Ga naar inhoud


Samsung LED TV's met een Sat tuner: Meer dan 4 LNB's mogelijk?


Aanbevolen berichten

HiephiepHoi!

 

Momenteel heb ik 4 LNB's, met 1 DIsecq splitter. Ik wil echter misschien 2 nieuwe satellietposities erbij doen, waardoor ik dus 6 LNBs heb. Ik vraag me af of de TV's met geintegreerde Satelliet tuner in staat zijn om meer dan 6 LNB's te accepteren, bijvoorbeeld via LNB 1 > LNB A, etc etc.

 

Het gat dan bijvoorbeeld om de C7700 of de C6700 en de nieuwere D6000+

 

Gr cool

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Meestal hebben TV's met ingebouwde satelliet tuners diseqc 1.0 en 1.2.

Er zijn van Satcon Diseqc schakelaars, die je met 1.2 als rotor kunt aansturen, en daardoor 8 of 10 sat. posities nkunt aansturen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het juiste antwoord is hierboven gegeven,maar mischien toch even vermelden,dat de overweging van een motor ook een idee is.Ik heb hier de 40 ich led 3d tv(c8700) en die werkt perfect met een rotor. via usals.

draait ook verassend snel.

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar gaat het nou lukken? Met 2x4 Disec Switches? Kabel van TV naar 1 Diseq Switch met 3 LNB's en 1 kabel naar de andere switch. Op die switch zitten dan nog eens 3 LNB's.

 

smile

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Maar gaat het nou lukken? Met 2x4 Disec Switches? Kabel van TV naar 1 Diseq Switch met 3 LNB's en 1 kabel naar de andere switch. Op die switch zitten dan nog eens 3 LNB's.

smile


Als je TV Diseqc 1.1 (of 2.1) ondersteunt kan het werken. Je hebt dan twee 4-voudige Diseqc 1.0 switches nodig (van het type dat je al hebt), en één 2-voudige (of 4-voudige) Diseqc 1.1 switch. Die komt dan tussen de TV en de beide andere switches.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF
Ik heb een foto gemaaktvan de C6700 serie:

Je ziet dat ie Disecq 1,2,3,4 en A en B heeft.

naamlooshf.jpg


Dit schema gaat nooit werken. Je kunt geen Diseqc 1.0 switches achter elkaar plaatsen. Ga maar na, als je poort 1 van switch 2 wilt gebruiken, dan zou je eerst een opdracht moeten geven om poort 4 van switch 1 in te schakelen, en dan een opdracht om poort 1 van switch 2 in te schakelen. Echter die laatste opdracht wordt al afgevangen door switch 1, dus poort 1 van switch 1 wordt ingeschakeld. Dit nog helemaal afgezien van het feit dat je dit niet kunt instellen op de TV.

Ik kan uit de gebruiksaanwijzing weinig opmaken, maar het ziet er naar uit dat de TV geen Diseqc 1.1 ondersteunt. Je kunt dan alleen nog maar zo'n Diseqc 1.2 switch zoals eerder omschreven gebruiken. Die doet alsof hij een rotor is.

Het is toch altijd weer fijn om te kunnen constateren hoe de industrie goede normen negeert en allerlei frutsel oplossingen bedenkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Op de tekening zou switch 1 inderdaad een uncommitted switch moeten zijn. De foto van het menu doet mij vermoeden dat de max 4 LNB's is... Jammer maar helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tonskidutch, Wel Abraham zien vandaag, maar niet weten of een Samsung Diseqc 1.2 heeft? :D

 

Gefeliciteerd, en welkom bij de club van 50+!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Instellingen Positioner: hiermee configureert u de

antennepositioner.

Positioner (Aan / Uit): hiermee schakelt u de besturing

van de positioner in- of uit.

Type positioner (USALS / DiSEqC 1.2): hiermee stelt u

het type positioner in; DiSEqC 1.2 of USALS (Universal

Satellite Automatic Location System).

–– Lengte: hiermee stelt u de lengte van mijn

 

Uit de gebruiks aanwijzing.

 

In principe kan je dus 10 LNB's aansluiten met een Satcon 10-1 Diseqc 1.2 switch.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, thanks 4 the info.

 

Het gaat dus WEL lukken, alleen niet op de manier die ik bedoelde. Geen probleem:

 

Gaat deze switch dan wel werken? EMP diseqc 8/1 . Disecq 1.2. Dan moet ik wel mijn 4/1 Maximum switch weggooien.

 

smile

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij bestelling opgeven in welke mode hij moet staan.

 

Anders moet je er een programmer bij kopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...