Gast bydewen Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 hoe heet wat is dit component wat rood omcirkeld is
iemand Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 L510 L is aanduiding voor Spoel met nummer 510 Zitten er waarschijnlijk nog al wat spoeltjes op die print gr. Erik
iemand Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 271 is waarschijnlijk de waarde kzal eens kijken of ik dat kan nameten gr. Erik
Gast bydewen Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 is dat ergens te koop? is het makkelijk te solderen of moet deze bakken?
chellohacker Geplaatst: 16 maart 2011 Geplaatst: 16 maart 2011 Origineel bericht van: bydewen is dat ergens te koop? is het makkelijk te solderen of moet deze bakken? SMD onderdelen zijn erg moeilijk verkrijgbaar, denk dan aan bepaalde chips, spoeltjes, zeker de dingen zoals deze met een kerntje of potkern. Vaak zijn het op specs van de fabrikant gemaakte partijen onderdelen. Deze zit in een schakelende voeding?? Als die echt kaduk is, kan je alleen zoiets tegen komen uit een gelijkwaardig app. Het solderen kan, afhankelijk van je ervaring makkelijk zijn, gebruik wel een niet tedikke stift, liefst Weller, en vertin het plekje opnieuw. Los halen zal lastiger zijn, omdat die dingen met een soort lijm vastgezet worden, voor het de tin baan opgaat.
Murdock Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Er zijn genoeg leveranciers, mouser, farnell etc.. En je hebt ook nog een_of_andere_veiling_site. Ik denk dat in het huidige tijdperk de verkrijgbaarheid van componenten nog nooit zo goed is geweest. Je moet er alleen wat meer moeite voor doen. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Moderator Matchless Geplaatst: 17 maart 2011 Moderator Geplaatst: 17 maart 2011 Ik zou hem eerst eens meten want zo snel gaan die niet stuk. Ik zelf heb dat maar 1x mee gemaakt. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
iemand Geplaatst: 18 maart 2011 Geplaatst: 18 maart 2011 Kheb ook al tuners gezien waar deze spoel niet op zit en dan heeft R510 de waarde NUL-ohm; maw doorverbinding. gr. Erik
Moderator Matchless Geplaatst: 18 maart 2011 Moderator Geplaatst: 18 maart 2011 Maar dan vergis je je in de functie van dat ding. In de tuner is dit oa een soort van beveiliging maar in een geschakelde voeding is dit onderdeel belangrijker. Ik zou hem niet eenvoudig overbruggen. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen