Remond Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Na installatie van mijn schotel kwam ik tot mijn grote onsteltenis er achter dat het zicht tot de A1 en A3 wordt belemmerd door een conifeerboom van de overburen. Gelukkig wordt deze over enige maanden gekapt. Dus de overstap van kabel naar satelliet-TV moet nog even op zich wachten. Nu ik toch al de schotel heb gemonteerd wil ik toch wat ervaring op doen met mijn AZ-box. Ik heb vrij zicht op alle satellieten tussen de 40 en 70 gr. vraag: kan met de multytenne twin bv. Turkisat 42 ontvangen worden, of is dit niet mogelijk i.v.m. voor ingestelde LNBskwew. Graag een reactie. Remond. AZbox Premium HD+ met 2xDVB-S; Multytenne Twin LNB AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78
satencom Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Ik denk dat je een verkeerde keus hebt gemaakt , je had beter een WaveFrontier T 90 kunnen kopen ,dit lukt met de Multytenne niet Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Remond Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 Hendrik, Bedankt voor je reactie. Jammer. Gelukkig heb ik hem niet voor dit doel aangeschaft, dus de keus is verder wel ok. Tot de boom weg is, zal ik me dan maar tot de theorie beperken via o.a. dit forum. Nog even voor mijn beleving (ik ben maar een leek), kan het niet om reden zoals ik die heb omschreven (vooraf ingestelde LNB)? AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78
youriy Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 waarom probeer je het niet gewoon. op het canaldigitaalforum staat uitleg van een deskundige op het gebied van de multytenne. kijk daar eerst 'ns. Ik zou geen reden weten waarom het niet zou kunnen. groet, clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
satencom Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Met een Multytenne kan je 4 satellieten ontvangen ,en dat zijn de , astra 19,2/ 23,5 /28,5 en de hotbird ,zou je hem uitriten op de Turkisat 42 dan kun je de andere satellieten alle maal niet meer te ontvangen Je zou er ook nog een schotel bij kunnen zetten voor Turkisat 42 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
youriy Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 je leest de vraag niet goed. deze is of er met de multytenne satellieten zijn te ontvangen die tussen 40 en 70 graden oost zitten. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Remond Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 Nog even ter verduidelijking. Het is niet de bedoeling dat ik in de periode tot dat de boom gekapt is meerdere satellieten tegelijk wil ontvangen. Ik wil de schotel -om het even welke satelliet- tijdelijk op 1 satelliet tussen de 40 en 70 oost richten om zo toch wat ervaring op te kunnen doen met mijn AZ-box. Ik wil dus tijdelijk maar 1 LNB gebruiken. AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78
Eduard07 Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Origineel bericht van: azbox premium HD vraag: kan met de multytenne twin bv. Turkisat 42 ontvangen worden, of is dit niet mogelijk i.v.m. voor ingestelde LNBskwew. Graag een reactie. AZbox Premium HD+ met 2xDVB-S; Multytenne Twin LNB Als je 1 lnb voor de Turksat wilt gebruiken, dat draai en kantel je de schotel toch zover in oostelijke richting totdat je op de lnb-2 positie (Astra 3) Turksat ontvangt? Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Je hebt zelfs kans dat je op de lnb voor de Hotbird (lnb-4) dan Hellas Sat pakt! Leuk experiment op een zonnige dag! In wezen zou je met een campingschotel toch ook hetzelfde kunstje kunnen uithalen? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 15 maart 2011 Moderator Geplaatst: 15 maart 2011 Je kan de antenne natuurlijk als single antenne gebruiken. Wanneer je de antenne met een LNB positie uitricht op een satelliet en je eventueel de antenne een beetje scheef zet voor de skew zal dat gewoon gaan werken. Het is echter wel slechts een 40 cm schotel, hetgeen betekent, dat satellieten, die niet bedooeld zijn voor ons ontvangst gebied waarschijnlijk te zwak zullen zijn. Maar met mooi weer is het een leuk experiment. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Remond Geplaatst: 19 maart 2011 Auteur Geplaatst: 19 maart 2011 Vandaag was het inderdaad mooi weer om wat te experimenteren. Het is zowaar gelukt om de Turkisat 42 te ontvangen(44 zenders). Ik ken weliswaar geen turks, maar ik heb in ieder geval iets om wat ervaring mee op te doen met de box. De zenders die ik ontvang komen goed door. Wat ik niet snap is dat als ik kijk bij de antenne instellingen de sterkte slechts 67% is, en de kwaliteit 0%. (Verdere instellingen zijn: Satellietnaam 42.0E Turksat2A,3a; LNB frequentie: Universal; DiSEqC: 1.0 LNB1; 22 NzTone: Off; 0V/12V schakelaar: 0V; LNB spaning On; TP frequentie: 10960MHz; positie instelling: Off; Netwerk zoeken: normaal). AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78
Eduard07 Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 En pak je HellasSat ook op de andere positie? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast Paullo Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Citaat: Wat ik niet snap is dat als ik kijk bij de antenne instellingen de sterkte slechts 67% is, en de kwaliteit 0%. Misschien omdat de transponder die daar geselecteerd staat niet voorkomt op de Turksat of niet ontvangen kan worden. Greets
Remond Geplaatst: 21 maart 2011 Auteur Geplaatst: 21 maart 2011 Hoi Eduard7, Met de LNB2 kreeg ik de turksat42 niet gevonden (is ook lastig zoeken daar deze in de vaste behuizing een hoek maak van 6gr met t.o.v. de LNB1). Nu staat de LNB1 erop gericht (deze staat ook netjes haaks t.o.v. de schotel, wat het richten iets makkelijker maakt. De SKEWcompensatie heb ik maar achterwege gelaten daar de schotelophanging netjes verticaal is bevestigd op de muurbeugel. Hierin zitten geen slobgaten o.i.d. waardoor de schotel niet scheef gezet kan worden. AZbox premium HD+ (2xDVB-s); Philips DSR8121; triple LBN quard; triax 78
Eduard07 Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Remond, het verschil tussen Turksat en HellasSat is 3 graden. Het verschil tussen Astra 1 en 3 is 4 graden. Vandaar mijn nieuwsgierigheid of je beide satellietposities "in beeld" kon krijgen. Leek me een interessant experiment. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast willem100 Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 T90 nemen, dan zijn al je problemen opgelost. 42 oost t/m 15 west, geen probleem.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen