helemaal geen last van heb hem aangesloten op een Pioneer

VSX - LX50 Versterker ( optisch aangesloten ) werkt perfect op alle kanalen, heb nu open pli 2.0 erop maar had er met de 1.0 ook geen problemen mee

Geplaatst:

audio sync /lip sync heeft ook wel wat met je installatie te maken >tv

ik heb er absoluut geen last van want audio gaat via optisch uit naar de denon av-receivert

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:
Origineel bericht van: DBdrug
Is dit echt zo moeilijk dit goed te krijgen? Hebben meer mensen hier last van? Ook gebruikers van andere images, VTI en/of VIX?

Zou graag zien dat dit opgelost wordt. Bij vrienden met een DM800 zie ik dit niet terug.

@Tonski: het verschilt niet heel erg van TV tot TV, ook de kwaliteit van de HDMI kabels niet, zelfs via scart kan er nog een lipsync optreden.

@DBdrug:

In mijn optiek heeft dit niet met de ontvanger te maken, maar hoofdzakelijk met de gebruikte techniek bij canal digitaal.
Ik heb bij het verlengen van mijn contract een Philips ontvangertje (HD) voor boven erbij gekocht (20 euro bijlappen). Ook deze heeft weleens last van lipsync, dit terwijl deze op een totaal andere tv is aangesloten. Er zit zelfs een optie in het menu om dit recht te trekken.

Bij de VU+ geeft PLI 1 en de officiële VU+ firmware het minste kans op lipsync (althans in mijn beleving)

Ik ben het met je eens dat HD en lipsync soms nog wel eens verre van perfect is.
Vreemd dat lipsync nagenoeg nooit voorkomt bij Duitse zenders (mits er geen nasynchronisatie is natuurlijk :D)

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Geplaatst:

Hier ook nog vaak op de Nederlandse publieke zenders (HD)verder nagenoeg geen problemen.

Geluid via de TV middels HDMI

VU+ duo + Triplesat + FamilieHD

Image, telkens weer wat anders..

Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0

Skin : Army Gradient HD

Geplaatst:
Origineel bericht van: satmarc

@DBdrug:

In mijn optiek heeft dit niet met de ontvanger te maken, maar hoofdzakelijk met de gebruikte techniek bij canal digitaal.
Ik heb bij het verlengen van mijn contract een Philips ontvangertje (HD) voor boven erbij gekocht (20 euro bijlappen). Ook deze heeft weleens last van lipsync, dit terwijl deze op een totaal andere tv is aangesloten. Er zit zelfs een optie in het menu om dit recht te trekken.

Bij de VU+ geeft PLI 1 en de officiële VU+ firmware het minste kans op lipsync (althans in mijn beleving)

Ik ben het met je eens dat HD en lipsync soms nog wel eens verre van perfect is.
Vreemd dat lipsync nagenoeg nooit voorkomt bij Duitse zenders (mits er geen nasynchronisatie is natuurlijk :D)

Je schrijft dat het niet zozeer met de ontvanger heeft te maken, maar een vriend met DM800 en een identieke tv heeft er geen last van en draait dezelfde versie van PLi..!
We gebruiken beide het geluid van de tv via de HDMI.

Dit doet toch vermoeden dat het iets met de VU+, in de drivers hiervoor waarschijnlijk en/of de AudioSync tool. Want sinds gister is het dus weer veranderd, terwijl de box toch hetzelfde is gebleven en ik neem aan dat er ook niet toevallig gister iets is gewijzigd bij CanalDigitaal.
Geplaatst:

Mijn Vu heeft hier ook last van maar ook op de 3 openboxen.

Met name de kanalen Ned 1, 2 en 3 in HD.

Vu ingesteld op minus 135ms en het probleem is weg echter blijven de instellingen niet altijd bewaard. Soms na een update dien ik het weer vast te leggen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Heb hier ook last van op de HD zenders van TVV en Canal Digital vooral .. 130-135ms is meestal weer in sync .

Op de gewone Sd kanalen is het wel goed , ook op tv de lipsync aan of uit gezet maakt geen verschil ( Toshiba 42 inch lcd )

Dreambox 7020S met OpenPli - 300GB Maxtor HD aangesloten op Technisat Multytenne

VU+DUO OpenPli 2.0 - Triax TDS78 met Multi Block ASTRA 123/Hotbird en Quad lnb's op een Johansson Switch

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen