Gast Merkedesch Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Goedendag, Het volgende ik wil graag mijn lokale netwerk optimaliseren nu vraag ik me dus af hoe??En heeft het nut?? Momenteel heb ik bijna alles draadloos..eigenlijk wil ik dit zo houden behalve mijn netwerk schijf en mijn PopCornHour C200 die hangen wel vast aan de router(Fritzbox 7170) momenteel als ik bestanden van mijn laptop over zet naar mijn Netwerk schijf / PopCorn gebeurd dit met een snelheid van ongeveer 1.200kbit als ik nu bestanden van mijn PopCornhour over zet naar de netwerk schijf is de snelheid ongeveer het zelfde.... Is dit een normale snelheid??? Ik wil graag mijn bestanden die op de HD van de Popcorn staan overzetten naar de netwerk schijf maar als ik naar mijn werk ga en ruim 12 uur later thuis kom dan heeft die nog niet een derde van de bestanden overgezet..(schijf in de PopCorn is maar 320Gb) Ik hoop dat iemand me een tip kan geven?? Gr.Merkedesch
winwiz Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Of de snelheden die je noemt normaal zijn kan ik niet zeggen. Waar je wel mee kan rekenen is met je wifi snelheid. De maximaal haalbare snelheid naar 1 kant is dan ruwweg de helft. Als voorbeeld. Als je Wifisnelheid 54 Mbit is haal je maximaal +/- 25 Mbit omgerekend ongeveer 2.5 MB/s in 1 richting. Om sneller te gaan moet je zorgen dat je wifi snelheid hoger wordt. Je haalt nu 1.2 MB/s dus je wifi verbinding zal dus rond de 12 MBit zijn. Dus of betere antenne's of een sneller protocol. Let er wel op dat de snelheid bepaald wordt door de langzaamste schakel. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Merkedesch Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Origineel bericht van: winwiz Of de snelheden die je noemt normaal zijn kan ik niet zeggen. Waar je wel mee kan rekenen is met je wifi snelheid. De maximaal haalbare snelheid naar 1 kant is dan ruwweg de helft. Als voorbeeld. Als je Wifisnelheid 54 Mbit is haal je maximaal +/- 25 Mbit omgerekend ongeveer 2.5 MB/s in 1 richting. Sorry je posting viel gelijk met de mijne.. Mijn netwerk schijf en popcorn zijn bedraad aangesloten??Waar zit hier de zwakste schakel dan?? Verder valt me op dat wanneer ik bestanden overzet van de één naar de ander (PopCorn / Netwerkschijf)en ik daarnaast ga downloaden via Spotnet de download snelheid van mijn overdrachts snelheid afgaat?? Mijn overdracht van 1200 kb = nu 2000 omdat mijn film binnen is en de download dus klaar is. Is het dus niet mogelijk om je netwerk optimaal te kunnen gebruiken?? Of juist wel??Maar dan moet ik het één en ander veranderen / aanschaffen??? Dus aub tips zijn hartelijk welkom.. Ik ga a.s weekend een nieuwe pc /laptop aanschaffen afhankelijk van hoe ik het beste optimaal gebruik kan maken van alles?? Ik gebruik de laptop en/of Pc alleen voor surfen en downloaden doe ik op de PopCorn..grotere .bestanden sla ik op een netwerk schijf op. Tevens krijg ik eind van de maand nieuw internet van Telfort dus een evt. andere modem router aanschaffen heb ik ook geen problemen mee....Ik wil gewoon het maximale eruit halen. Gr.Merkedesch
Gast Merkedesch Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Origineel bericht van: Merkedesch Origineel bericht van: winwiz Of de snelheden die je noemt normaal zijn kan ik niet zeggen. Waar je wel mee kan rekenen is met je wifi snelheid. De maximaal haalbare snelheid naar 1 kant is dan ruwweg de helft. Als voorbeeld. Als je Wifisnelheid 54 Mbit is haal je maximaal +/- 25 Mbit omgerekend ongeveer 2.5 MB/s in 1 richting. Mijn netwerk schijf en popcorn zijn bedraad aangesloten??Waar zit hier de zwakste schakel dan?? Gr.Merkedesch Als ik deze beiden nu eens op een Gigabyte switch gooi met natuurlijk de goede bekabeling Cat5e of evt Cat6e zou ik dan het maximale eruit kunnen halen??(de afstand tussen de beide apparaten is 2mtr) Zowel de PopCorn als de Netwerkschijf beschikt over de Gigabyte aansluiting. En de Laptop en DM800 laat ik dan gewoon draadloos.. Gr.Merkedesch
Pionewbie Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Als je tussen de Popcornhour en de netwerkschijf echt maar 2 Mbit/s (2.000 kb/s) haalt is dat erg laag. Als je ipv bit (, byte ( bedoelt dan kom je uit op 16 Mbit/s. De kopieer snelheid is afhankelijk van de grootte van de bestanden die je kopieert en de snelheid van je netwerkschijf en Popcornhour. Omdat je niet hebt gemeld welke netwerkschijf je gebruikt kan er niets gezegd worden over de snelheid daarvan. Bij een trage netwerkschijf in combinatie met ongunstige bestandsgrootte zou 16 Mbit/s een reeële waarde kunnen zijn.
winwiz Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 De Popcornhour kan tussen de 8 en 12 MByte/s halen op 100 Mbit netwerk. Die heeft absoluut geen voordeel van een GBit netwerk. Sterker nog je moet hem dan handmatig op 100 Mbit zetten om een stabiele netwerkverbinding te hebben. Goedkopere nassen, vooral met 1 schijf, kunnen heel variabel zijn qua snelheid. Meestal ligt die niet zo erg hoog. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Merkedesch Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Ik bedoel kbytes.. Verder is mijn netwerk schijf een Seagate GoFlex Home.(1Tb) Ik zet films over van verschillende groottes voornamelijk .mkv .avi .vob Gr.Merkedesch
Pionewbie Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 http://www.anandtech.com/show/3955/seagate-go-flex-home-2tb-reviewed/3 Schrijven naar GoFlex Home: 4,5 (folder),7,6 (bestand) Mbyte/s Lezen van GoFlex Home: 11,9 (folder), 46,5 Mbyte/s (bestand) Dit geeft niet echt de indruk dat het een snelle netwerkchijf is. Zelfs na het lezen van die test vind ik 2 Mbyte/s te laag. Slechte/defecte netwerkkabels kunnen de snelheid ook nadelig beïnvloeden. Hoewel dan meestal de snelheid terug valt op 10 Mbit/s max. Indien mogelijk een keertje de netwerkkabels vervangen en dan testen of er verbetering in de snelheid is.
Gast Merkedesch Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Origineel bericht van: winwiz De Popcornhour kan tussen de 8 en 12 MByte/s halen op 100 Mbit netwerk. Die heeft absoluut geen voordeel van een GBit netwerk. Sterker nog je moet hem dan handmatig op 100 Mbit zetten om een stabiele netwerkverbinding te hebben. Waarom zit er dan een GigaByte netwerk aansluiting op als dit helemaal niet werkt???Is dit een driver / software probleem?? Origineel bericht van: Pionewbie http://www.anandtech.com/show/3955/seagate-go-flex-home-2tb-reviewed/3 Schrijven naar GoFlex Home: 4,5 (folder),7,6 (bestand) Mbyte/s Lezen van GoFlex Home: 11,9 (folder), 46,5 Mbyte/s (bestand) Dit geeft niet echt de indruk dat het een snelle netwerkchijf is. Zelfs na het lezen van die test vind ik 2 Mbyte/s te laag. Slechte/defecte netwerkkabels kunnen de snelheid ook nadelig beïnvloeden. Hoewel dan meestal de snelheid terug valt op 10 Mbit/s max. Indien mogelijk een keertje de netwerkkabels vervangen en dan testen of er verbetering in de snelheid is. De Seagate heb ik eigenlijk nooit ergens anders voor gebruikt als opslag voor mijn satelliet / computer proggies..Ik was me er ook wel van bewust dat het niet een super ding kon zijn!!!90,00 nieuw.. Ik ga een "echte" NAS aanschaffen..ik heb me er nu wel een beetje in ingelezen het wordt in ieder geval één met een + erachter. Van het weekend ga ik even verder aan de slag met de bedrading ik krijg nieuw internet eind van de maand..momenteel heb ik losse standaard Cat5 kabels liggen die heb ik een keer ergens van over gehouden.Ik heb al wel nieuwe Cat5e bekabeling getrokken naar de meterkast.. Verder breid ik mijn 54Mbps netwerk uit naar 300Mbps de nieuwe Wifikaart ondersteund dit ook. Alvast bedankt, Gr.Merkedesch
winwiz Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Citaat: Waarom zit er dan een GigaByte netwerk aansluiting op als dit helemaal niet werkt???Is dit een driver / software probleem?? Er zit geen dedicated netwerk controller in. Dus al het werk moet door de Sigma chip gedaan worden en zijn hoofdtaak is videodecoding. Zelfs jouw WD externe schijf haalt bij lange na geen Gbit snelheid dat geef je zelf al aan. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Merkedesch Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Origineel bericht van: winwiz Citaat: Waarom zit er dan een GigaByte netwerk aansluiting op als dit helemaal niet werkt???Is dit een driver / software probleem?? Er zit geen dedicated netwerk controller in. Dus al het werk moet door de Sigma chip gedaan worden en zijn hoofdtaak is videodecoding. Zelfs jouw WD externe schijf haalt bij lange na geen Gbit snelheid dat geef je zelf al aan. Ok duidelijk.. Ik heb nu genoeg tips om mijn draadloos en bedraad netwerk te optimaliseren... Bedankt allemaal, Gr.Merkedesch
SnijdeA Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Origineel bericht van: Pionewbie Als je tussen de Popcornhour en de netwerkschijf echt maar 2 Mbit/s (2.000 kb/s) haalt is dat erg laag. Ik vind het meer logisch, aangezien de rest van de apparatuur, dus ook zijn pc/laptop, via wifi is aangesloten, zal de pc/laptop de data van de source ophalen en naar de target moeten schrijven, dat zijn 2 acties over wifi. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Gast Merkedesch Geplaatst: 18 maart 2011 Geplaatst: 18 maart 2011 Origineel bericht van: SnijdeA Ik vind het meer logisch, aangezien de rest van de apparatuur, dus ook zijn pc/laptop, via wifi is aangesloten, zal de pc/laptop de data van de source ophalen en naar de target moeten schrijven, dat zijn 2 acties over wifi. Dit heb ik me ook al zitten bedenken....ben toen maar gestopt met denken.. De overdrachts snelheid ligt inderdaad hoger als ik met mijn laptop bedraad ga.. Is er misschien een goedwerkende plugin voor de PopCorn zodat ik via de TV / PopCornHour een FTP verbinding kan maken met de Netwerkschijf?? Of wil ik nu teveel? Gr.Merkedesch
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen