Boerenjong Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Hallo. Mijn netwerkverbinding tussen router en dreambox valt af en toe spontaan uit. Start ik de Dreambox weer op, dan herstelt de verbinding. Wat kan de oorzaak zijn?? Grtz
GHP Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Het kan verschillende oorzaken hebben... - Valt de netwerkverbinding van andere apparaten ook uit? - Wanneer gebeurt het? Als je bijvoorbeeld een uur aan het kijken bent of vrijwel direct? - Als je je Dreambox constant pingt heb je ook dan ook time-outs? - Heb je al een andere image gebruikt op je Dreambox? - Sinds wanneer is het probleem opgetreden? - Heb je al een andere netwerkkabel gebruikt? - Heb je al een andere poort op de router geprobeerd? - Gebruik je DHCP of een vast IP adres? Ik kan wel even doorgaan op deze manier DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4 WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2
Boerenjong Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Geplaatst: 14 maart 2011 Bedankt voor het antwoord Eerst is het poosje wel goed. Maar na een uur valt die weg. Heb paar images gebruikt maar probleem blijft. Heb vast ip adres. Gebruik ook zelfde kabel vr gr
Gast Mimisiku Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Misschien overbodig, maarre gebruik geen 1Gb verbinding. De Dreambox werkt met 100Mb.. De downrateconversie tussen 1Gb en 100Mb slipt héél makkelijk dicht.. Packet loss doet de dreambox dan uiteindelijk denken dat de verbindig er niet meer is... Een reboot herstelt dit dan weer... tijdelijk...
Dreamer AB Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Origineel bericht van: Mimisiku Misschien overbodig, maarre gebruik geen 1Gb verbinding. De Dreambox werkt met 100Mb.. De downrateconversie tussen 1Gb en 100Mb slipt héél makkelijk dicht.. Packet loss doet de dreambox dan uiteindelijk denken dat de verbindig er niet meer is... Een reboot herstelt dit dan weer... tijdelijk... Downrateconversie? Sorry, maar ik heb zelden zulke onzin gehoord. Een verbinding wordt middens autonegotiation ingesteld op bijvoorbeeld 10, 100 of 1000 Mbit al dan niet full-duplex. Als er al wat dicht slipt dan is dan vaak de NAT table van een router of zelden de MAC table van een switch. Het is ook niet onmogelijk dat de dreambox, hardware of software zelf de oorzaak is. Kwestie van trial and error DM 500+ DM 800 HD PVR DM 7000-S (voorheen) Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB
Gast MiLo Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Bij mij was het ooit de router (Linksys) waarvan een paar condensatoren aan het afsterven waren. Hierdoor werkte de ingebouwde switch niet goed meer. Gaf soortgelijke symptomen, uitvallende verbinding op sommige apparaten, waardoor ik geneigd was te denken dat het aan het apparaat lag. Heeft maanden geduurd (netwerkkaartjes door realtekjes vervangen hielp een tijdje) tot het probleem erg genoeg werd en ik ontdekte wie de echte dader was.
Gast MiLo Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Origineel bericht van: Mimisiku ... De downrateconversie tussen 1Gb en 100Mb slipt héél makkelijk dicht.. Packet loss... Dat zou de andere kant uit werken, een 1Gb verbinding moet worden geknepen naar de 100Mb toe, andersom is er natuurlijk genoeg bandbreedte voorhanden. Dit leidt *nooit* tot packet loss, de switch zet desnoods een carrier op de datalijnen om de inkomende datastroom tot staan te brengen als de uitgaande lijnen "dicht slibben".
Boerenjong Geplaatst: 16 maart 2011 Auteur Geplaatst: 16 maart 2011 Het probleem van het uitvallen van de netwerkverbinding blijft zich voordoen. Dit gebeurt na ongeveer een uur a anderhalfuur na het opnieuw opstarten van de dreambox. Ik heb een vast ip adres. Heb ik de DB opgestart dan werkt ie perfect. De router heb ik ok al eens een hard reset gegeven, maar geen resultaat. Ik lees oook wat over dichtslibben of zo. De PC verbinding met de router blijft prima en ook met een andere laptop en spelpc geen problemen. Grtz
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Ik had gisteren een soortgelijke situatie, met dat gegeven dat ik enorme hoeveelheden data naar mijn 7025+ gesleept had. Een reset heeft alles weer verholpen. In normale doen heb ik dit probleem nooit, dus ik zie het hier als incident. Heb jij veel dataverkeer van/naar je dreambox?
dagg Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Origineel bericht van: Boerenjong Bedankt voor het antwoord Heb vast ip adres. Gebruik ook zelfde kabel Je weet zeker dat dat ipadres al niet per ongeluk door een ander apparaat in gebruik is? Had dat laatst ook, was me tv vergeten... met ook onderbreking alstie aan ging (dan pas gebruikte hij dat). .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
michel130 Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Hallo, Doe jij iets sharen ? Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4
Boerenjong Geplaatst: 16 maart 2011 Auteur Geplaatst: 16 maart 2011 Nee daar hek geen verstand van. Denk dat ik alles opnieuw moet installeren
wtaas Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 wat je nog kunt doen is het kanaal wijzigen van bv 6 naar 11, dit heeft bij mij indertijd geholpen. storing door een router van een buurman en of een dect-telefoon. Proberen kost niets. Wim. I had a decision to make, so i decided not to decide! De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN
Boerenjong Geplaatst: 17 maart 2011 Auteur Geplaatst: 17 maart 2011 Hallo Dank je wel voor alle antwoorden. Heb nu aangesloten op een andere uitgang van de router en die een hard reset gegeven. Het loopt nu goed Iedereen bedankt
chablis Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Origineel bericht van: wtaas wat je nog kunt doen is het kanaal wijzigen van bv 6 naar 11, dit heeft bij mij indertijd geholpen. storing door een router van een buurman en of een dect-telefoon. Proberen kost niets. Wim. We hebben het toch over een UTP verbinding, dan hebben kanalen er toch niets mee te maken? DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen