Ga naar inhoud


Led lamp blijft "nagloeien"


Checkin

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: bekaert_technics
Juist ja tl lampen....

Een tl-lamp werkt op 220...

Als je die discussie echt aan wilt, dan moet ik je toch echt ongelijk geven. Een TL lamp werkt niet op 220V... (Meet maar eens over de lamp als hij aan staat.)

Het gaat puur om de stroom opname van de LED lamp. Die belasting is veel lager. Het heeft niets met de spanning te maken.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: bekaert_technics
Juist ja tl lampen....

Een tl-lamp werkt op 220...

Als je die discussie echt aan wilt, dan moet ik je toch echt ongelijk geven. Een TL lamp werkt niet op 220V... (Meet maar eens over de lamp als hij aan staat.)

Het gaat puur om de stroom opname van de LED lamp. Die belasting is veel lager. Het heeft niets met de spanning te maken.


Klopt, denk maar eens aan al die 8watt nood-bordjes
die lopen op een batterij pak wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast bekaert_technics

Man ik wil hier niets aan gaan!!!

en ik dacht dat deze topic over nagloeien van ledlampen ging?

 

en volgens mijn ondervindingen en ervaring, ga ledspots nagloeien door inductie en een slechte voorschakel elektronica...

 

meer is da niet voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bekaert_technics
Man ik wil hier niets aan gaan!!!
Je doet een uitspraak die niet klopt in een van je eerdere postings. Daar reageer ik dus op.
Origineel bericht van: bekaert_technics
en ik dacht dat deze topic over nagloeien van ledlampen ging?
Dat klopt ja. Echter iemand refereert aan een soortgelijk fenomeen, wat echter wordt veroorzaakt door iets heel anders... Maar jouw reactie daarop klopt dus technisch gesproken niet. (FYI de TL gaat "branden" vanwege de elektrische velden rond de kabels)
Origineel bericht van: bekaert_technics
en volgens mijn ondervindingen en ervaring, ga ledspots nagloeien door inductie en een slechte voorschakel elektronica...
Mijn ervaring is dat het meer door capacitieve koppeling komt, met een kleine inductieve koppeling. Echter het fenomeen komt voor bij lampen van veel merken/prijzen. Grappig is om te vermelden dat ik de beste ervaringen heb met de goedkoopste lampen van een onbekend merk uit China, en de duurste lampen van Philips/Osram. Alles wat daar tussenin zit heb ik minder goede ervaringen mee.
Origineel bericht van: bekaert_technics
meer is da niet voor mij.
Mooie vette punt zet je daar neer.... Wil je duidelijk maken dat je niet wenst te discussiëren ofzo?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel eens gehoord van randaarde , dit is echt n fijn ding om ongein tegen te gaan , ok ik liet ook lampen en tl's branden, doch dat was op middengolf en 2 plus 3 meter en andere frecuenties, zulke vermogens geven recievers niet af !

 

Groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bekaert_technics
Juist ja tl lampen....

Een tl-lamp werkt op 220...

Een led heeft een drempel spanning van 3 - 3,5V (kan omgewekt worden door inductie)
dus als de elektronica mineur is dan heb je dit fenomeen! gezien de werkspanning 220 - 240 is en geen 3 - 3,5v!!!

ik denk niet dat je die 2 trouwens met elkaar kan vergelijken...



Ik denk niet dat inductie zeg: "oei, ik zie een 230 volts led
nu stop ik met bestaan. . .". Want een 230 Volts led wordt
wel gevoed met 230, maar een led blijft nu eenmaal op zo'n
1,2 Volt branden in de echte basis. Uiteraard na een stukje
transformatie en eventuele PWM.

Denk niet dat er velen onder ons zijn, incluis mezelf, die
kunnen voorspellen waar inductie allemaal toe in staat is.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...