BB2000 Geplaatst: 13 augustus 2011 Geplaatst: 13 augustus 2011 @qwyrp Ga je voor een vergelijkbare fan zoals in het document staat afgebeeld voor je cpu, dan scheelt dat al behoorlijk. Zie het voordeel van deze fan boven een gewone (de rode pijlen geven de airflow aan) in de afbeelding. Met een gewone fan lukt je dit niet!! Nadeel is dat, wanneer je niet kiest voor een motor regelaar, de fan dan altijd op maximale snelheid zal draaien en naar verwachting hoorbaar zal zijn. Het schema voor de motor regeling is voor de meest elektonica hobbyisten snel gemaakt en zal je echt maar een paar euro gaan kosten. Zou zeker eens een electonica zaak binnenlopen, misschien hebben ze een vergelijkbare oplossing zo op de plank liggen welke met voorkeur ook met 5 volt overweg kan. Cable rules, only for fools...
RobbieT Geplaatst: 13 augustus 2011 Geplaatst: 13 augustus 2011 Voorlopig maar even deze setup, omdat dit spullen zijn die ik heb liggen. Deze fan duwt lucht naar binnen die dan alleen naar links en rechts zich kan verspreiden. Ik verwacht dat dit een redelijk alternatief is. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
DORUSKE Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Goede middag ik heb nu een fan geinstaleerd in mijn ET9000. Maar ik weet niet hoe ik de fan setup moet instaleren. Gegroet: Doruske
BB2000 Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 je moet de bestandjes (twee uit m'n hoofd) ff naar de volgende locatie copieren: /usr/lib/enigma2/python/Plugins/SystemPlugins/FanSetup Hierna, als alles goed is, zie je bij je plugin's de fan controle staan. Cable rules, only for fools...
DORUSKE Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Ik ga het meteen proberen bedankt, ik laat het nog weten Gegroet: Doruske
DORUSKE Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Ik heb alles gemaakt zoals je beschreven hebt, en nu ook weer met je hulp (de plugin) draaid het als een zonnetje, heb wel de regelaar buiten de kast gemaakt. Ik voelde hem meteen koeler worden dus het zal echt zijn nut wel hebben, nogmaals bedankt. Gegroet: Doruske
qwyrp Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Dorus vlgs mij had je al een ventilator ingebouwd nl die vanuit Duitsland. Koelt deze nu beter (gevoelsmatig, je heoft er geen thermo in te hangen)? 1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000
DORUSKE Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 ja die koelt volgens mijn gevoel beter, de luchtstroom word nu beter gestuurd. Gegroet: Doruske
locutus Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 @BB2000 Heel mooie aanpassing voor de koeling. Ik had hierbij nog een klein vraagje. Laat je de fans, wanneer de box in Standby staat, draaien? Grtz DM920UHD Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.
BB2000 Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 @Locutus Bedankt voor je leuke reactie. Om je vraag te beantwoorden, het antwoord is JA. De reden is omdat de box in standby nagenoeg even warm wordt. Immers, je kunt bijvoorbeeld een opname maken en tegelijk je ET9000 in standby zetten. Practisch je hele ET9000 blijft vol actief, behalve de uitsturing van een video signaal naar je TV. De fan shutdown optie voor de standby modus in de nieuwe FAN Plugin gebruiken is dan ook geen goede keuze om te gebruiken, het idee is leuk maar het effect is een veel te warme tuner. De fan's moeten helaas, ook in standby door blijven draaien. De fan's schakelen echter wel keurig uit in deep standby wat geen probleem is omdat de box dan nagenoeg uit staat. Cable rules, only for fools...
BB2000 Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 @DORUSKE Graag gedaan. Ben benieuwd naar een foto van je aanpassing(en) Cable rules, only for fools...
DORUSKE Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Goede middag mag ik de foto,s hier plaatsen van mijn aanpassingen Gegroet: Doruske
satencom Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Natuurlijk kan je de foto's hier plaatsen ,kunnen we even mee kijken hoe je het hebt gedaan, als ze maar niet te groot zijn Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
DORUSKE Geplaatst: 21 augustus 2011 Geplaatst: 21 augustus 2011 Goede morgen,ik heb hier een paar foto,s van mijn aanpassingen. ik heb in de tunnel waar mijn laptop harddisk op zit in het midden onder de hdd een rond gat gemaakt. zodat de disk toch beetje meekrijgt van de koeling. en heb verder een regelaar van de koeler buiten de kast geplaatst zodat ik nog wat bij kan regelen zonder hem open te hoeven maken. Min kast blijft helemaal koel voor zover ik kan voelen, heb niet de apperatuur om het na te meten. Maar ben er vrij zeker van dat het werkt, mede dankzij BB2000 zijn hulp. Gegroet: Doruske
BB2000 Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Hallo DORUSKE, Cool (letterlijk en figuurlijk ) Je moet er ff voor gaan zitten maar dan heb je ook wat en zoals jij het hebt opgelost lijkt me ook een mooie oplossing. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden zeggen ze toch altijd Cable rules, only for fools...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen