Ga naar inhoud


Led lamp blijft "nagloeien"


Checkin

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Klopt helemaal.

 

Alleen tussen mogen en kunnen....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

Citaat:
Een weerstand plaatsen kan ook maar gebruikt wel extra stroom en daar heb je nu juist geen ledlampen voor gekocht.

Daarnaast kan zo'n weerstand bij langdurig laten branden van de lamp warm worden met alle gevolgen van dien.

 

Zo simpel kan het...

 

Nij een wisselschakeling kan je een kruisschakelaar gebruiken...

 

Eddy Vl

post-32896-1318261872,8129_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Probleem is, dat dit niet conform de voorschriften is.

De lamp zou vast verbonden moeten zijn met de nul, en via een schakelaar met de fase.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom zo moeilijk doen?

Haal de lamp er uit, draai hem een halve slag en draai hem weer in de fitting (bij ledlampen met steekvoet of GU10 voet ed.), of trek de stekker uit het stopcontact draai hem een halve slag en steek hem er weer in, grote kans dat het probleem dan ook al is opgelost.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ja , hoe komt dat , en eigenlijk is het zeer eenvoudig en reeds aangehaald , inductie ofwel blindstroom , bij de A merken is dit opgelost dmv een condensator en weerstandje dat parallel over de lamp staat , echter bij goedkopere merken ontbreekt dit ( daarom zijn ze ook goedkoper )hetzelfde komt ook voor bij sommige spaarlampen en tl lampen ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Ik heb in totaal 11 led spotjes (GU10) van elk anderhalf watt in mijn huis en heb nergens een probleem.

 

Van weleer weet ik nog dat ik het nagloeien wel eens heb gehad met 2x 25W gloeilampen. Het euvel was toen een 'lekkende' dimmer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, waarom niet? Ik wil in mijn keuken niet de hele tijd in het volle licht staan. Idem in de badkamer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Simpel...

 

Als je een gloeilamp of halogeenlamp dimt, dan verandert de kleur -> geler en dus zachter.

Als je een ledlamp dimt, dan verandert de kleur niet, je ervaart het gedimde licht dus als harder, minder prettig licht.

 

Dit is natuurlijk wel een beetje af te vangen als je RGB verlichting neemt, kun je de kleur bijstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor 99% led in en om het huis,bijna alles power led.

Enkele goedkope philipsledlampen(g10)1 watt,blijven gloeien naarmate er stroom in huis gebruikt wordt(inductie spanning).

Maar al gaan ze helemaal niet meer uit,verbruik is op 50 jaar een aanpassing nog niet waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...