Ga naar inhoud

Nilesat in Tilburg met een 110CM en een goede LNB...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Ik twijfel eigenlijk tussen NSS7 en Badr/Arabsat 26.

Badr heeft veel HD zenders, terwijl Nilesat meer zenders heeft.

Nu heeft mijn buurman een 110cm; ik wil deze uitrusten met een Inverto 0.2 SIlverTech uitrusten: Zal hij dan meer zenders ontvangen? We wonen in Tilburg. Of wordt het tóch een Ultra Black LNB te halen?

laugh

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Geplaatst:
Origineel bericht van: SalimRMAF

Of wordt het tóch een Ultra Black LNB te halen?

laugh

Was MTI niet de beste lnb voor dit soort satellieten?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: SalimRMAF
Hoi!

Ik twijfel eigenlijk tussen NSS7 en Badr/Arabsat 26.

Badr heeft veel HD zenders, terwijl Nilesat meer zenders heeft.
Nu heeft mijn buurman een 110cm; ik wil deze uitrusten met een Inverto 0.2 SIlverTech uitrusten: Zal hij dan meer zenders ontvangen? We wonen in Tilburg. Of wordt het tóch een Ultra Black LNB te halen?

laugh
Welke zenders ontvangt je buurman nu dan?

Houdt er rekening mee dat beide satellieten lastig te ontvangen zijn. 110cm is wel echt het minimum en niet alle satellieten en beams zijn te ontvangen. Elke signaalverbetering, dus ook een ruisarme LNB zorgt er wel voor dat je een beter signaal hebt voor bijv. wat slecht weer-reserve.

Maar wat betreft keuze tussen Nilesat of Badr, plaats gewoon een tweede schotel en ontvang beide.

Overigens, met NSS 7 bedoel je waarschijnlijk Nilesat? Aangezien NSS 7 ook een satelliet is op 22W.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Oooww haha Ja, Nilesat 7 bedoelde ik!

Hij ontvangt nu de "makkelijk" te ontvangen zenders. Hij heeft nu een noname "0.2 db" LNB, zo zegt de LNB zelf. XD Het beeld valt wel weg bij een beetje wind en regen...

Gast willem100
Geplaatst:

voor nilesat (7west)moet je eigenlijk een schotel hebben van 1.5 meter

Geplaatst:

nee hoor 100 cm triax krijg je al wel zenders binnen. En met een 120 cm heb je bepaalde horizontale er ook bij.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:
Origineel bericht van: willem100
bepaalde, dat is niet alle he.

Ik woon een paar 10km zuidelijker en dan lukt het om op elk moment van de dag alle transponders van Nilesat 101 te ontvangen op een 1,2m met een Inverto Black Ultra. Het is wel zo dat er vooral 's ochtends weinig reserve zit op de zwakste horizontale transponders.
Geplaatst:
Origineel bericht van: alleyoop
Origineel bericht van: willem100
bepaalde, dat is niet alle he.

Ik woon een paar 10km zuidelijker en dan lukt het om op elk moment van de dag alle transponders van Nilesat 101 te ontvangen op een 1,2m met een Inverto Black Ultra. Het is wel zo dat er vooral 's ochtends weinig reserve zit op de zwakste horizontale transponders.

Zou dit denk je ook in de provincie Zeeland in Middelburg moeten lukken met zo'n formaat schotel?
Geplaatst:
Origineel bericht van: Rog
Zou dit denk je ook in de provincie Zeeland in Middelburg moeten lukken met zo'n formaat schotel?

Middelburg is in vogelvlucht minder dan 70km van hier dus het zou me verwonderen dat dit niet zou lukken...
  • 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: nylez
Welke schotel gebruik je? En gebruik je er ook een motor bij?

In de veronderstelling dat de vraag voor mij bedoeld is: een Laminas 1,20m op SG-2100 motor en met Inverto Black Ultra.
Geplaatst:

Vreemd dat de tpicstarter niet meer reageert.

Jammer dat hij ook geen reactie geeft op mijn lnb-suggestie. frownconfused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Hihihi hier ben ik!

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iets van MTI gehoord haha.

Geeft ie een beter signaal dan de BlackUltra?

Geplaatst:

MTI LNB's al tijden niet meer te koop gezien. Hen ze lan gebruikt. De huidige nonames voldoen ook goed. Treshold van de receiver is veel belangrijker. Er zit ook verschil in scrambled of FTA. 80 cm heeft hier al voldaan met 0,8 Db Grundig lang geleden.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen