Ga naar inhoud

Nilesat in Tilburg met een 110CM en een goede LNB...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: rudolfdebeer
MTI LNB's al tijden niet meer te koop gezien

Zijn nog gewoon in diverse varianten te koop hoor.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

• 1 maand later...

Geplaatst:

Ik dacht dat je Nilesat helemaal niet kon ontvangen in Nederland. Ik heb thuis nu een 1 meter 10 schotel van Triax en woon in Utrecht. Zijn er leden die ook rondom Utrecht wonen en dmv een 1,10 schotel ontvangst hebben?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mr_Virtual
Ik dacht dat je Nilesat helemaal niet kon ontvangen in Nederland. Ik heb thuis nu een 1 meter 10 schotel van Triax en woon in Utrecht. Zijn er leden die ook rondom Utrecht wonen en dmv een 1,10 schotel ontvangst hebben?

Dat moet makkie kunnen, zit 150 km noordelijker dan jij en pakte Nilesat zelfs met een 80 cm Saba schotel met MTI lnb....ook beeld met een Visiosat 100 met Invacom 031.....kwestie van uiterst correct afstellen

Groetjes............
Geplaatst:
Origineel bericht van: Terradon
Origineel bericht van: Mr_Virtual

Dat moet makkie kunnen, zit 150 km noordelijker dan jij en pakte Nilesat zelfs met een 80 cm Saba schotel met MTI lnb....ook beeld met een Visiosat 100 met Invacom 031.....kwestie van uiterst correct afstellen

Groetjes............

Dan gaan we straks lekker stoeien met de schotel. :-P
Ik heb een hele zenderlijst via Kingosat geimporteerd in mijn Dreambox. Iemand enig idee welke zender (frequentie) het sterkste is voor het afstellen?
Geplaatst:

De MTI High Line Pro Single LNB niet meer te koop?

Toets deze tekst maar eens in op Google, en je vindt minstens 10 satellietshops die ze voor ongeveer 29 euro verkopen:

MTI's High Gain Low noise White is een professionele LNB speciaal ontwikkeld voor ontvangst van zwakke satellieten of voor kleine schotels. Geschikt voor zowel SD als HDTV ontvangst. Dé beste LNBs op de markt, er zijn geen betere.

Geplaatst:

Ik heb het zondag geprobeerd en kreeg al meteen signaal. Ik pak ongeveer 100 zenders, terwijl het er op de nilesat toch veel meer zijn.

Van de zenders die interessant zijn, krijg ik helaas geen signaal. Zoals al Jazeera Sport HD.

Kan iemand even opsommen wat voor leuke zenders die pakt, zodat ik dit kan vergelijken of het nu aan mijn schotel ligt van 1,10, want ben van plan om een 1,20 te gaan halen in dat geval.

• Like 1
Geplaatst:

Hoi,

Leuk dat je in ieder geval signaal hebt......maar ga er maar vanuit dat je minimaal een kwalitatief goede 1.20 meter schotel nodig bent om ook de horizontale transponders mee te pakken, als je die nu ook pakt zijn het waarschijnlijk de horizontale transponders van Atlantic Bird...

Kijk hier maar eens,

http://www.lyngsat.com/nile.html

Groetjes.............

Ps, verwacht echter maar niet dat je van de nieuwe 201 erg veel zal krijgen te zien, die heeft namelijk door nieuw technieken een veel strakkere footprint........

• 7 maanden later...
Geplaatst:

Heeft iemand ervaring in Almere of misschien zelfs Noordelijker.

Ik ga morgen een merkenloze 1,30 meter schotel kopen, met juist de bedoeling om Nilesat te ontvangen zowel horizontaal als verticaal. Ik heb al een ultra Black LNB gekocht, maar als een MTI High Line Pro Single LNB beter is, laat hem graag weten?

Omtrent een betere en een sterke ontvangst: als je meer adviezen hebt, laat het me weten.

Geplaatst:

Ik denk dat het niet gaat lukken je hebt minstens een schotel nodig van 1,80 mtr. wil je een beetje ontvangst hebben van de Horizontale zenders. Tenminste dat is in Noord Limburg zo.

Geplaatst:

Enkele weken geleden zijn er op 7 graden west veranderingen geweest. Ofwel oudere satelliet door nieuwe vervangen.

De verticale frequenties kwamen in NL al redelijk goed binnen, maar naar het schijnt nu ook de horizontale.

De schotel van 130 cm. zou groot genoeg moeten zijn, zeker samen met de Ultra Black LNB van Inverto.

Die worden geroemd voor opvangen van zwakke signalen.Ik heb daar ervaring mee, maar dan, vanwege de plaats waar ik woon, met Astra 2 op 28.5 oost.

Bepaalde zenders kon ik niet ontvangen en met de Black Ultra wel.

Of het hier ergens op het forum is, of een ander, ik heb gelezen dat zelfs in noord NL mensen de "Nilesat" ontvangen met een schotel van 1 meter en in Almere is de 130 cm. alleen maar een voordeel. Heb je grotere regenreserve.

• Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

bedankt voor je antwoord Emekli.

Ik ga dan inderdaad die 1,30 meter schotel kopen vandaag. Met een Ultra Black Inverto LNB en aan motor ga ik ad gang. Doel is en blijft: Nilesat.

:cool:

wat ik niet helemaal kan begrepen, is dat er geen nieuwe technieken zijn, die ervoor zorgen dat we met een kleine schotel meer kunnen ontvangen. Betere LNB's, or groter of iets dergelijks. Ik las een keer een artikel over iets van glasvezel techniek in een schotel. Maar weet niet exact of die techniek ook voor consumenten beschikbaar is/zal zijn.

Geplaatst:

uiteindelijk die 1,30 meter schotel niet gekocht, hij is GROOT. Het probleem is het volgende: Ik heb dus een Moteck SG-2100A Disqec 1.2 motor en die wil ik dus op die 1,30 meter schotel zitten, dan kan ik Badr (Arabsat), Astra 1,2 (of 3) en Nilesat ontvangen. Maar omdat de schotel van een behoorlijke formaat is, was ik bang dat de schotel niet genoeg ruimte heeft om te bewegen van (ad hand vd motor) van 26 east (arabsat) naar 7 west (Nilesat).

Is dit een probleem?

Of is de beste mogelijkheid, een 4 koppen (Badr, Astra 1, 2 en Nilesat) de beste mogelijkheid?

Geplaatst:

nilsat of atlanticbir 7 kan gewoon met triax 1,10 of gibertini 100 ontvangen met inverto ultra black single lnb,meer dan 600 zenders.als het regent,veel zenders kan niet ontvangen..en tusen 12,00 uur en 18,00 uur is de singal minder dan andere tijd

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen