Ga naar inhoud


Led lamp blijft "nagloeien"


Checkin

Aanbevolen berichten

Het volgende,

 

Er is een ledlamp geplaatst op een plek waar vroeger een gloeilamp heeft gezetten.

Nu valt op, voornamelijk in het donker, dat de ledlamp iets blijft "branden".

 

 

Onderstaande tekst werd mij als uitleg gegeven, maar als ik door middel van de schakerlaar de spanning onderbreek, is er geen gesloten stroomkring meer, en gaat die vlieger toch niet op? ik zou zeggen dat de schakelaar niet meer oké is.

 

..... overal kunnen fouten gemaakt worden. Waarschijnlijk is per abuis bruin en blauw verwisseld (bij de schakelaar of daar waar de bruine draad bij de schakelaar vandaan komt. Als je ipv de fase (bruine) de nul (blauw) onderbreekt blijft er een klein spanning staan over de lamp. (inductiespanning) Deze spanning heeft weinig vermogen waardoor een gloelamp zo minimaal licht geeft dat je dat niet ziet. Neon lampen blijven er redelijk goed op branden, spaar en TL lampen (als deze warm genoeg zijn) proberen af en toe op te starten (zo nu en dan knipperen).

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Als een stroomkring onderbroken wordt vloeit er geen stroom meer.

Dat beetje draad wat er in de muur zit kan geen 230V ledlamp na laten gloeien.

Bij het bovenstaande ga ik er wel vanuit dat je een goede schakelaar hebt.(en geen dimmer!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik heb ook ledlampen (spots), die blijven niet 'branden'. Echter het kan wel degelijk door lekstroompje oid. Probeer eens een andere schakelaar te monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is een veel voorkomend probleem met deze vorm van verlichting.

Het ontstaat, door capacitieve koppeling tussen spanningsvoerende draden en de draden die op de lamp aangesloten zitten.

Dit is enige tijd geleden hier ook al behandeld.

Door het plaatsen van een belastingsweerstand over de led lamp kan je de lamp doven, mar je moet hiermee wel voorzichtig zijn.

Zo'n weerstand kan op den duur een brandhaard vormen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms is de oplossing heel eenvoudig nl. het probleem kan vaak opgelost worden door de fase en nul om te draaien.

 

Het is nl. een veel voorkomend fenomeen en komt zelfs voor bij ledlampen van 10W.

Draai je de zwarte en de blauwe draad om dan is het probleem vaak opgelost.

 

Een weerstand plaatsen kan ook maar gebruikt wel extra stroom en daar heb je nu juist geen ledlampen voor gekocht.

Daarnaast kan zo'n weerstand bij langdurig laten branden van de lamp warm worden met alle gevolgen van dien.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Probleem daarbij is alleen, dat meestal alleen de fase en schakeldraad beschikbaar zijn.

Draden erbij trekken gaat niet altijd, omdat je boven het maximaal aantal toegestane draden per buis kan komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eeuuuhhh

 

Met alleen een fase en een schakeldraad gaat een lamp nooooooit branden.

 

Om een lamp je laten branden heb je een spanningsvoerende draad nodig (de zwarte die via de schakelaar wordt verbonden met een bruine) en een draad die terug gaat naar de energiecentrale die de spanning heeft opgewerkt (de blauwe)

 

Er zal dus altijd een zwarte en een blauwe draad op een lamp zitten en als je die omdraait is het probleem meestal opgelost.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedoeld werd, een dubbelpolige schakelaar te plaatsen, om det nagloeien te voorkomen.

 

De nul zit niet noodzakelijk bij de schakelaar, bij een centraaldozen systeem.

 

Ik reageerde hierop.

 

Zoals Sjaak(K) schrijft een dubbelpolige schakelaar gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zie je maar al het nieuwe is niet altijd goed

 

Heb overigens in de pijp van de schakelaar nog nooit te veel draaden gehad laugh

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je vanaf de centraaldoos een RA WCD en dubbele schakelaar hebt ben je al bij 5 aders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
zo zie je maar al het nieuwe is niet altijd goed


Nou klopt toch niet helemaal, normaal zou ik mijn kantoor moeten verlichten met zo'n 150W aan verlichting.
Nu na de verbouwing is alles in Led uitgevoerd en wordt alles verlicht met nog geen 30W aan verlichting.
Worden de 9 wandspots er bij aangezet dan kom ik uit op een totaal van 37,6W terwijl ik dan anders op ruim 350W aan verlichting zat.
Ook de kleur van de verlichting is bijzonder goed te noemen, wel iets meer geel dan de witte TL verlichting.

Ik moet er dan natuurlijk wel bij zeggen dat alle wanden ed. nu spierwit geschildert zijn en dat scheelt ook.

Tot op dit moment knippert er niet 1 lamp en gloeit er ook niets na (ik werk hier wel met GU 10 ledlampen)

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...