Ga naar inhoud


Afstellen astra 1 en 3, zal het me nog kunnen lukken?


Gast lientje.

Aanbevolen berichten

Gast lientje.

Door mijn akelige karaktertrekje ( ik stop nooit voor iets klaar is of is gelukt) ben ik heel de dag ( ja echt) heen en weer wezen lopen tussen schotel buiten en woonkamer om de astra 1 en 3 tegelijk te kunnen ontvangen, ik heb nog net niet buiten lopen vloeken haha. Had ik de astra 1 goed te pakken, dan kreeg ik alleen maar dat gedeelte te pakken van de astra 3 met de Duitse zenders. Had ik een goede ontvangst op de hele astra 3 ( waarbij ik echt maar een paar mm hoefde te schuiven, dan was de hele astra 1 weer om zeep. Wat doe ik fout? Ik heb astra 1 op diseq AA en astra 3 AB op AB. Andersom heb ik ook geprobeerd, ook zonder succes. Ik heb 2 losse lnb's, 1 lnb heb ik in het verleden gebruikt om hotbird te ontvangen, maar die was de laatste tijd ook niet meer goed afgesteld. Wie geeft me de laatste tip om het zelf te proberen voor ik er iemand bij moet halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat van schotel heb je hoe groot is hij ,wat van type lnb's gebruik je

En wat van lnb steun gebruik je

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lientje.

Oh jee, al sla je me dood, ik zal het morgen eens bij daglicht aanschouwen om je hier antwoord op te geven. Ik dacht eigenlijk dat dit niet belangrijk zou zijn omdat ik wel een gedeelte van de astra 3 samen met de astra 1 kan ontvangen. Blijkbaar dus verkeerd gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik heb zo het vermoeden dat je aan de schotel zit te draaien, dat moet je juist niet doen. Je kunt de LNB(s) ook bij-/verstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik wordt helemaal leip om die schotel af te stellen heb een nieuwe duo LNB en een 45 cm vierkantige schotel en ook voor mij is het onmogelijk om deze zo af te stellen dat ik beide kan zien, het is of astra 1 of 3 heb de handleiding gevolgd om de lnb iets te draaien maar het werkt niet, heb vrij uitzicht naar het zuiden.iemand een idee? of ligt het aan de schotel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: volvo2003
Onieuwe duo LNB en een 45 cm vierkantige schotel of ligt het aan de schotel?


Ja, die combinatie gaat niet. Je schotel is simpelweg te klein voor die LNB. Je hebt een Triax 64 cm nodig.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...